menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fietsframe

Ga naar meest recente reactie

nath

Tekst aangepast

Nath

hallo,

ik heb deze week een fietsframe gekocht in een kringloopwinkel en zou graag een ideetje hebben voor er iets mee te maken , is er soms iemand die er heeft of foto daarvan om mij te helpen
dit is het model van de fietsframe



nog dank van de ideetjes

groetjes
vrijdag 7 maart 2008 - 07:21
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Goedemorgen Nathalie,

Ik ben geen bloemschikster en weet dus niks van de technische kant maar ik heb wel een ideetje..........

[afbeelding verwijderd niet-https]

Je kan de fiets met klimop bekleden, blijft in de winter mooi groen en is een snelle groeier, je zal hem wel regelmatig moeten modeleren...............voor de zomer kan je er dan klimmende winde ( iets waar je lang geniet van hebt of hop of een andere snelle groeier laten doorgroeien voor de kleur.........
rond kersmis kan je dan er van die hele fijne kerstlichtjes indoen...........

Veel succes ...............en als het af is , laat ons dan meegenieten hé

vrijdag 7 maart 2008 - 07:40
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Hallo Nathalie,

Het idee van Lysianthus was ook het eerste dat mij te binnen schoot.
Als je inderdaad voor klimop zou kiezen, zorg er dan wel voor dat je voor een kleinbladige
soort kiest, anders verlies je de structuur van het fietsframe, en dat zou jammer zijn.

Een andere optie is het bekleden met salim en ijzerdraad, of met gaas en mos, of een
combinatie van beiden. Ik kon geen afbeelding van een fiets vinden, maar wel van een
soort opengewerkte pompoen, om je een ideetje te geven van de materialen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Van gaas en mos zou je b.v. ook nog boodschappentassen kunnen maken voor aan het stuur.

Groeten van Laura.
vrijdag 7 maart 2008 - 08:08
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Dat ideetje van jou is ook mooi Laura, blijft de mos vanzelf groen? misschien door de weersomstandigheden?
Ik heb nog een ideetje ( blijkbaar veel fantasie vandaag ) dat beloofd.....
Misschien kan je tussen het mos en de draad plantjes ( zoals op een dak ) weet de naam niet.
Het voorbeeld dat ik gezien had en voor ogen had was ook eerst bekleed met gaas en mos en dan maar met klimop, de reden weet ik niet.............
vrijdag 7 maart 2008 - 08:21
LauraK

LauraK

Vermoedelijk was die bekleding van gaas en mos er voor de grip van de klimop.
Anders blíjf je bezig met het aanbinden van de klimop; fietsen zijn van glad materiaal
gemaakt...

Groeten van Laura.
vrijdag 7 maart 2008 - 08:24
jessy6

Jessy6

Hallo Nathalie.

Leuk als je zo,n fiets heb, je kan hem inderdaad bekleden met heel veel materiaal.
Maar mijn ondervindig is als je nos doet , halen de vogels het weg .
En het word ook heel gauw bruin .
Je kan met kleine klimop werken, met salim , of met berken takken .
Als ze die bomen gaan snoeien heb je dat materiaal voor niet , dat is toch helemaal mooi (gratis)
Wel je ogen te kost geven, no n, tip , of naar groen afval stortplaats is Gratis.

Gr v Jessy
vrijdag 7 maart 2008 - 10:16
Jose47

Jose47

Hoi Lysianthus,

Bedoel je 'vetplantjes' , die kan je op daken laten groeien hebben eigenlijk geen zand nodig....

Josée47
vrijdag 7 maart 2008 - 10:51
Matabish

Matabish

ik denk dat die 'vetplantjes', "sedum" - soorten zijn ?
Matabish.
vrijdag 7 maart 2008 - 14:09
nath

Nath

in ieder geval al bedankt voor de enkele ideetjes , ik denk dat ik de basis gaan bewerken met ijslands mos en gewone mos voor te beginnen , zal van het beginwerk wel foto plaatsen
vrijdag 7 maart 2008 - 14:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon