menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladeren witte abeel

Ga naar meest recente reactie

chouchou

Chouchou

Hallo,

Ik zou graag een viertal bloemstukken willen maken voor het huwelijk van mijn dochter en ben waanhopig op zoek naar bladeren van de witte abeel. Naar het schijnt kan je die zelf invriezen om later te gebruiken.
Ik woon in de omgeving van Halle/Lembeek en vind geen enkele witte abeel. Heb er éen gezien maar is zo groot dat het niet mogelijk is om erbij te geraken.
Kan iemand mij helpen. Zou toch een 300-tal blaadjes willen. Of weet u witte abelen in de buurt van Halle/Lembeek staan of hebt u er zelf één, graag een seintje.
Met dank bij voorbaat voor jullie hulp.
Carine
vrijdag 8 augustus 2008 - 11:23
Adrienne

Adrienne

Oei, hier staan er meer dan genoeg !!!
Maar Geel is ver van jullie hé
Succes met de zoektocht
vrijdag 8 augustus 2008 - 15:37
Jose47

Jose47

Hoi Carine,

Langs de op- en afritten van de autostrades vind je ze, ook aan de zee, en hier en daar aan de kanalen.
t is een beetje zoeken, maar als je goed weet hoe ze er uitzien zie je ze al van verre staan. Succes.
Ik heb er uiteindelijk zelf een in mijn tuin geplant, het zaait wel makkelijk uit maar als je de bladeren gaat oprapen zijn ze meestal vuil en in mijn eigen tuin (ik heb toch plaats genoeg) kan ik ze plukken wanneer ik ze nodig heb. Je kan ze wel goed invriezen, maar dan zijn ze wel brozer en breekbaarder.

Groetjes
Josée
vrijdag 8 augustus 2008 - 20:17
hommeltje

Tekst aangepast

Hommeltje

hoi carine,
kijk eens op internet(google) dan kan je precies zien hoe ze er uitzien,je ziet er inderdaad veel als je weet hoe de blaadjes er uizien hoor.dat is mijn ervaring ook.er is trouwens ook de grijze of grauwe abeel[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 9 augustus 2008 - 19:36
linderic

Linderic

Hallo ,

Ja , dat is nogal dikwijls zo als je iets nodig hebt vind je het niet en later zie je het overal!
Ik kan niet helpen, aan zee en langs de weg heb ik er al zien staan ja.
groetjes Linda
zaterdag 9 augustus 2008 - 23:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon