menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemschikken

Ga naar meest recente reactie

forza

Forza

Hallo allemaal,

Ben vanmiddag nog even bezig geweest met mijn vriendin om wat te knutselen. Zij heeft nog een adventstuk gemaakt voor haar ouders. Ik heb een kerstster gemaakt met verlichting voor naast de deur te hangen. Wij wilden dit jaar geen boom buiten, daarom een kerstster gemaakt. Kijk zelf maar even en oordeel maar, ik zie de reacties wel verschijnen, positief/negatief, daar leren we toch allemaal van? Het is wel geweldig dat er zoveel foto's van de kerststukken worden geplaatst, iedereen heeft leuke inspiraties om dit te maken, dus allemaal ga maar fijn door met maken, ik kijk er met plezier naar uit. groetjes van Rini(Forza) [afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img]
woensdag 3 december 2008 - 20:16
lydia2

Lydia2

Knap gewerkt. Ik zou dit echt niet meer onder de noemer "knutselen" zetten.
Vooral de kleurcombinatie van de ster spreekt mij sterk aan.

Groetjes en ik kijk uit naar jouw volgende stukken

Lydia
woensdag 3 december 2008 - 20:47
Mari

Mari

Hoi Rini,

Zo te zien hebben jullie een leuke namiddag gehad!!
Twee mooie stukken al spreekt jouw ster mij nog het meeste aan!!
Heel mooi gedaan met dat blad en hortensia (denk ik)
Heb je een blokje oasis gebruikt of is alles gelijmd?

Groetjes Mari
woensdag 3 december 2008 - 21:04
Jose47

Jose47

Hoi Rini,

Zoals gezegd is dit vééél mééér dan knutselen , het is gewoonweg prachtig geworden. Allebei de stukken zijn op en top geslaagd, heel leuk idee ook met die kerstster, en prachtige kleuren.
Zou je in het vervolg ook een foto van opzij kunnen maken zoals van dat eerste stuk, dan zie je ook een beetje de basis waarop gewerkt is...... zo te zien ben je ook hééél druk bezig
Josée
woensdag 3 december 2008 - 21:09
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Rini

Het Adventstuk is heel mooi, ook prachtige kleuren.
De ster vind ik helemaal super.
Zou je er ook een beschrijving van kunnen geven.

Gr Marga
woensdag 3 december 2008 - 21:50
Eliane

Eliane


Hei Rini

Wat een prachtige stukken !!! Dikke proficiat

Groetjes
Eliane
woensdag 3 december 2008 - 22:04
Julie

Julie

Hoi Rini,

Mijn voorkeur gaat ook uit naar je kerstster...die springt er qua orginaliteit toch meer uit!
Wat betreft negatieve reacties, hier krijg je alleen opbouwende kritieken!
Soms zelfs te weinig!
Het is juist goed om te weten wat je de volgende x beter kunt doen!
woensdag 3 december 2008 - 23:20
nadine1951

Nadine1951

heel mooie stukjes

gr nadine
donderdag 4 december 2008 - 00:45
Loeken

Loeken

Hoi, Rini

Het kerststukje van je vriendin vind ik mooi, maar nogal klassiek van vorm en kleur .
Maar aangezien ze het voor haar ouders maakte ,was dat misschien de bedoeling hé ?

Jouw ster vind ik een creatief werkje .
Toffe schikking, mooie kleuren en afgewerkt met bijpassende verlichting .
Helemaal "AF".

Groetjes, Loeken
donderdag 4 december 2008 - 09:07
forza

Forza

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie leuke en fijne reacties, en ja, van negatieve kritiek kunnen we alleen maar leren, en het adventstukje van mijn vriendin is idd.voor haar ouders, maar zij is een beetje meer klassieker met alles, het zou niet goed zijn als iedereen dezelfde bloemstukken maakte,of dezelfde kleren, haren droeg.
Dan de beschrijving:tek.ster hierbij.1/2 piepschuime bol met bovenin een gaatje ter grootte van een 2 euromunt,dit bekleedt met appelblad (dubbel gevouwen).Heb van dunne takjes frame, daaromheen een oude keukendoek/stof om te verstevigen, geknipt en met dunne ijzerdraad vastgezet.
Toen de halve bol vastgezet , gaatjes op bep.plaatsen in de doek, dan met dikkere ijzerdraad vastgezet a.d. takjes, anders gaat hij hangen.
Dan begin je met het bekleden v.h. mos, ook ijzerdraad omheen doen, want krammen gaan niet goed door de keukendoek en dan heb je a.d. achterkant de krammen uitsteken.
Dan de lampjes verdelen en vastgezet aan de ijzerdraad v.h. frame ook met dunne ijzerdraad, het overige snoer a.d. achterkant ook met ijzerdraad vastgezet.
En dan............ laat je je creativiteit de vrije loop met kerstballetjes, evt. zoals ik hortensia en safari (begon al wat bruin te worden) daarom ook bij de groene balletjes de bruinachtige balletjes gedaan. Veel succes voor allen met jullie kerststukjes, laat maar langskomen die handel, dan steken we er nog wat van op, groetjes van Rini.[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
donderdag 4 december 2008 - 10:49
forza

Forza

Hoi,

hier ben ik nog een x.
Sorry, het frame v.d. ster even wat getekend, foto gemaakt, dus bij deze, groetjes van Rini.[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
donderdag 4 december 2008 - 10:52
riekdijk

Riekdijk

Hoi Rini,

Prachtig gemaakt, super creatief.
Je mag trots op jezelf zijn.
Ik ga volgende week pas beginnen met de kerststukken, dus ik heb nog even een watervalschikking geplaatst op een kandelaar, maar daar is natuurlijk ook snel een kerststuk van te maken.

gr. Riek
vrijdag 5 december 2008 - 10:03
miet1

Miet1

hoi
prima gedaan maar vindt de kerst ster prachtig
groetjes miet1
vrijdag 5 december 2008 - 18:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon