menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kalebassen drogen

Ga naar meest recente reactie

Basiel

Basiel

Hallo,

Graag had ik geweten hoe men kalebassen en pompoenen droogt.
Kan mij iemand helpen?
Alvast bedankt!

Basiel
zaterdag 7 oktober 2006 - 14:27
Arnaud

Arnaud

Hallo

Er is nog steeds geen antwoord ,wat jammer ik wil het ook graag weten.

Ga nu proberen om een aantal kalebassen in een zak te doen met vochtvreterskorrels in een houder.
Die zouden dan het vocht aan de kalebas moeten onttrekken.

Wie heeft er nog meer ideeen.
ook vocht absorberende kattebakvulling ga ik proberen.
zaterdag 20 oktober 2007 - 13:57
martine

Martine

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel ergens gelezen: om een fleskalebas te drogen, enkele kleine gaatjes in prikken , dat zou het drogen bevorderen.
succes, Martine
maandag 22 oktober 2007 - 19:28
kris79

Kris79

hallo basiel

er zijn maar een beperkt aantal soorten kalabassen die je heel mooi kunt indrogen,ikzelf heb hier fleskalabassen liggen,ik gebruik deze groen als decoratiestuk,wanneer deze beginnen te schimmelen,ze gewoon ergens in de garage,of een schuurtje wegleggen,waar ze rustig kunnen verder schimmelen,door het schimmelen,onttrekken ze al het vocht uit de vruchten,en na enkele maanden heb je een vrucht over die niets meer weegt,en helemaal hol is,deze mooi afwassen,en je hebt een zeer mooie droge houtige vrucht,waarin de zaden loskomen te zitten,en je een rammelaar van de vrucht hebt .deze droge vruchten kan je vele jaren gebruiken als decoratiestuk!zijn wel enkele verschillende soorten hiervan bekend,het zijn echte kalabassen(grotendeels groene tinten van vrucht),en geen siervruchtjes(bij deze kan het ook wel eens lukken dat ze mooi indrogen,maar grotendeels gaan ze rotten)
mvg
kris
woensdag 24 oktober 2007 - 00:49
Basiel

Basiel

Dag Kris,

Dank u voor je antwoord, ik zal het het zo eens proberen.
Groetjes,
Basiel
woensdag 24 oktober 2007 - 21:52
Basiel

Basiel