menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allerheiligenstuk

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

[afbeelding verwijderd niet-https]

even laten zien wat we gemaakt hebben voor op het graf

- stukken van zeker wel 13 stokken van Persicaria polumorpha (trouwens een heel interessante hoge vaste plant, bloeit gans de zomer crèmekleurig en heeft ook mooie herfstverkleuring naar rozerood. De takken lijken op de klassieke polynonumstokken die bloemschikkers gebruiken. De plant woekert absoluut niet zoals andere Persicariasoorten. Wel moet je wat plaats hebben ze groeit na een paar jaar echt uit tot een pol van 1.5m, goed voor achteraan in grote border. De nu gebruikte takken waren reeds 14 dagen geleden afgeknipt en geven daarom nu een mooi bruin effect)
- 15 Ornithogalum bloemen
- 3 passifloraranken

gekozen voor 1 soort bloemen zelfde kleur van schaal

woensdag 1 november 2006 - 13:04
Geke

Tekst aangepast

Geke


Zo zie je maar als je eens technieken toepast uit de floristiek dat de bedoeling het niet altijd begrepen wordt.

Had ik nu een niet neutrale kleur (want wit is toch een neutrale kleur) gekozen vb roze en witte bloemen, dan had ik je reactie eerder kunnen begrijpen


sorry, het is gewoon het gevoel dat ik had. niet een kwestie van al dan niet begrijpen, ...
misschien ga ik teveel op mijn gevoel af en niet op technieken uit de floristiek... maar zo ben ik nu eenmaal. vind het gevoel dat ik bij iets krijg ook belangrijk.

en met neutrale kleur dacht ik eerder aan iets wat aansloot bij de bruintinten in de takken. met groene takken zou ik trouwens dat gevoel niet hebben denk ik, was gewoon het grote verschil tussen het bruin van de takken en het wit van de schaal.


zaterdag 4 november 2006 - 23:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon