menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schorskrans met bloemen uit de tuin

Ga naar meest recente reactie

Jose47

Tekst aangepast

Jose47

Hallo allemaal, 't is weer een vruchtbare namiddag geweest , hier het resultaat:

strokrans met schorsrepeltjes gelijmd, glazen taartschaal, natte oasis in het midden, opgevuld met roosjes, sedum, buxus, pachysandra, pieris japonica, hebe
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Josée
vrijdag 29 augustus 2008 - 16:05
Karintje

Karintje

Hello Josée,

Daar heb ik maar één woord voor; PRACHTIG!!!!!

Grtz,
Karin
vrijdag 29 augustus 2008 - 16:19
Matabish

Matabish

Hey Josée, dà's mooi!!!
vrijdag 29 augustus 2008 - 18:22
Loeken

Loeken

Dag, Josée

Héél mooi gedaan, zeg !!!
Je kan dezelfde krans nadien nog hermaken met andere boemetjes erin hé.
Zijn die repeltjes schors gekocht , of komen die ook uit de tuin ?

GEWOON PRACHTIG

Groetjes,
Loeken
vrijdag 29 augustus 2008 - 19:46
Mari

Mari

Héél mooi hoor Josée!!!

groetjes Mari
vrijdag 29 augustus 2008 - 21:07
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Josée
Ik heb er vier woorden voor.
Super Super Super Mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Marga[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 29 augustus 2008 - 21:23
Julie

Julie

Hallo Josee,

Het is net een taart!
Daar zou ik wel een puntje van willen hebben
vrijdag 29 augustus 2008 - 22:13
Lysianthus

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https]
Josée, prachtig, jij moet al een hele collectie hebben , spijtig dat je niet bij mij in de buurt woont, anders kon kje een aardig centje bijverdienen aan mij
vrijdag 29 augustus 2008 - 23:29
hommeltje

Tekst aangepast

Hommeltje

Heel mooi gemaakt José,ook de kleurcombinatie is helemaal mijn ding. Prachtig![afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 30 augustus 2008 - 00:16
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

Allemaal bedankt voor jullie reacties en ja .... ik heb al een hele verzameling ..... mijn man zegt altijd dat ik maar een winkeltje moet beginnen ..... (zelfs mijn familie zegt dat ...).

Ik kan er maar niet genoeg van krijgen, doe het nu al 6 jaar en telkens er een nieuw seizoen aanbreekt kan ik moeilijk inslapen 's nachts, zo ben ik ermee bezig wat ik allemaal wel niet kan maken, ik maak ook veel dingen die blijven en heb dus op zolder al een hele kast staan met allerlei kransen/bollen enz. in om telkens tijdens een ander seizoen te wisselen....ik heb ook een hele verzameling kaften per seizoen met voorbeeldjes van dingen die je kan maken ....

Gelukkig ook maar voor mij dat ik deze passie heb,en dat ik dit FIJNE FORUM heb leren kennen, ik ben na mijn rugoperatie al 8 jaar thuis en kan niet zoveel meer, gaan werken zit er niet meer in, dus ik zou tegen de muren oplopen moest ik deze fijne hobby niet gevonden hebben, die ik kan doen wanneer het gaat, ik kan er even mee bezig zijn en dan weer rusten enz....

Groetjes
Josée
zaterdag 30 augustus 2008 - 09:44
nadine1951

Nadine1951


Dag josée
echt een prachtig stukje hoor

groetjes nadine
zaterdag 30 augustus 2008 - 18:25
Indah

Indah

Prachtig stuk !!!

groeten, Indah
zondag 31 augustus 2008 - 13:17
miet1

Miet1

hoi
heeeel moooooi
het is bij u wel gezellig met die veel zelf gemaakte stukjes
groetjes miet1
zondag 31 augustus 2008 - 20:21
Jose47

Jose47

@Nadine, Indah en Miet, bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
Josée
donderdag 4 september 2008 - 14:10
forza

Forza

Hi José,
hoe langer ik bezig ben op dit forum, hoe verbluffender jouw resultaten zijn, allemaal geweldig mooi, wat een tijd heb jij hiervoor, sorry, maar ik werk nog op school, dat is soms wel jammer, want mijn grootste hobby is echt bloemschikken, en als ik al jouw creaties zie, ben ik een beetje jaloers, waarom kan de dag niet 24 uur duren, dan had ik wat meer tijd om ook zoiets prachtigs te maken, ga vooral zo verder José, knap ook van jou dat je alle naamsoorten kent die je gebruikt, zo slim ben ik nog niet, ik knip gewoon wat ik mooi vind, dus bij deze complimenten voor alles, groetjes en dikke knuffel van Forza.Rini
maandag 8 september 2008 - 18:02
Jose47

Jose47

Hoi Rini, bedankt voor je reactie, ik heb de pech/(geluk langs de andere kant misschien) dat ik sinds 8 jaar niet meer kan gaan werken, ook mijn huishoudelijk werk is maar miniem en zo heb ik heel veel tijd over in de week om, al is het in stukjes, bloemstukken te maken, de ene week gaat dat beter, de andere minder en wordt er bijna niets gedaan. Maar ik zou het echt wel inruilen om volledig gezond te zijn en toch aan het werk te kunnen, zo is mijn hele sociale leven heel miniem, ik kan niet fietsen (wat ik heel spijtig vind met mooi weer) en wandelen zit er ook niet in, ik ga ook nog elke week therapie volgen in het ziekenhuis om toch zoveel mogelijk de pijnstillers te kunnen laten en neem tussendoor ook heel veel rust.

Wat niet wegneemt dat ik heel blij ben dat ik het bloemschikken en natuurlijk ook dit forum heb ontdekt, het maakt mijn leven veel draaglijker en het is een hobby die ik naar eigen kunnen/mogelijkheden kan doen wanneer ik wil of kan. Er zijn ergere ziekten in het leven.

groetjes
Josée



maandag 8 september 2008 - 18:33
forza

Forza

Hoi Rini, bedankt voor je reactie, ik heb de pech/(geluk langs de andere kant misschien) dat ik sinds 8 jaar niet meer kan gaan werken, ook mijn huishoudelijk werk is maar miniem en zo heb ik heel veel tijd over in de week om, al is het in stukjes, bloemstukken te maken, de ene week gaat dat beter, de andere minder en wordt er bijna niets gedaan. Maar ik zou het echt wel inruilen om volledig gezond te zijn en toch aan het werk te kunnen, zo is mijn hele sociale leven heel miniem, ik kan niet fietsen (wat ik heel spijtig vind met mooi weer) en wandelen zit er ook niet in, ik ga ook nog elke week therapie volgen in het ziekenhuis om toch zoveel mogelijk de pijnstillers te kunnen laten en neem tussendoor ook heel veel rust.

Wat niet wegneemt dat ik heel blij ben dat ik het bloemschikken en natuurlijk ook dit forum heb ontdekt, het maakt mijn leven veel draaglijker en het is een hobby die ik naar eigen kunnen/mogelijkheden kan doen wanneer ik wil of kan. Er zijn ergere ziekten in het leven.

groetjes
Josée




Hoi José,
heel emotioneel jouw berichtje gelezen meid, ik doe het werk op school als vrijwilligster in alle groepen, waar ze mij nogid hebben, is ook best leuk om te doen, vooral omdat ik daar ook met de kinderen veel knutsel, het is goed om gezond te zijn meid, ik denk aan je, ik vind het nu helemaal geweldig dat je toch de overgebleven energie door je ziekte kunt gebruiken in het bloemschikken, ga maar lekker door en laat jouw prachtige stukken maar zien, ik ben zeer trots op jou, weet niet je leeftijd, maar dat maakt niks uit, hoop alleen dat je door je ziekte niet al te veel en vaak pijn hebt en toch kunt genieten van alles om je heen, dus José bij deze geniet van iedere minuut en maak ons maar blij, groetjes van Rini[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
maandag 8 september 2008 - 18:44
Jose47

Jose47

[afbeelding verwijderd niet-https]
Josée
woensdag 8 oktober 2008 - 14:28
Julie

Julie

Hoi Josee,

Het spijt me te horen dat je helaas niet zo heel gelukkig bent met de gezondheid van je rug.
Gelukkig zit je niet achter de geraniums maar vul je je tijd met deze super hobby!
Heb je weleens van da KMTP gehoord? (Zit in NL)
Is misschien wel iets voor jou.
Daar bloemschikken ze wat af, maar doen ook aan tuinreizen etc.
Je kunt zelfs meedoen met wedstrijden.
Aangezien je zoveel moois maakt...
woensdag 8 oktober 2008 - 21:13
Jose47

Jose47

Hoi Julie,

Bedankt voor je tip, ik heb er nog niet van gehoord, maar ga het zeker eens googlen ..... ik hoop alleen dat het niet te ver bij mij vandaan is, want dan moet ik te lang in de auto zitten maar misschien is het wel iets voor mij.

Op tuinreis ga ik niet , mijn lesgeefster van het bloemschikken (vrije tijdshobby bloemschikken) legt elk jaar een autobus in om met de hele groep (degene die wensen) op tuinreis te gaan, maar dat is tè lang voor mij. Ik heb het één jaar gedaan, vond het prachtig en heel interessant maar achteraf moet ik dat bekopen en daarom geniet ik maar lekker hier thuis.

Groetjes
Josée
woensdag 8 oktober 2008 - 21:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon