menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwano Cucumis metuliferus

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Sommige vruchten zijn van zichzelf al heel mooi. En ze liggen heel lang, dat heb ik al eerder laten zien. Nu heb ik vandaag een paar nieuwe vruchten geoogst van de Kiwano. Nu zijn ze nog aardig groen van kleur met mooie stekels, maar tegen kerstmis beginnen ze oranje/geel te worden.

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 11 september 2009 - 14:25
LauraK

LauraK

Hallo Jo,

Dat is al een flinke oogst! Ik had er geen idee van hoe groot die kiwano's waren
(dacht dat ze ongeveer even groot als passivruchten waren), maar zo te zien zijn
ze een stuk groter. Je kan er bijna een winkeltje mee beginnen!

Groeten van Laura.
vrijdag 11 september 2009 - 16:29
JovanDreumel

JovanDreumel

Ze zijn een stuk groter dan de passievruchten. Bloemschikkers willen ze wel gebruiken voor het opmaken van bakjes. De vruchten blijven lekker lang mooi op een schaal en als je wil kun je ze daarna nog opeten.
vrijdag 11 september 2009 - 16:49
Adrienne

Adrienne

knap Jo ik heb ze hier nog niet gezien
vrijdag 11 september 2009 - 19:51
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij ons op het complex heeft iemand ook planten, maar hij heeft er geen vruchten aan. Ik heb hem gevraagd of hij ook wel aan de planten schudt. Dat had hij wel gedaan zei hij. Maar je moet dat wel op het juiste tijdstip doen he. Trouwens het is maar een klein mandje en echt geen aardappelmand.
vrijdag 11 september 2009 - 20:30
Gerbra

Gerbra

Hoi Jo

Wat een GROTE vruchten ,ik had ze ook net als Laura kleiner verwacht.

Schitterend om ze zo te hebben.

Succes met je planten .

Een fijn weekend. Gr. Lucia.
vrijdag 11 september 2009 - 22:17
miet1

Miet1

wou
wat prachtigen vruchten
en zo grote
groetjes miet
vrijdag 11 september 2009 - 22:48
hommeltje

Hommeltje

Wow, wat een mooie vruchten.ze zien er inderdaad groot ui zijn ze dat eigelijk of is het gezichtsbedrog?waar smaken ze trouwen naar?
zaterdag 12 september 2009 - 17:33
JovanDreumel

JovanDreumel

De smaak is niet geweldig, maar misschien, dat ik dat vorig jaar te vroeg geprobeerd heb. Ze zijn iets groter dan een grote peer. Hier op de foto zie je de vruchten van het vorig jaar. Mooi oranje/geel. Vandaar dat ze ook goed te gebruiken zijn bij de bloemsierkunst. Tegen Kerstmis kleuren ze oranje. Kijk als je een bloemstukje weggeeft, dan is dat na 3 weken meestal "versleten", maar een paar van deze vruchten doen veel langer aan je denken.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 12 september 2009 - 18:53
linderic

Linderic

Ze zijn heel mooi en decoratief, mijn voorkeur gaat wel naar de groene.
grtjs Linda
zaterdag 12 september 2009 - 21:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon