menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterovervloed en confituur

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

Tekst aangepast

AlainFSD

Hoi,

Kort geleden was ik de trotse eigenaar van een Hoodia prolifera die zich zo er in zijn nopjes voelde dat deze zowaar ging bloeien (extreem zeldzaam , veel forumgenoten deelden in mijn blijdschap door goedkeurende berichten na te laten maar toen kwam helaas de grote zondvloed aan de Belgische kust. Vooral de westhoek (Poperinge, Ieper evenals Veurne, De Panne en Koksijde kwamen in het nieuws. Ook de middenkust (Oostende, Bredene) kregen echter hun deel en tot overmaat van ramp bleek mijn ouwe tafelserre net een keer te veel gedemonteerd en weer in elkaar gestoken om nog waterdicht te zijn. This is the result of the belgian jury after een plensbui van +- 60 liter per vierkante meter en per dag en dit gedurende een vijftal dagen op rij :
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

en dit zijn de resultaten :

mijn oudste, grootste Copiapoa is gesneuveld evenals die bloeiende Hoodia, nog net goed om in de confituurbokaals avn gewichtsfreaks te belanden

Sorry dat ik nogal cynisch klink deze keer :
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

prettige feestdag,

Alain

dinsdag 14 augustus 2007 - 23:48
Harry54

Harry54

ik kan begrijpen, dat je de pest in hebt Alain. Treurige aanblik. Harry
woensdag 15 augustus 2007 - 00:39
bisschop

Bisschop

Wel alain dat is zeer tristig stonden die buiten? Had je die moeten herplanten in droge grond?
marleen
woensdag 15 augustus 2007 - 10:40
Lucl

Lucl

Das inderdaad niet zo een goed nieuws Alain. Het was echt wel een rare zomer dit jaar
woensdag 15 augustus 2007 - 12:13
fotoelfje

Fotoelfje

Je zal dan wel begrijpen dat ik jaren geleden heb staan janken toen er hagelbollen zo groot als kastanjes in de planten vielen, de dag voor mijn vertrek op vakantie. Dat was begin september en met handschoenen heb ik de hagelbollen aan het verwijderen geweest, maar mijn geraniums waren doormidden gescheurd en het was een vreselijke ravage.
Ik troost mij dan met de gedachte dat ik niet van mijn tuin moet leven.
woensdag 15 augustus 2007 - 12:18
bisschop

Bisschop

Heb liever mijn geraniums kapot dan mijn cactussen Geraniums zijn toch maar eenjarig en als ze doormidden gescheurt zijnj stek je ze gewoon Dat gaatniet zomaar met cactussen
woensdag 15 augustus 2007 - 19:19
AlainFSD

AlainFSD

Wel alain dat is zeer tristig stonden die buiten? Had je die moeten herplanten in droge grond?
marleen


Neen, die planten stonden in de tafelserre, die blijkbaar een keer teveel gedemonteerd en weer geassembleerd werd. Het ding blijkt dus lek te zijn . De tafelserre bestaat uit drie naast elkaar geplaatste delen en tussen die delen blijkt het water binnen te stromen bij hevige regenbuien. De andere nieuwe serre gaf nog een mooiere aanblik toen de planten als badeendjes naar buiten dreven
enfin, dat laaste heeft me doen beseffen dat ik de contactdozen voor de electriciteitsaanleg best een halve meter hoger plaaste om kortsluitingen te voorkomen in de nieuwe serre, beter voorkomen dan genezen hé.

Alain
woensdag 15 augustus 2007 - 19:38
cactelders

Cactelders

Verschrikkelijk sneu voor U Alain , kameraden van 20 jaar vervang je niet zomaar hé!!
woensdag 15 augustus 2007 - 20:37
Lucia

Lucia

Dood zonde Alain. Al die mooie planten.

Ik heb zelf ook geconstateerd dat langs een van de ramen van de kas water naar binnen komt. Valt gelukkug op het pad. Maar ik zit al te verzinnen wat ik moet van de winter, om dat te voorkomen. Boven op het noppen folie loopt het wel langs naar beneden. Maar dan is constant de vloer nat. Wie heeft een idee????????
donderdag 16 augustus 2007 - 15:20
AlainFSD

AlainFSD

Dood zonde Alain. Al die mooie planten.

Ik heb zelf ook geconstateerd dat langs een van de ramen van de kas water naar binnen komt. Valt gelukkug op het pad. Maar ik zit al te verzinnen wat ik moet van de winter, om dat te voorkomen. Boven op het noppen folie loopt het wel langs naar beneden. Maar dan is constant de vloer nat. Wie heeft een idee????????


Misschien zo'n doos / plastic box in de serre zetten die vocht aan de omgeving ontrekt ? Vooral populair om kelders te behandelen zodat de bewaaraardappelen niet rotten ? Just an idea . . .

Alain
zaterdag 18 augustus 2007 - 01:28
Lucia

Lucia

Ja dat is misschien een oplossing.
Het water komt binnen op het punt waar het dakraam een naad maakt in de construktie. Ik dacht zelf dat op een of andere manier de rubbers van de ramen daar lekt. Het dakraam zelf sluit wel netjes daar over.
Nog andere ideeën zijn welkom.
zaterdag 18 augustus 2007 - 21:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon