menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zal er voorlopig weinig zijn

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Even snel een berichtje vanaf de schoolcomputer. Mijn thuisapparaat is zo goed als dood. Beschadigde bootsectorproblemen (of zoiets); harde schijf kaduuk?? Als dat zo is, zijn al m'n foto's ook weg, ben ik bang. Vanmiddag komt vriend langs, die het definitieve vonnis zal vellen van wat er aan de hand is.

groet Harry
vrijdag 28 september 2007 - 10:44
stekeltje

Stekeltje

hopelijk loopt het beter af dan je voorhebt
vrijdag 28 september 2007 - 11:13
Harry54

Harry54

Ik hoop het Willy; reparatie en opstarten in veilige modus ed. lukt allemaal niet.
We zullen zien vanmiddag.
Harry
vrijdag 28 september 2007 - 12:32
Harry54

Harry54

Ook met herstel-cd en nieuwe harde schijf geen succes.
Moederbord????

Hij is nu uit logeren bij de leverancier.

Groet en een prettig weekend (en mooie aankopen in Duizel toegewenst)

Harry
zaterdag 29 september 2007 - 01:08
cactelders

Cactelders

Je hebt nu toch vervanging zie ik!
zaterdag 29 september 2007 - 01:10
Harry54

Harry54

Zeker, dit weekeinde m'n laptop van school meegenomen.
Teken van verslaafdheid, ben ik bang.
't Meest vervelende zal zijn, dat ik al m'n foto's misschien kwijt ben.
(ja, ik weet het: regelmatig een backup etc.... voor het laatst in december vorig jaar gedaan. Stom, je weet dat het kan gebeuren en toch...)
Harry
zaterdag 29 september 2007 - 01:33
Tim

Tekst aangepast

Tim

tipje: Altijd belangrijke documentjes en foto's back-uppen (of hoe zeg je dat) op een externe harde schijf. In een grootwarenhuis (kruispunt in het frans) staat er eentje in promotie van Maxtor 320GB voor 79euro. Als er nog zijn. Van 26/09 tot 6/10
zaterdag 29 september 2007 - 06:28
Harry54

Harry54

Heb ik Tim, maar dus voor het laatst in december gedaan.
Terwijl ik de dames hier in huis daar regelmatig op wijs, doe ik het zelf dus niet.
Kan het dommer?
H.
zaterdag 29 september 2007 - 07:09
AlainFSD

AlainFSD

tipje: Altijd belangrijke documentjes en foto's back-uppen (of hoe zeg je dat) op een externe harde schijf. In een grootwarenhuis (kruispunt in het frans) staat er eentje in promotie van Maxtor 320GB voor 79euro. Als er nog zijn. Van 26/09 tot 6/10


Ja Tim, dat verhaal kennen we al 15 jaar, alleen wie doet dat voor het te laat is. Een mens is greaag lui (mezelf incluis) en denkt daar maar aan als het kalf is opgegeten door de olifant die de porceleinwinkel runt en in een put spreuken verkoopt in de trend van Oost west enzovoort

Een redelijke mogelijkheid werd al door Parodia's aangegeven, steek die harde schijf in een degelijk werkende computer en laat hem als slave voor de correct draaiende HD werken, zeker het proberen waard

FSD
zaterdag 29 september 2007 - 23:22
Tim

Tim

CITAAT:
">#666666;'>
tipje: Altijd belangrijke documentjes en foto's back-uppen (of hoe zeg je dat) op een externe harde schijf. In een grootwarenhuis (kruispunt in het frans) staat er eentje in promotie van Maxtor 320GB voor 79euro. Als er nog zijn. Van 26/09 tot 6/10


Ja Tim, dat verhaal kennen we al 15 jaar, alleen wie doet dat voor het te laat is. Een mens is greaag lui (mezelf incluis) en denkt daar maar aan als het kalf is opgegeten door de olifant die de porceleinwinkel runt en in een put spreuken verkoopt in de trend van Oost west enzovoort

Een redelijke mogelijkheid werd al door Parodia's aangegeven, steek die harde schijf in een degelijk werkende computer en laat hem als slave voor de correct draaiende HD werken, zeker het proberen waard

FSD


Na een tijdje wordt het routine, maar ik maak toch minstens eens per week een back-up naar mijn externe harde schijf. En ik ga me er nog eentje aanschaffen om maandelijks een extra back-up te maken. Neemt niet veel tijd in beslag en zodoende loop ik niet al te veel risico om al mijn foto's kwijt te raken.
zondag 30 september 2007 - 00:23
cactelders

Cactelders

Ikzelf hecht daar niet zoveel belang aan ,het zijn toch elk jaar nieuwe fotos van nieuwe bloemen ! Wat familiefotos betreft ligt het voor velen wat gevoeliger maar ikzelf bekijk ze eigenlijk nooit ! Vroeger had ik hetzelfde met echte fotos of reeds geziene films , nooit komen die nog naar boven of bekijk ik ze!
maandag 1 oktober 2007 - 05:41
Harry54

Harry54

Ja, ik ben er weer. Nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw (extra) geheugen en een extra harde schijf. De oude harde schijf is gelukkig gered en veel is weer beschikbaar. ben alleen wel alle links naar andere sites ed. kwijt. (Dirk, heb jij die lijst nog; da's een mooi begin)
Al met al een dure grap, maar beter dan alles nieuw.
groet uit zometeen zonnig Fryslân. Harry
zaterdag 6 oktober 2007 - 08:28
cactelders
zaterdag 6 oktober 2007 - 09:06
Harry54

Harry54

Nee, dat is hem niet. Ergens vorige winter had je een soort verzamellijst gemaakt met nog veel meer sites erop. Zal wel eens zoeken in je oude berichten. harry
zaterdag 6 oktober 2007 - 09:52
cactelders
zaterdag 6 oktober 2007 - 19:41
Harry54

Harry54

juistm dat is hem. bedankt. harry
zaterdag 6 oktober 2007 - 23:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon