menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Creatief met wilgentakken

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Is er iemand die weet waar in informatie kan terugvinden over het maken van figuren
met wilgentakken ? Nu heb ik het hier niet over omheiningen of manden, maar over
dieren, ...

Ik heb al veel gezocht op het internet, en naar boeken met dit onderwerp,
maar ik heb nog steeds niks gevonden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de hulp,

Indah
zaterdag 15 november 2008 - 18:09
riekdijk

Riekdijk

Beatrijs in Voorthuizen maakt dit wel.
Ik heb geen site meer van hen, maar ze staan ook wel af en toe in Belgie.
Ik denk dat je bij google beatrijs zoekt, ze wel tege gaat komen.
Succes!!!!
zaterdag 15 november 2008 - 18:25
Julie

Julie

http://home.hetnet.nl/~hanskramer11/

Misschien zit hier iets voor je bij...succes
zondag 16 november 2008 - 18:04
Indah

Indah

ja, op deze site staan er inderdaad wel mooie figuren bij, spijtig dat er geen uitleg bijstaat over hoe ze die maken.

Merci voor het doorgeven van deze informatie.

groeten, Indah
maandag 17 november 2008 - 15:32
Julie

Julie

Hoi Indah,

Volgens mij stond er onderaan de site een e/mail adres.
Volgens mij geeft deze mevrouw graag advies als je haar dat vraagt.
Zij en haar man zijn gepassioneerd van alles wat met wilgen te maken heeft.
Hele leuke mensen waar ik ooit eens een cursus kerstwilgenpiramide heb gemaakt aan de keukentafel.
Je had hun huis moeten zien...buiten in de tuin stond een oude badkuip waar de wilgentakken in lagen te weken.
Verder kun je ij bol.com kijken onder Hobby of Bloemschikken misschien zit daar nog iets 2de hands boek over wilgentenen voor je tussen.
Ik haal daar hele leuke (bloemschik)boekjes vandaan voor niet al te veel.
maandag 17 november 2008 - 21:31
Julie

Julie

Hoi Indah,

Ik was vandaag een dagje aan het shoppen in Antwerpen en vond bij Boekhandel De Slegte aan de Meir 2 boekjes over figuren maken van wilgentakken.
De Slegte zit ook in Nederland o.a. in Alkmaar.
Ook het bovenstaande stukje over Lucienne Kramer heb ik vorige week een nieuw verschenen boek gezien.
Ik dacht ik laat ik het nog maar even aan je weten...
Ben benieuwd of je al iets gemaakt hebt...
zaterdag 13 december 2008 - 23:22
Jose47

Jose47

Hoi Indah,

Op onderstaande site vind je het ook

http://www.rodekater.nl/webshop/index.php

dit is een boekje over 'kerstsfeer met wilgentenen'
[afbeelding verwijderd niet-https]
en zoals Julie zegt bij DeSlegte vindt je dit zeker en vast voor een goed prijsje.
Ook in Tilburg NL is er een De Slegte (in Turnhout - België is hij geweest maar nu niet meer)

Succes met zoeken
Josée
zondag 14 december 2008 - 14:35
Indah

Indah

Bedankt om me dit te laten weten, zelf iets gemaakt heb ik nog niet (nog geen tijd gehad )
Ik ben wel al op zoek geweest naar boeken over dit onderwerp, maar nog niet veel gevonden, gisteren heb ik in de bibliotheek wel een boek gevonden over creatief met berketakken.
Ik zal de naam van de schrijvers die jullie me sturen opschrijven, dan kan ik zo verder zoeken.

Nogmaals bedankt !

groeten, Indah

dinsdag 16 december 2008 - 10:25
Indah

Indah

Kun je die boeken ook vinden in een standaard boekhandel, of is er een de slegte dichter bij wervik, in West-Vlaanderen ?

groeten, Indah
dinsdag 16 december 2008 - 10:31
Jose47

Jose47

Hoi Indah,
Bij De Rode Kater kan je on line bestellen, als je meerdere boekjes bestelt worden de verzendingskosten goedkoper. Je kan op voorhand een mailtje sturen om te vragen hoeveel de verzendingskosten naar België zijn.
Ik heb gelukkig een tante in nederland waar ik de boekjes naar kan laten sturen zodat dit voor mij wel goedkoper is.
Als het heel veel aan verzendingskosten is wil ik het wel voor jou naar mijn tante laten sturen en dan stuur ik het door naar jou (tenminste als je kosten dan minder zijn, anders heeft het geen zin hè) maar de boekjes zijn niet zo groot en dan valt de postzegel hier wel mee .
Groetjes
Josée
dinsdag 16 december 2008 - 10:58
Julie

Julie

http://www.kreashop.nl/index.html?lang=nl&target=d29_01.html

Indah,

misschien is dit wel de site jij zoekt!!!
dinsdag 16 december 2008 - 20:38
Indah

Indah

Bedankt voor de tip, Julie, ik heb de site bekeken en alvast bij mijn favorieten toegevoegd.

groeten, Indah

vrijdag 19 december 2008 - 17:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon