menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn allereerste bloemstukjes

Ga naar meest recente reactie

Leen79

Tekst aangepast

Leen79

Sinds onze 2 zoontjes (tweeling) in september overleden, lieten we regelmatig 2 bloemstukjes maken. Maar omdat dat nogal kostelijk werd, heb ik nu zelf eens een poging gewaagd.
En, in alle bescheidenheid, ik vind 't zelf eigenlijk wel geslaagd voor de eerste keer.
Al zullen de gevorderden onder jullie 't misschien niet veel soeps vinden en er heel veel fouten in vinden.
Maar 't is de gedachte die telt hé. En vooral ... 't is iets heel persoonlijks van mij voor mij 2 kleine jongens.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]



Ik had nog wat materiaal over en vooral een grote pot, dus heb ik nog een extra stukje gemaakt voor aan 't bureau.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,

Leen
maandag 8 december 2008 - 19:42
poppy

Poppy

maar meisje toch , hiervan krijg ik n brok in mijn keel
Je liefde ligt helemaal in je bloemstukjes.
ze zijn heelllll erg mooi super hoor

poppy
maandag 8 december 2008 - 19:49
Matabish

Matabish

Hallo Leen,

wat vréselijk voor jou!! Daar zal je nog niet zo vlug mee leren leven, maar de tijd heelt alle wonden, ook voor jullie!!

Je bloemstukjes stralen gewoon de liefde uit voor je zoontjes!
Wonderbaar zijn je stukjes, zó delicaat!!
Doe zo maar verder hoor, je doet het prachtig!
Bovendien is zo'n fijne hobby nèt wat jij nodig hebt om je gedachten even te laten afdwalen van je grote verdriet!!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
maandag 8 december 2008 - 19:51
titteke

Titteke

Je moet niet zo bescheiden zijn, voor een eerste stuk is dit gewoonweg prachtig doe gewoon verder en je zult nog mooie stukjes maken, op dit forum kun je nog veel bijleren, DOE ZO VERDER!!!
maandag 8 december 2008 - 19:52
Leen79

Leen79

Ooh, dankjewel aan jullie allen voor deze fijne berichtjes !
Ze zijn inderdaad met heel veel liefde gemaakt voor onze prachtige kereltjes.
Ik hoop dat ze 't kunnen zien daarboven vanop hun wolkje.
En ik hoop hier ook nog veel tips te lezen en ideetjes op te doen !

Liefs,

Leen
maandag 8 december 2008 - 19:57
mar10

Mar10

twee heel mooie stukjes,
een zelfgemaakt stukje geeft veel meer voldoening dan een gekocht stukje
de tijd dat eraan bezig bent, ben je ook dicht bij de mensen waarvoor je ze maakt

maandag 8 december 2008 - 20:02
York

York

Hallo Leen,
Voor dit verlies bestaan geen woorden om te troosten. Toch wil ik je langs deze weg mijn medeleven betuigen.
Ik ben zelf een beginneling in het bloemschikken en heb dit jaar voor het eerst zes bloemstukjes gemaakt voor Allerheiligen. Je schijnt nogal onzeker te zijn over je werkjes, maar dat is voor niets nodig want ze zijn goed gelukt en vooral met liefde gemaakt. De twee kereltjes op hun wolkje zullen fier zijn op hun mama.
Sterkte
Mvg
maandag 8 december 2008 - 20:09
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

Hallo Leen ,

Je kan zien dat ze met veel liefde gemaakt zijn en ze zijn PRACHTIG !

Ik kan soms moeilijk dingen verwoorden daarom dit als mijn steunbetuiging

Als een bloem zo is het leven
't begin is teer en klein
De een die bloeit uitbundig
de ander geurt heel fijn
Sommige bloemen blijven lang
weer anderen blijven even
Vraag niet bij welke bloem je hoort
dat is 't geheim van het leven


groetjes
thuja
maandag 8 december 2008 - 20:56
Rita1960

Rita1960

Leen,

'k heb hier geen woorden voor.
Kinderen te moeten verliezen doet heel erg zeer. Alsnog mijn medeleven.
Je hebt hele mooie stukjes gemaakt, ben er van onder de indruk. Ik voel de liefde die je in deze stukken hebt gelegd en je sterren zullen trots op je zijn.
groetjes,
Rita


maandag 8 december 2008 - 21:05
Loeken

Tekst aangepast

Loeken

Dag, Leen

Het eerste wat ik zag toen ik je berichtje opende waren twee schitterende bloemstukjes ,echt waar!!!
Tot ik de bijhorende tekst las ....
Ik werd er héél stil van .
Zo'n groot verdriet verwerken is niet menselijk denk ik .
Ik wens jou, en je familie dan ook alle sterkte toe !!!

Fijn dat je toch het idee genomen hebt om zelf een bloemstukje te maken voor je kleine jongens.
Het geeft je zoveel meer voldoening , en je kan er je hart ik steken , hé.
Je schatten kunnen terecht fier zijn op hun mama's bloemschikwerkjes.

Geef vooral de moed niet op.

Groetjes en een schouderklopje ,
Loeken



maandag 8 december 2008 - 21:19
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Leen

Eerst wil ik je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.
En wat je bloemstukjes betreft, ik vind ze schitterend.
Echt iets om trots op te zijn.
Wat is er nog fijner, dan iets persoonlijks te maken voor die twee schatten.
En mocht je ooit vragen hebben, wij staan met zijn allen klaar om te helpen.

Gr Marga
maandag 8 december 2008 - 21:37
RVRV

RVRV

Hoi,

Mijn medeleven....


Verder is het toch wel iets als je ,zo'n 2 prachtige stukjes, kan maken voor je liefelingtjes...
maandag 8 december 2008 - 22:52
Eliane

Eliane

Hallo Leen

Allereerst wens ik jullie heel veel sterkte toe.En zoals je leest, iedereen hier op het forum leeft zeker met jullie mee.
Wat je bloemstukjes betreft, heel heel mooi !! het is er in ieder geval niet aan te zien dat het je allereerste bloemstukjes zijn die je gemaakt hebt, PRACHTIG !

Groetjes
Eliane
maandag 8 december 2008 - 23:09
Mari

Mari

Hoi Leen,

Jouw stukjes zijn met veel gevoel en liefde gemaakt
en stralen dit ook uit!!
Jouw 2 engeltjes zullen echt wel trots zijn op hun mama met deze mooie stukjes
Heel veel sterkte voor jou en je familie

Groetjes Mari
maandag 8 december 2008 - 23:20
summerspookje

Summerspookje

hemeltje lief leen

wat een pracht van een EERSTE bloemstuk, het is of ge al uw liefde die ge nu niet meer kunt delen ,hierin opgeslagen hebt , het is een energie die ge in deze bloemstukjes hebt gebundeld , laat die energie niet verloren gaan , hoe droevig ook uw verhaal is,de tijd heelt de wonden ,verzacht de pijn , maar vergeten doet ge nooit, ik wens je veel steun, en doe echt maar voort met die pracht stukjes

annie
dinsdag 9 december 2008 - 00:27
leeuwtje

Leeuwtje

Prachtige stukjes hoor! De liefde springt ervan af!
Maar van de tekst krijg ik meteen een enorme brok in mijn keel. Wat vreselijk voor jullie. Heel veel sterkte.
dinsdag 9 december 2008 - 00:27
decoels

Decoels

Hallo Leen,

Bij het lezen van jou verhaal, had ik het echt heel moeilijk, ik begrijp jou gevoelens volledig !

Je bloemstukken zijn PRACHTIG, je hebt ze met veel liefde gemaakt en dat merk je, dat je op die manier je 2 kleine zoontje nog kan verder doen leven maken ze bovendien BIJZONDER! Veel sterkte nog en blijf zo verder doen !



dinsdag 9 december 2008 - 09:26
Jose47

Jose47

Hoi Leen
Inderdaad, hier wordt je heel stil van ..... het is zo'n immens verdriet dat je een plaats moet geven en daar zal heel veel tijd voor nodig zijn.
Zelf je bloemstukjes maken, - die trouwens héél prachtig geworden zijn - is een deel van je verwerking.
Je moet echt niet twijfelen hoor, ze zijn heel mooi, heel lief geworden deze stukjes voor je zoontjes.
Soms krijgt een mens nogal wat te verduren, het zou niet mogen zijn maar je moet er mee verder en hopelijk zal het bloemschikken je ook een beetje afleiding bezorgen , afleiding die je wel zal kunnen gebruiken.
Je staat ook weer voor een moeilijke periode met deze feestmaand.
Veel sterkte.
Josée
dinsdag 9 december 2008 - 10:28
LauraK

LauraK

Lieve Leen,

Wat een immens verdriet gaat er schuil achter die paar kleine woordjes... Tranen rollen over mijn wangen...
Twee kindjes tegelijk verliezen, terwijl ze nog zo klein zijn: het is het ergste wat je als ouders kan
overkomen. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om dit dubbele verlies een plaatsje te kunnen
geven.

De bloemstukjes die je voor je zoontjes gemaakt heb, zijn gewoonweg schitterend. Een professional
zal het je niet nadoen; en dan heb jij ze ook nog eens met heel veel gevoel gemaakt. Knap dat je zoiets
kan maken, en dat je je verdriet om weet te zetten in creativiteit. Ergens op een wolkje zitten jouw
jongetjes met hun armpjes om elkaar heen heel erg trots te wezen op hun mama, daar ben ik van
overtuigd!

Lieve en meelevende groeten van Laura.
dinsdag 9 december 2008 - 12:09
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Leen,

Prachtige bloemstukjes. Je kan de liefde voor jouw kindjes erin zien.
Ik vind het heel erg wat jou is overkomen. Als jonge moeder kan ik mij voorstellen dat zo'n verlies enorm moet zijn.
Ik wens je heel veel sterkte.
dinsdag 9 december 2008 - 13:00
Leen79

Leen79

Iedereen reuze-bedankt voorde fijne berichtjes ! Ik begin te blozen van zoveel lieve woorden .
Of de tijd alle wonden heelt, daar heb ik zo mijn twijfels een beetje bij.
Maar dat 't maken van de bloemstukjes een therapeutisch effect heeft, dat kan ik alleen maar beamen.
En onze poezen vonden 't ook heel fijn. Al die steeltjes, pluimpjes en koordjes waar ze mee konden gaan lopen. En ik er maar achteraan hollen. Ik hoop dat Tibbe en Sietse (onze zoontjes) er eens goed om hebben gelachen vanop hun wolk.

Thuja, bedankt voor 't mooie tekstje. Ik ga het zeker in onze Tibbe en Sietse hun herinneringsdoosje leggen.
Is dat trouwens jouw kat op je avatar ?

En nu ben ik opnieuw op zoek naar inspiratie voor nieuwe stukjes hé.

Liefs,

Leen
dinsdag 9 december 2008 - 14:10
kerstkind

Kerstkind

Hoi Leen,

allereerst van mij, ook heel veel sterkte met het verlies van Tibbe en Sietse.
Wat moet dit een vreselijk verdriet zijn......
Vergeten zul je het inderdaad nooit, maar mischien kun je het tezijner tijd een plekje geven.

En wat je bloemstukjes betreft Heel erg mooi!!!
De liefde straalt ervan af......
Laat je creativiteit maar los, dit kan de verwerking alleen maar ten goede komen.

lieve groetjes José

dinsdag 9 december 2008 - 15:56
Indah

Indah

Ik sluit me volledig aan bij de reacties van de anderen hierboven.
Deze bloemstukjes bewijzen de grote liefde voor je zoontjes. Ze zijn echt prachtig,
en wees maar zeker, de jongens zullen ze zeker zien vanop hun wolkjes.

Doe zo verder en veel sterkte !

groeten, Indah
dinsdag 9 december 2008 - 17:25
Karintje

Karintje

Hallo Leen,

Je bloemstukjes zijn prachtig, ze stralen idd "liefde" uit

Ik wens je heel veel goede moed en sterkte (dat zal je zeker nodig hebben) en vind het fijn dat je in bloemschikken een afleiding kan vinden.

Een soort therapie voor jouw, fun voor de poezen en als je twee engeltjes daarboven meekijken zullen die dat waarschijnlijk ook heel grappig vinden

Laat je maar inspireren op dit forum, dat zal zeker lukken!!

Grtz,
Karin
dinsdag 9 december 2008 - 18:14
Gerbra

Gerbra

Hoi Leen

Hierbij wil ik jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie 2 zoontjes Tibbe en Sietse.

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

De 2 bloemstukken zijn SCHITTEREND mooi gemaakt.
Mijn complimenten
Eer van je werk , heb je er zo van. De jongens zullen echt trots op u zijn.


En van het andere stuk is ook niets verkeerds te zeggen. Heel erg mooi gemaakt.
Laat de volgende stukken hier op het forum maar rustig langs komen.
Ik kijk er naar uit .

Het allerbeste , gr. Lucia.
dinsdag 9 december 2008 - 21:36
nadine1951

Nadine1951


hallo Leen

je bloemstukjes zijn heel mooi en dat voor je eerste stukjes

hier bij het lezen van jou berichtje krijg ik echt een krop in mijn keel ik wens je veel sterkte met het

verlies van je 2 zoontjes het worden moeilijke dagen voor jullie

maar met je bloemstukjes dat je zelf maakt ben je toch een stukje dichter bij hen

veel sterkte voor jou en je familie

en laat je bloemstukjes maar komen je mag er fier op zijn

groetjes nadine
woensdag 10 december 2008 - 06:47
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

@ Leen


das graag gedaan hoor , heb eigenlijk heel veel bewondering voor mensen zoals jij .
En ja de poes op mijn avatar is onzen Bailey ( Brits korthaar )
een echte rakker

groetjes
thuja

ps. ik kijk al uit naar je volgende stukjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 10 december 2008 - 13:18
miet1

Miet1

hoi
zeer mooije stukjes daar zullen je engeltjes blij mee zijn
want ze lachen u al lief doe
doe zo door en laat er maar meer zien
nog veel sterte voor u en u familie
groetjes miet1
woensdag 10 december 2008 - 18:11
forza

Forza

Hallo Leen,

Ten eerste wil ik jullie heel veel sterkte wensen met het overlijden van jullie jongens, hoe oud zijn ze geworden? Wat verschrikkelijk lijkt me dit vooral voor jullie (mama en papa) en natuurlijk ook de grootouders en familie, we hebben zelf geen kinderen, maar iedere keer als ik zoiets lees of hoor dan ben ik ontzettend geëmotioneerd, maar vooral ook omdat je schrijft om de bloemstukken voor je eigen jongens kunt maken, knap dat je daar de energie voor hebt, het leidt je dan tijdens het werken wel wat af, maar ik denk dat die mooie rozen de nodige traandruppels hebben opgevangen. Je man kan echt ontzettend trots op je zijn dat je dit gemaakt hebt. Het zijn echt bloemstukken met liefde en uit het hart gemaakt.
Maar je moet niet zo negatief schrijven over je eerste bloemstukken, ze zijn echt MAGNIEK geworden, echte COMPLIMENTEN verdien je hiermee. En zo te zien heb je helemaal geen bloemschikcursus nodig, want iemand die met zoveel verdriet zit en toch haar emoties kan omzetten in die prachtige stukken, nou, ik sta er echt versteld van. Ga zo maar fijn door als je er echt zin in hebt en laat maar langs komen die prachtige creaties, ook geweldig dat je de foto's ook zo mooi hebt kunnen nemen.
Jullie zonen kunnen echt met trots naar beneden kijken en vooral voor jullie met de komende Kerstdagen een groot lichtpunt zijn aan de hemel. Het is nog veel te vroeg om te kunnen zeggen, probeer toch te genieten van de tijd, ik denk dat je er nooit uitkomt waarom het allemaal zo moest zijn.
De meesten zullen zeggen: TIJD HEELT DE WONDEN, MAAR DEZE WOND DRAGEN JULLIE IEDERE SECONDE MET JULLIE MEE. Wij (mijn man en ik) willen jullie vanuit Maastricht heel veel kracht toewensen met dit grote verlies. Maar Leen, houdt moedt en maak voor de jongens maar vele mooie bloemstukken, zij zullen misschien niet gedacht hebben dat er bij hun ouders zoveel kracht zit om voor hun een eigen prachtige creatie te maken. Vanuit de hemel zien ze alles wat jullie doen en laat de tranen de vrije loop, ook tijdens het bloemschikken, want iedere traan wordt door de jongens weggedronken. Groetjes van Rini (Forza)
woensdag 10 december 2008 - 19:34
riekdijk

Riekdijk

Ooh, wat is dit erg voor jullie. De tranen vloeien over mijn wangen.
Wat knap dat je toch je eigen bloemstukjes kan maken voor de jongens, heerlijk om je eigen gevoelens hierin te brengen, zelfs de beste bloemist kan dit niet!!!
Ze zijn werkelijk prachtig!!!!

Heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies en ik hoop dat je nog veel grafstukjes laat zien.
donderdag 11 december 2008 - 14:20
Leen79

Leen79

Lieve mensen,

Ik wil iedereen even hartelijk danken voor de fijne reacties !
't Is hartverwarmend om zoveel lieve woorden te lezen, en dan nog wel van mensen die we niet echt kennen. Al vermoed ik dat er verschillende onder jullie ook al een rugzakje met wat verdriet met zich meedragen.
En zoveel leuke avatars dat ik hier zie ! Enkele mooie kattenexemplaartjes.
De bloemstukjes beginnen stilaan wat te verwelken en te drogen. Dus ben ik weer volop op zoek naar nieuwe bloemetjes.
Kusjes van onze engeltjes Tibbe* en Sietse*

Liefs,

Leen
vrijdag 12 december 2008 - 19:16
York

York

Laat maar komen Leen.
Groetjes
vrijdag 12 december 2008 - 21:28
Dess

Dess

ook ik werd stil van je trieste verhaal ..........heb er eigenlijk geen woorden voor
maar je bloemstukjes zijn prachtig en zeker als dit je eerste zijn
zaterdag 13 december 2008 - 10:13
Julie

Julie

Leen,

Ik zie dat je ondanks het verdriet en verlies van jou tweeling niet bij de pakken gaat neerzitten.
Je bloemstukken zijn heel mooi geworden!
Ga zo door, met het maken van mooie bloemstukjes voor jou kindjes kun je heel wat troost uit putten..
En vergeet vooral jezelf niet te verwennen met een mooie schikking op tafel!
zondag 14 december 2008 - 23:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon