menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Creatief met fietsbanden

Ga naar meest recente reactie

treinchef

Treinchef

hallo ik ben martin.
ik heb me dit jaar laten gaan om vormselgezin te zijn omdat ik zelf een vormeling heb.
buiten het les geven moeten we ook een uurtje knutselen ik zou graag in dat uurtje iets maken met fietsbanden kan mij iemand helpen aan voorbeelden en hoe je het moet doen ik wl iets maken rond thema pasen.
dank u
maandag 12 januari 2009 - 15:09
Rita1960

Rita1960

Hallo Martin,

Van harte welkom op dit mooie forum
Ik kan je helaas geen antwoord geven op hoe je met fietsbanden iets op bloemschikgebied kunt maken, maar er zijn hier echte cracks die je er wel een antwoord op kunnen geven.

Misschien kun jij mij wel antwoord geven op mijn vraag "wat is een vormselgezin?"
Dit woord kennen wij niet in het noorden van Nederland.

groetjes,

Rita
maandag 12 januari 2009 - 18:11
forza

Forza

Hoi Martin.

welkom op dit forum. Je vraagt om met fietsbanden iets te knutselen, ik heb afgelopen jaar workshop gegeven omtrent het thema Pasen, hier voor jou een paar voorbeeldjes: het is een halve piepschuim bol en een krans van piepschuim, deze bekleden met binnenbandjes, op elkaar bevestigen en in bol een paasstukje maken, als je meer beschrijving wilt hebben, laat maar iets van je horen, dan probeer ik je het hier uit te leggen, succes ermee en groetjes van Rini(Forza)[afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img]
maandag 12 januari 2009 - 18:19
Karintje

Karintje

Hoi Martin en Forza/Rini,

Zo Martin, de toon is gezet.... Hier heb je al een tof ideetje!
Ipv een bloemstukje kan je de halve bol ook vullen met knolletjes van bijv. krokusjes, hyacint, narcissen,.......

Hieronder nog een paar linken naar andere stukjes met fietsbanden, de basis kan je gebruiken en de bloemen kan je aanpassen aan de Paassfeer!
http://www.tuinadvies.be/bloemstuk_fietsband_binnenband.htm

http://www.tuinadvies.be/binnenband_bloemschikken.htm

Onderstaande link verwijst naar een site waar je een heleboel ideetjes zult vinden ivm fietsbanden;
http://www.hobbycreatief.be/Creatief%20met%20fietsbanden/indexfietsbanden.htm

Geloof me, er zullen nog wel voorbeeldjes volgen!

Succes!!

Bijna vergeten, WELKOM op ons forum, leerrijk maar ozo verslavend!!

Grtz,
Karin
maandag 12 januari 2009 - 18:24
treinchef

Treinchef

hartelijk dank voor de info het is prachtig om met die vormelingen te maken .
ideeen zijn altijd welkom
maandag 12 januari 2009 - 18:28
Adrienne

Adrienne

Hallo Rita,

In het jaar dat de jeugd 12 wordt gaan ze bij ons hun doopgelofte hernieuwen.
Da's misschien bij jullie ook wel.
Nu om het voor de jonge mensen aangenaam te maken krijgen ze een catechiste toegewezen.
Deze ontvangt de meisjes en jongens in haar eigen huis hier bij ons om de 14 dagen.
Samen werken ze toe naar de grote dag.
Zeg nu zelf da's toch veel leuker dan vroeger hé. toen moesten we een héél
gebeden boekske van buiten leren.



Treinchefke Welkom op het forum.
Ik merk dat je je berichtje terug gevonden hebt.
Veel succes met de jeugd.
En fijn dat je je zo voor ze inzet !!!

gtjs adrienne catechiste van Geel ( Stelen)
maandag 12 januari 2009 - 18:38
treinchef

Treinchef

hallo rita 1960

een vormselgezin is blijkbaar niet gekend bij jullie in noord nederland.
dat is een gezin die de kinderen die hun heilig vormsel doet opvangt en die alles bij brengt om hun weg te vinden in het leven (anders gezegd op het rechte pad te houden)daarbij moeten wel een uurtje les geven van een verhaal die in de bijbel staat die ongeveer op hun weg te vinden zullen zijn naar het volwassen worden het is ook de eerste keer dat wij dat aanvaard hebben er komt veel bij kijken .elkaar leren respecteren,elkaar helpen,samen werken enz.
het is een leuke uitdaging voor ons maar het is niet gemakkelijk om iets te vinden waar 12 jarigen intresse in hebben.
ik heb eerst een kerstkrans gemaakt voor in de kerk te zetten.
dan een dakpan versierd in de kerstsfeer het is ook zo ik wil hen iets laten doen waar ze soms nog mooie herringering aan hebben.op 28 januari willen ze iets klaar maken bv. in de keuken en dan maakkt iedereen zijn piza maar voor met pasen zou ik iets willen maken met fiets banden ik hoop dat die uitleg in een notedop vol staat.want nog een ding als ze hun vormsel niet doen mogen ze ook niet trouwen voor de kerk maar hoe doen ze dat dan bij jullie



vele groetjes martin
maandag 12 januari 2009 - 18:40
treinchef

Treinchef

forza

als het mogelijk is om die uitleg te geven mag je het doen want het is gewwoon prachtig wat je allemaal kun doen he met fietsbanden

groetjes martin
maandag 12 januari 2009 - 18:43
Adrienne

Adrienne

Hallo Martin,

Kijk op tuinadvies ook eens een keertje.
Er staan ook mooie stukken op met binnenbanden.
Je kan ze afprinten en ze een beetje aanpassen voor je vormelingen !!!

http://www.tuinadvies.be/binnenband_bloemschikken.htm

http://www.tuinadvies.be/bloemstuk_fietsband_binnenband.htm

Succes en gtjs Adrienne
maandag 12 januari 2009 - 18:53
Rita1960

Rita1960

Martin,
ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Wij hebben hier in Nederland een verscheidenheid aan geloven. Wat jij mij verteld doet mij denken aan de cathecesatielessen van de voormalige Gereformeerde geloofsgenoodschap die is samengegaan met de Hervormde genootschap(nu de "samen op weg kerk").
Hier werden/worden de kinder onderwezen in de bijbel. 1x in de week kregen/krijgen ze hier onderwijs in hetgene wat in de bijbel verkondigd wordt. En dat moet dan als een vaststaande waarheid ervaren worden.
Helaas ben ik hier na een jaar al uitgestapt want al wat ze mij hier als waarheid verkondigden daar kon ik mij niet mee verenigen. (wee mij, want ik ben een afvallige)
Het enige wat ik hier verder nog over kwijt wil is dat, mocht je de kinderen op deze manier, en voor mijn idee, zeer moderne manier boven water kunt houden (rechte pad) dan ben je goed bezig.
En anders geeft ze een pony, dan weet je altijd waar ze zitten en worden ze geen hangjeugd/

groetjes, Rita
maandag 12 januari 2009 - 22:23
leeuwtje

Leeuwtje

Hier begeleid de pastoor je daarbij en wat ouders. Dit wordt gedaan vanuit de basisschool (katholieke basisschool). Eén keer of twee keer in de week werden er wat lesuren aan besteed.
maandag 12 januari 2009 - 22:35
forza

Forza

Hey Martin.

Ik heb voor jou de beschrijving met nog wat benodigdheden foto's, deze map is te groot om hier te plaatsen. Als je mij jouw pers.mailadres stuurt, wil ik het wel via de meel sturen, gaat dan wel beter.
Nog een vraagje, ik gebruik altijd kapotte binnenbandjes, moet jij ze kopen, anders moet je naar een fietsenwinkel gaan en vragen of ze die voor jou bewaren. Ik hoor of zie nog wel iets van jou, groetjes van Rini (Forza).
dinsdag 13 januari 2009 - 09:54
treinchef

Treinchef

hallo rini(forza)

je mag die map gerust doorsturen naar mijn e-mail adres en dat is

[email protected]

ik weet niet waar je woont .
maar ik ben van zwevegem en dat ligt in west-vlaanderen.
maar wij hebben hier dicht bij ons een fietsmaker en die zal ons wel kunnen helpen denk ik en anders zal ik het laten weten
dinsdag 13 januari 2009 - 11:39
forza

Forza

Hoi Martin.

Ik heb de beschrijving via e-mail naar je toegestuurd,ik hoop dat je er uit komt, zoniet, geneer je niet en vraag het gewoon, we zijn op dit forum om elkaar altijd te woord te staan en ons te helpen, succes ermee.

Ik woon trouwens in Itteren-Maastricht, dus een beetje ver weg denk ik.
Bij ons zijn veel fietsenwinkels en ik heb er 3 gevraagd om mij de kapotte binnenbandjes te bewaren,want wij gebruiken ze veel om wat stukjes te maken, komen altijd wel goed van pas, altijd heb ik wel een 20 stuks op voorhand liggen.

groetjes en probeer er een paar foto's van te maken als jullie bezig zijn, stimuleert de jeugd altijd wel wat, dan kun je ze ook via: mijnalbum.nl gratis op internet zetten. Doe ik vaker als we een workshop hebben gedaan, dan kunnen de cursisten altijd nog eens nakijken wat ze hebben gemaakt.

groetjes van Rini
dinsdag 13 januari 2009 - 13:54
hommeltje

Hommeltje

Hoi Martin.
bedoel je met vormsel misschien wat ze hier communie noemen.ik ben niet katholiek dus weet ik daar niet zoveel van.ben wel christelijk opgevoed,maar de dingen die je hier aangeeft lijken me wel erg zinnig in deze grote soms boze wereld .Jammer dat je geen garantie krijgt ,dat sommige dingen ander lopen dan je zou willen .

nu nog even de fietsbanden ,ik zag dat je maar één uur had om iets te maken,misschien moet je dan wel wat voorwerk doen,omdat het best wel gepriegel is,en daar gaat veel tijd inzitten.
maar ik ben benieuwt wat we hier tezien krijgen.
woensdag 14 januari 2009 - 00:10
jj31

Jj31

dag martin, kijk misschien eens op "den bosrand"daar hebben ze een aparte rubriek met allemaal voorbeelden met fietsbanden .al denk ik dat het wat moeilijk in tijd zal worden om wat af te maken .maar je hebt alvast de ideeen
woensdag 14 januari 2009 - 09:24
Karintje

Karintje

Hoi jj31 en Martin,

de link naar de site van "de Bosrand" staat een beetje naar boven in mijn vorige antwoord op deze topic!
Gewoon even aanklikken en je komt bij de fietsband-creaties

Grtz,
Karin
woensdag 14 januari 2009 - 09:52
treinchef

Treinchef

hallo iedereen
bedankt alvast voor die prachtige site dat ik kan bekijken chapeau voor al jullie creatie.
ik zelf ben niet echt knutselent aangelegd daarom probeer ik mijn vrouw in te schakelen.ze had wel gezegd dat ze er niet mee ging bemoeien maar ze zie al af hoe ik aan het sukkelen ben dus ben ik blij dat ze bij springt en mijn reddende engel is ze morgen een beginnen om het te proberen zei geeft nog veel geduld om zulke dingen te knutselen.met de dakpan dat ik wilde maken was het ook mijn vrouw die het aan een einde bracht.
mijn vrouw geeft ook veel de tijd om te proberen want ze is al zwaar ziek geweest 34 operatie's gehad en dat ze toch nog altijd klaar staat voor iedereen ik kan alleen alleen nog mijn petje voor haar afdoen. ze was zelfs tijdelijk verlamd en geeft zelfs in comma gelegen .
groetjes martin de treinchef
woensdag 14 januari 2009 - 16:39
Karintje

Karintje

Hoi Martin,

Nou, voor je vrouwtje hoor.... en veel succes voor jullie beiden als "vormsel-gezin"!

Grtz,
Karin
woensdag 14 januari 2009 - 16:55
decoels

Decoels

Beste Martin,

Je moet hier eens zoeken op 'kader met fietsbanden' is misschien ook een leuk ideetje, je kan de jongens een beetje laten timmeren , de meisje fietsbanden laten knippen en nadien kunnen ze samen versieren

vrijdag 16 januari 2009 - 09:27
treinchef

Treinchef

hallo rini

gisteren heb ik het bloemstuk geprobeerd.
vandaag hebben we de afwerking gedaan het is gewoon prachtig .het zal er meschien zo nog niet uitzien zoals jullie het doen op de hobbyclub of zo maar het is toch gelukt ik zal dan eens een foto door sturen

groetjes martin en familie
vrijdag 16 januari 2009 - 19:40
forza

Forza

Hoi Martin en vrouwtje,

ben heel blij dat het jullie gelukt is, hebben jullie er veel uren aan gewerkt of viel het allemaal nog mee. Ben wel zeer benieuwd naar de foto, laat maar komen.
Fijn weekend en groetjes van Rini
zaterdag 17 januari 2009 - 13:00
treinchef

Treinchef

't Is gelukt om alles hier door te sturen.

Weinig tijd gehad en toch nog alles kunnen voltooien.
Kijkt U zelf maar!

Ik was er een 2,5uren mee bezig.
Indien nog vragen, aarzel niet om mij te contacteren.

Martin Verfaille
[email protected]
0494186750

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zaterdag 17 januari 2009 - 20:58
treinchef

Treinchef

En waarom even geen theelichthoudertje?

Zelf gemaakt!


doei!



Martin Verfaille

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zaterdag 17 januari 2009 - 21:02
treinchef

Treinchef

En nu eens mijn oude fietsbanden project vanuit een ander profiel!

Doei!!


Martin Verfaille

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zaterdag 17 januari 2009 - 21:04
treinchef

Treinchef

Oei, nu pas volgt mijn nieuwe foto

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zaterdag 17 januari 2009 - 21:05
Rita1960

Rita1960

Hé Martin,

Da's goed gelukt met die fietsbanden
(ik doe het je niet na)

Groetjes,

Rita
zaterdag 17 januari 2009 - 21:43
treinchef

Treinchef

hallo rita

waarom doe je het niet na
is het teveel werk rita of heb je geen geduld daarvoor.
het is nogthans zeer leuk
zaterdag 17 januari 2009 - 23:36
meuwissenj

Meuwissenj


Hoi Martin

Mijn complimenten":
Dit ziet er erg mooi uit.
Een echt voorjaarstukje.
Petje af
Gr Marga
zaterdag 17 januari 2009 - 23:44
forza

Forza

Hey Martin,

COMPLIMENTEN en een dikke 10+ van Rini. Het ziet er echt geweldig goed uit wat je zo gemaakt hebt, echt een vrolijk lentestuk. En je ziet in 2,5 uur wat voor een prachtig stuk je hebt kunnen maken, echt Martin: PETJE AF.Zo zien we maar weer dat iedereen zoiets kan maken, je hebt de beschrijving dus goed kunnen gebruiken en toepassen. By the way, die zelfgemaakt theelichthouder is ook prachtig geworden, heb je daar dunne lood voor gebruikt of zink?
Dus bij deze Martin, behoor jij echt bij ons forum met zo een mooi stuk, dus laat de volgende maar eens zien die je nog eens gaat maken, groetjes en fijne zondag.
zondag 18 januari 2009 - 10:48
treinchef

Treinchef

hallo rinni

de theelichthouder is niet van zink of lood gemaakt.
maar van een oude cd die kapot is.
je neemt de omhulsel van de theelichtjse die uitgebrand zijn.
je rol ze plat met een deegrol.
je neemt je oude cd en kleeft die blaadjes dat je verkrijgt van die theelichthoudertjes op die cd met een lijmpistool zo kun je het opnieuw gebruiken.
of te wel met opnieuw kaarsjes of met engeltjes.
zo zie dat je met recyclage toch mooie dingen kunt maken.als jij nog iets weet dat je kunt maken van ijzerdraad mag je het laten weten.

onze pizza dat we gaan maken geeft ook veel succes bij anderen als je het recept wil wil ik je het gerust ook doormailen daaaaag
vele groetjes martin,sylvie,elke,glen(hieruit bestaat mijn gezin )
zondag 18 januari 2009 - 12:19
forza

Forza

Hallo hele familie,

Wat een vlijtige man ben jij, het ziet er tof uit met die C.D. en omhulsel van theelichtjes, een perfect idee voor ons op school te maken.
Het recept van jullie pizza wil ik ook graag hebben, bedankt voor het aanbod.

Wij hebben weleens van ijzerdraad een modelletje gemaakt en met stof bekleedt, jammer genoeg nooit foto's toen genomen.
Heb zo goed als het kan een modelletje voor je gemaakt
Ik stuur je dit wel op, groetjes voor allen van Rini
zondag 18 januari 2009 - 13:14
treinchef

Treinchef

hallo rini

eigenlijk moet al de eer naar mijn vrouwtje gaan want zei neemt het knutselen voor haar rekening ook voor de vormelingen te leren koken of bakken want eigenlijk is ze van opleiding kok.maar door haar gezondheid kan ze en mag ze het als werk niet meer uitvoeren.want ze mist het wel nu ze met haar invaliditeit thuiszit gaat ze haar gedachten meschien kunnen verzetten met te knuselen.alhoewel dat niet meer zo rap gaat sinds ze uit de comma's is geraakt maar ze tijd genoeg zodat ze het op haar tempo kan doen.
hier komt het deeg voor de pizza

150ml water
5 gram gist
1theelepel kristalsuiker
1/2 koffielepel zout
olie
250gr bloem

je mengt de bloem met de suiker en het klein beetje zout.
je voegt er rozemarijn of provençale kruiden er bij.
doe bij het lauwe water de gist en lost om en meng het bij de deeg .
goed kneden 30 min laten rusten.
terug kneden uitrollen op een plaat leggen die ingewreven is met olie(dat mag gerust ook een kruidenolie zijn.
en dan versier je hem naar eigen smaak.
wat verse tomatensaus of spaghettisaus met verse groentjes zoals worteltjes,tomaat,aubergine enz.voeg er wat verse annanas bij leg er een beetje mozzarella erop wat bij kruiden met razemarijn,provençale,wat balsamico kruiden peper en zout nog wat gruyerekaas erover en afbakken op 180à200 graden ongeveer 15à20 min en klaar eet smakkelijk.

als je het eens geprobeerd heb laat dan eens iets weten of je het lekker vond

je kan ook met andere dingen versieren het is ook lekker daaag groetjes van heel de familie
zondag 18 januari 2009 - 17:07
forza

Forza

Hallo Martin,
is het Sylvie, jouw vrouwtjes naam?

Nou dan wil ik haar hiermee van harte welkon heten bij ons op dit forum.
Dan wil ik haar in ieder geval van harte feliciteren met het mooie stuk dat ze heeft gemaakt, complimenten ondanks de handicap die je hebt.
Het is fijn voor jou, Sylvie, dat je op je eigen tempo nog iets kan maken wat betreft, knutselen, bloemstukken maken.
Ik zie in ieder geval aan het mooie bloemstuk op de fiestbanden dat het met veel liefde is gemaakt, knap werk dus van jou.
Als je nog eens een stukje maakt, laat Martin er dan maar meteen bij vermelden dat jij het hebt gemaakt, anders gaat hij met de eer strijken (geintje natuurlijk), ik weet dat jullie het allemaal samen doen, dus probeer te genieten op je eigen tijd en tempo om een stukje te maken en laat het hier maar zien.

Nog bedankt voor het pizza-recept, wij zijn verzot op pizza's,

Verder veel geluk in jullie gezin.
Ons gezin bestaat uit mijn man Wil, ik Rini(zei de gek) zelf, we hebben geen kinderen, wel 1 lieve schat van een hond 9 jaar Forza en 1 kat van 1,5 jaar Milo.
Dus we hebben ook een groot gezinnetje, dat geldt voor ons zo.

fijne zondag en groetjes van Rini
zondag 18 januari 2009 - 17:23
Rita1960

Rita1960

Hoi Martin en Sylvie,

Ik zou het wel willen om dit soort dingen te maken maar daarvoor ontbreekt mij toch de tijd.
Met een full time job, een aantal paarden, 2 honden, 5 katten, tuin, huishouden, moestuin, kuipplanten, planten voortrekken, stekken, "kleinkinderen" enz. wordt het toch een beetje te gek.
Voor de Kerst maak ik wel mijn eigen stukken dan heb ik vakantie en dus een beetje meer tijd.

Nog bedankt voor het pizzadeeg recept. Misschien dat je dit recept ook kunt plaatsen onder de topic.. Koken uit eigen tuin.

Mooi dat Sylvie het "knutselen" zoals jij dit noemt mooi vind. En ik hoop dat wij nog vele stukjes van haar mogen zien!

groetjes,
Rita
zondag 18 januari 2009 - 18:45
Julie

Julie

Hier nog een ideetje...

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

woensdag 21 januari 2009 - 19:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon