menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Valentijnshart

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Hallo bloemschikliefhebbers,

Met Valentijn voor de deur, heb ik alvast iets gemaakt en wil het graag met jullie delen.


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]


Nog een fijne zondag!!
Liefs
Lysianthus
zondag 1 februari 2009 - 15:48
Rita1960

Rita1960

Hoi Lysianthus, weer een mooi stuk van je.

Wat voor takjes heb je gebruikt in je raamwerk? (het "vlechtwerk")

groetjes,

Rita

zondag 1 februari 2009 - 16:08
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Lysianthus

Gewoonweg super.
Ik ben er helemaal weg van.
Gr Marga
zondag 1 februari 2009 - 16:40
Jose47

Jose47

Hoi Lysianthus,
Een ècht valentijnsstuk en heel mooi gedaan.
Weer een prachtig idee van je om zo zelf een hart in elkaar te steken, hoe krijg je het toch voor elkaar ..... super mooi.

Groetjes
Joseeke
zondag 1 februari 2009 - 18:55
RVRV

RVRV

Mooie hart.
Heb je het zelf gemaakt of was het gemaakt gekocht?

Groet
RVRV
zondag 1 februari 2009 - 19:24
Lysianthus

Lysianthus

Hoi lieverds,

Zo bedreven ben ik helaas nog niet, trouwens voor 3€ kan ik het echt niet zelf maken
Ik heb het wel helemaal ingeweven met waxflower, roosjes, pepertjes, rondom een koord vastgelijmd en spiraaltjes van rode ijzerdraad.
Nog een fijne avond
Groetjes
Lysianthus
zondag 1 februari 2009 - 21:06
Loeken

Loeken

Hey, Lysianthus

Weer een bijzonder uniek stuk zeg !!
Eens iets helemaal anders dan wat we gewoon zijn hé .

Gebruikte je echte roosjes ? Zo ja waar zitten die dan in?
Het ziet er op en top valentijn uit .
SUPER gedaan .

Groetjes,

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zondag 1 februari 2009 - 21:24
Lysianthus

Lysianthus

@ Loeken,

Ik gebruikte echte roosjes, maar ze zijn bedoeld om in te drogen, ik hoop dat het lukt.
Ik heb ze afgeknipt tot op één cm van de knop en dan doorregen met groene ijzerdraad die ik vastgemaakt heb aan het frame.
Toen ik dat deed, had ik er wel moeite mee, met een hele dikke naald met de ijzerdraad erdoor dwars door hun nekske.................ocharme.
Het frame staat op de verwarming om het zo snel mogelijk te laten drogen, 'k dacht dat dat best was.
Ik weet er niks van, 'k heb het maar op mijn gevoel gedaan, als er een andere en betere manier is, wil iemand dat dan uitleggen pls?
Voor straks.............slaap lekker en morgen gezond weer op!
Groetjes
Lysianthus
zondag 1 februari 2009 - 22:48
Jose47

Jose47

Hoi Lysianthus,
ik denk niet dat er een andere manier is om je roosjes vast te maken, alleen in pipetten maar dan is het mooie van je kader weg. Rode rozen drogen gemakkelijker in dan andere kleuren dus ik denk wel dat dat goedkomt.

Als je stuk maar niet nat wordt want dan gaan de rozen gemakkelijk schimmelen.

Was de kader in hartvorm of heb je deze zo in vorm gemaakt ?
Groetjes
Joseeke
maandag 2 februari 2009 - 08:45
LauraK

LauraK

Hallo Lysianthus,

Weer zo'n mooi stukje om van te genieten! Hoe werkt dat bij jou: zie je een bepaalde
vorm, en weet je dan meteen al wat je ervan wil maken? Je bent een creatieve
duizendpoot (en nog eens een leuk en hartelijk mens ook!).

Groeten van Laura.
maandag 2 februari 2009 - 09:57
decoels

Decoels

hallo lysi,

heel erg mooie creatie, ik denk persoonlijk ook dat de roosjes mooi gaan indrogen
PRACHTIG ! kan zo direct in de boekjes
maandag 2 februari 2009 - 11:11
Mari

Mari

Hoi Lysianthus,

Wat een prachtig valentijnshart!!!Héél mooi gedaan hoor!!

Groetjes Mari
maandag 2 februari 2009 - 11:53
Julie

Julie

Wat een super mooi hart!
Waar kan ik hem afhalen?
maandag 2 februari 2009 - 12:31
Karintje

Karintje

Hoi Lysianthus,

Een héél tof HART heb je hier

Hopelijk drogen je roosjes goed in dan kan je er lekker lang van genieten!

Grtz,
Karin
maandag 2 februari 2009 - 12:50
York

York

Dat wordt vast een fijne valentijn met dit mooie werkje in huis.
Groetjes
maandag 2 februari 2009 - 13:08
Lysianthus

Lysianthus

@ Joseéke,

Het frame was in hartvorm als ik het kocht, de roze koord heb ik er daarna omgedaan.
De roosjes beginnen al zwart op te drogen, dat was niet wat ik er van verwacht had, de buurvrouw zegt dat het misschien beter is de roosjes iets groter te kopen en ze te laten opengaan, alvorens te drogen.
Wat denk jij? zouden ze dan beter hun kleur bewaren?

@ Laura,

Ik had op de kerstmarkt een frame doorweven met groen gezien, daar ontstond mijn idee......toen ik in de week bloemekes ging kopen , zag ik daar houten frames in hartvorm liggen en meteen dacht ik weer aan datgene op de kerstmarkt, 'k heb toen aan de verkoopster gevraagd, welk groen enz............zij antwoordde, ik weet het niet , ze zijn zo binnengekomen en we hebben ze niet meer, ze waren trouwens dubbel zo groot
Mijn creatief brein was volop aan het werken en ik dacht , als ik daar nu eens een variatie opmaakte en ik was vertrokken, het groen had ik gekocht, maar het was niet naar mijn zin, ik vond het te eentonig, dan maar verder gefantaseerd, wat heb ik in huis, wat kan ik er bij proberen enz.................pepertjes had ik nog van mijn taart, rode ijzerdraad had ik ook, de rode roosjes had ik ook maar waren bedoeld om mijn andere creatie van Valentijn nieuw leven in te blazen, dat moet maar ff wachten want dat hadden jullie al gezien, dus eerst de nieuwe creatie
Ze moeten hier thuis nogal lachen met mij hoor, er is precies een bom ontploft , overal rommel, niks gestructureerd, hevig geconcentreerd, ik moet er bij neervallen maar het zal afgeraken dus om te antwoorden op je vraag , het is een idee dat groeit en vorm krijgt naargelang de materialen die ik in huis heb, naargelang ik tevreden ben, naargelang budget enz.........
Ik zal eens proberen een fotoke te vinden van het voorbeeld...

[afbeelding verwijderd niet-https]

Dus ...............meestal heb ik wel een voorbeeld, daar fantaseer ik en bouw ik op verder.
Lieve groetjes voor jou ook een hele hartverwarmende vrouw

IEDEREEN REUZE BEDANKT VOOR DE POSITIEVE REACTIES!

[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 2 februari 2009 - 13:40
Jose47

Jose47

Hahaha ik zou dat weleens willen zien bij jou thuis

Jij komt zeker en vast geen ogen tekort als je op een kerstshow rondloopt en daar zelfs al iets ontdekt dat voor valentijn kan zijn .... super van je zeg, ik doe het je niet na.

Raar dat de roosjes zwart worden, de donkerroze en rode rozen drogen meestal mooi in, het ligt er misschien aan dat je ze zo kort afgeknipt hebt, misschien kan je eens proberen ze eerst te laten drogen en dan op je hart te plaatsen....

Groetjes
Joseeke
maandag 2 februari 2009 - 17:38
Karintje

Karintje

Hoi, hoi,

"Stelen met je ogen", noemen ze dat

Ik laat meestal mijn roosjes drogen in een klein bodempje water, niet te rap!! De kleur wordt wel iets donkerder, maar toch niet zwart...... alhoewel dat MIJN favoriete 'kleur' is

Grtz,
Karin
maandag 2 februari 2009 - 17:48
Lysianthus

Lysianthus

Dat noem ik nu erg leuk sie , direkt antwoord op je vraag van de professionals. ga ik zeker doen.
BEDANKT
maandag 2 februari 2009 - 19:39
forza

Forza

Hey knapperd,

Nou Lysianthus,

prachtig hart heb jij gemaakt en denk zeker dat de roosjes goed zullen indrogen, kun je er lekker lang van genieten.

groetjes van Rini[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
dinsdag 3 februari 2009 - 09:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon