menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vroege pasen

Ga naar meest recente reactie

mieras

Mieras

paas ei uit de oude doos doet het altijd goed
nu nog de foto gr inekehttp://img264.imageshack.us/img264/1157/fotovmis7pbeco5.jpg
donderdag 8 maart 2007 - 17:29
Nigella

Nigella

..
En om dat ei te maken heb je waarschijnlijk veel tijd nodig gehad?

http://dorangbloem.skynetblogs.be


Dorang
ik weet niet hoeveel tijd Mieras er in gestoken heeft. Maar dat valt best mee hoor. Alleen is het een beetje een boeltje. Want je giet toch maar mooi he.

Heb het ooit gedaan op volgende manier.


1 - voor 2 helften van eieren (zoals deze schikking)
- In piepschuimei een paar brochettestokken langs binnen en het ei op een oud stuk oasis of isomo prikken. Dit op deksel van metalen doos gelegd (zo kun je de te veel afgelopen was er af halen als hij opgedroogd is en recupereren) . Als je het ei op een oud stuk isomo prikt heeft dat het voordeel dat je was er mooi van loopt en je geen opgehoopte wasranden krijgt.
- Voor deze schikking had ik toen wel de boordjes waarmee de 2 helften op elkaar passen er van gesneden
- Oud kaarsvet au bain marie verwarmen en cacaopoeder bij doen om te kleuren. Wil je donkere chocolade, doe er veel in en kun je ook donkere kaarsoverschotten gebruiken. Wil je eerder melchocolade dan kun je bij beige of gele overschotten van kaarsen cacao doen
- Als de was gesmolten is maar "niet kokend" want dan is hij te vloeibaar, beetje bij beetje over ei gieten en even laten opstijven.

2 - voor een geheel ei
- gesloten piepschuimei onderaan op 3 brochettestokken steken
- oud stuk piepschuim of doos met zand in de buurt houden
- Was zoals hierboven opwarmen en best in een pannetje met een gietteutje
- Je giet boven een deksel van metalen doos gewoon over het ei dat je in je ene hand houdt. Draaien tot er voldoende was is langs alle kanten. Vraagt soms wel om even het ei op het piepschuim of in zand vast te prikken om even op te drogen. als was droog is, dan pakt de volgende laag beter aan.
- helemaal op het einde giet ik er nog even was over terwijl het ei rechtop staat in de isomo.

Als je voor dit ei een ei direct op isomo zet en giet en giet, heb je de was niet overaal mooi gelijk verdeeld.

Dit ei was om rechtop in een schikking te zetten, zodat je de onderkant van de gaatjes vanbrochettestokken niet zag. Maar als het on op een schaal te liggen is kun je dat ook gerust nog even dichten met wat was , nadat alles droog is

succes
zondag 18 maart 2007 - 08:08
nora

Nora

spijtig maar ik zie hier niets.
De uitleg voor het ei, kan ik wel lezen
zondag 18 maart 2007 - 22:14
Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 18 maart 2007 - 22:58
Nigella

Nigella

spijtig maar ik zie hier niets.
De uitleg voor het ei, kan ik wel lezen


komt omdat er iets vreemds gebeurd is met bloemschiktopics, want ook hier waren meerdere reacties op geweest die nu weg zijn
zondag 18 maart 2007 - 22:58
nora

Nora

prachtig gemaakt!!!!
en het ziet er ook nog lekker uit
maandag 19 maart 2007 - 08:09
Vaxjo

Vaxjo

Ziet er heerlijk uit , om in te bijten !
mooi echt waar,
groetjes Wies
maandag 19 maart 2007 - 08:13
Nigella

Nigella

blij dat het er nu weer op staat, na al dat geknoei van gisteren
maandag 19 maart 2007 - 10:08
Pauline

Pauline

Hallo,

Ik heb die eieren ook nog liggen ik vind het zonde van ze weg te doen en ben nog aan het denken wat ik er nu mee aankan het was wel tof om ze te maken

Pauline
woensdag 21 maart 2007 - 11:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon