menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwano Cucumis metuliferus

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Dit jaar heb ik heel veel vruchten van de Kiwanoplant. De vruchten zijn geliefd bij de bloemsierkunst. Ze zijn heel lang houdbaar.
Voor meer info zie:
http://www.jovandreumel.info

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 8 oktober 2009 - 17:15
miet1

Miet1

hoi
wat prachtige vruchten
groetjes miet1
donderdag 8 oktober 2009 - 20:15
savanta

Savanta

helemaal weg van die vruchten.
Waar kun je die zaden kopen en kun je een advies voor de kweek geven

groetjes

savanta
donderdag 8 oktober 2009 - 23:41
Mandy

Mandy

Daar zaadjes van zou ik ook wel willen...

Zijn deze meloentjes eetbaar?

Groeien ze op dezelfde manier als de normale meloenen??
maandag 19 oktober 2009 - 00:20
JovanDreumel

JovanDreumel

Je kunt van mij wel wat zaden krijgen Savanta en Mandy, maar vorig jaar had ik gezaaid van zaden van eigen vruchten en die kwamen niet op. Toen heb ik weer zaden gekocht bij Welkoop in de hoek met exotische vruchten en die kwamen wel op. Ze worden op dezelfde manier gekweekt als meloenen.
Deze zijn wel eetbaar, maar ze zitten helemaal vol met pitjes en over de smaak valt niet te twisten, maar ik ben er niet weg van. Maar voor bloemschikken zijn ze geweldig mooi en blijven heel lang (bijna 1 jaar) goed. Ik heb nog wel een paar kisten.
Meloenperen zijn van een andere familie, maar zijn wel lekkerder en geen pitten.
maandag 19 oktober 2009 - 09:22
savanta

Savanta

Beste Jo,


dank je wel voor je antwoord en je aanbod . in het voorjaar ga ik beslist bij de welkoop zaden bestellen.
Borculo is nou niet bepaald naast de deur voor mij ( vanuit altweerterheide) om wat zaden bij je te halen.


met vriendelijke hobby groeten


Savanta
maandag 19 oktober 2009 - 20:38
Mandy

Mandy

bedankt voor het antwoord, Jo, nou Ik ook dus in de rij bij Welkoop, dat is toch dezelfde winkel als de Boerenbond, niet?
maandag 19 oktober 2009 - 23:00
JovanDreumel
maandag 19 oktober 2009 - 23:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon