menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje aan de creatievelingen

Ga naar meest recente reactie

noepeke

Noepeke

Hallo allemaal,

ik heb vandaag 2 mooie vierkante glazen borden gekocht en zou daar graag een mooi bloemstuk op verwerken om op de eetkamertafel te zetten.
maar mijn vraag is hoe ik er best bloemen in verwerk ( vooral spierwitte bloemen zie ik graag ) en ze toch op de één of ander manier water kan geven, met bloembuisjes lijkt me geen goede oplossing !
misschien ander ideetjes ??

bedankt voor jullie hulp !

veel liefs,
Noepeke
donderdag 14 augustus 2008 - 23:48
Jose47

Jose47

Hoi Noepeke,

Je zou met oasis-fix een stukje natte oasis op de schaal kunnen bevestigen en dan opvullen met bloemen en groenmateriaal naar keuze. jekan ook bepaalde bloemen laten drijven op het water dat je in de schaal doet.
Anders lijken mij de pipetten toch ook wel een uitkomst, moet je natuurlijk wel bijvullen en iets een ietsjes meer preciezie werkje ...
Josée
vrijdag 15 augustus 2008 - 12:40
vogelzang

Vogelzang

Hallo Noepeke,
Zijn het platte of diepe borden?
Als het diepe borden zijn kun je doorzichtige folie waar bloemen in verpakt zijn kreukelen en naast de oase stoppen die erin liggen. Of de bladeren ook aan de zijkanten van de oase verwerken. Of mos aan de zijkanten aanbrengen zodat je de oase niet meer door het glas heen ziet.
Op een plat bord er takken omheen maken of net als een taartje een groot blad eromheen wikkelen.
Hopelijk breng ik je op een idee. groeten Vogelzang

zaterdag 16 augustus 2008 - 19:48
linderic

Linderic

Hallo Noepeke,

Als je glazen borden geen rand hebben die water tegenhoud kun je altijd gebruik maken van steekschuim dat in een vorm met opstaand randje zit =>deze kun je kopen in een bloemenzaak en zijn meestal van het merk oasis, je hebt verschillende vormen, je kan ze met een beetje kling vastplakken op het bord en daarop je stuk maken om op je tafel te plaatsen.
Er bestaan foldertjes met allemaal de verschillende soorten steekschuim en vormen van oasis, misschien kan je er eens om vragen bij de bloemist of in een tuincentrum, heel interessant om te weten welke soorten er zijn.
Hopelijk heb je hier iets aan.
groetjes Linda
zaterdag 16 augustus 2008 - 21:41
forza

Forza

hi Noepeke,
ik heb nog een leuk iedeetje met bloemen en dikke takken, is ook mooi om mee te werken, de bovenste siergras kun je weglaten, zelfde manier als het 1e, die ik net heb doorgegeven. succes, fijne dag van Rini[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zondag 17 augustus 2008 - 08:53
forza

Forza

Hi Noepeke, OEPS,mijn 1e foto is denk ik niet doorgekomen, daaom nog eens: koop bakjes eiersalada/andere salade, maak dit schoon, neem dubbelkleef plakband om eronder te plakken en plak dan op bord, doe om bakje event.mos, bladeren, witte sisal, doe er oase in, 1cm hoger dan bakje, altijd water kun je bijvullen, dan kan je bladeren schuin omhoog steken, zoedat bakje verwerkt is, dan de bloemen erbij, succes, ik kijk naar het mooie stukje van jou uit, groetjes van Rini[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zondag 17 augustus 2008 - 08:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon