menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruidsboeket maken

Ga naar meest recente reactie

Vaxjo

Vaxjo

Halo ,
ik had een vraagje ,er is me gevraagd om een bruidboeketje te maken op zo een plastiek houdertje,heeft iemand ervaring daarmee ?
Houden de bloemen wel goed ,ben bang dat die eruit vallen. Heeft er iemand tips of voorbeelden ?Alvast bedankt,
groetjes,Wies
maandag 12 maart 2007 - 12:47
Nigella

Nigella

Heel erg bedankt voor je antwoord,mag ik even vragen hoe heb je toen het handvat afgewerkt ?
Of moet je dat maar gewoon laten zoals het is ?
De bedoeling is het boeket een dag van tevoren te maken,zodat het overtollige water er eventueel uit kan lekken.
groetjes Wies


dat handvat zat bij mij telkens verwerkt in een contructie die deel uitmaakte van het geheel van het bruidsboeket . soms was het daar zelfs in gelijmd. Maar wat je er mee doet hangt toch vooral af van de stijl van het boeket. Ik zie dat toch niet graag dat zo'n witte plastiek zichtbaar zou blijven.
Juist omdat het bij mij telkens verwerkt zat in een zelfgemaakte constructie kon ik niet altijd dat boeket een dag op voorhand maken. want water zou bepaalde stoffen uit die constructie stuk maken
dinsdag 13 maart 2007 - 21:58
Geke

Geke

ik heb er ook al een aantal gemaakt op zo'n bridy. zal straks even foto's opzoeken.
vind het trouwens erg leuk om ermee te werken, veel leuker dan de bloemen op draad te moeten zetten. en het handvat kan je erg decoratief verwerken, maar dat toon ik dan wel met de foto's.
vrijdag 23 maart 2007 - 11:11
Geke

Geke

hier de beloofde foto's:
sorry, nog steeds met een link, want het lukt me maar niet

http://home-and-garden.webshots.com/photo/2734984050089916914Dnpyzw
dit was het boeket van op mijn examen in de avondschool. ook op een bridy gemaakt, maar dus verlengd en uitgewerkt.

http://home-and-garden.webshots.com/photo/2418134130089916914tYvDtA
dit is een beetje hetzelfde systeem, ook de steel verlengd en decoratief afgewerkt.
vrijdag 23 maart 2007 - 20:32
Vaxjo

Vaxjo

hé bedankt Geke heel mooi !
vrijdag 23 maart 2007 - 21:12
Tomateboer

Tomateboer

Inderdad mooi gedaan!
grt
Angelo
zaterdag 24 maart 2007 - 09:56
Vaxjo

Tekst aangepast

Vaxjo

halo,het is toch een handgebonden boeket geworden,mijn vriendin vertrouwde het niet op een houder,ze was er niet gerust op dat de bloemen erin zouden blijven (boeket was voor haar schoonzus)
Toch bedankt voor de moeite ,het zal zeker nog wel eens van pas komen.
dit is het dus,groetjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 24 maart 2007 - 11:05
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Ik vond dat met het paarse lint het mooist, modernst en meest in harmonie van materialen

maar soms moet je ook rekening houden met de trouwers he en hun zin doen
zaterdag 24 maart 2007 - 18:15
Geke

Geke

halo,het is toch een handgebonden boeket geworden,mijn vriendin vertrouwde het niet op een houder,ze was er niet gerust op dat de bloemen erin zouden blijven (boeket was voor haar schoonzus)
dit is het dus,groetjes

wauw het is prachtig geworden hoor!
zondag 25 maart 2007 - 13:08
Geke

Geke


Ik vond dat met het paarse lint het mooist, modernst en meest in harmonie van materialen

maar soms moet je ook rekening houden met de trouwers he en hun zin doen

dit waren nu geen "echte" huwelijksboeketten, heb er wel een in het genre van die van mijn examen (qua steel), maar dan niet met "touw" afgewerkt maar met fijn lint, en een totaal andere invulling. maar aangezien de bruid ook op de foto staat, kan ik het hier niet zo goed plaatsen.

hihi ik had net bij het andere een moderner gevoel, had er zelfs heel goeie punten voor gekregen op het examen .
maar smaken verschillen hé
zondag 25 maart 2007 - 13:12
Nigella

Nigella

[hihi ik had net bij het andere een moderner gevoel, had er zelfs heel goeie punten voor gekregen op het examen .
maar smaken verschillen hé


ja zo zie je maar weer, maar je weet dat ik een zwak heb voor strakheid in floristiek en daarom verkies ik dat met het paarse lint
zondag 25 maart 2007 - 15:04
Adrienne

Adrienne

Super Geke !!
maandag 26 maart 2007 - 15:22
nientje

Nientje

allemaal mooie boeketten
nientje
vrijdag 30 maart 2007 - 08:29
JeannePanne

JeannePanne

Zouden die foto's van die boeketjes op de bridy nog ergens te zien zijn? Ik ben op zoek naar ideetjes...
woensdag 30 oktober 2013 - 13:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon