menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amaryllis

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Vorige week accubakken gekocht, maar, wat doe ik ermee ?
Even op het forum kijken, en wat een geluk, ik heb nog takken van krulwilg liggen en ziehier het resultaat :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Glazen parels of dergelijke heb ik (nog) niet, dus maar wat opgevuld met gelparels.

De andere bak had ik vorige week zomaar wat gevuld, met wat ik had liggen :

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes

Hilda
donderdag 6 maart 2008 - 11:04
LauraK

LauraK

Mooi gedaan, Hilda! Vooral die bak met amaryllissen vind ik geweldig: heel eenvoudig, maar
erg smaakvol. Mooie, rustige combinatie. Blijven de bloemen zo goed rechtop staan?

Groeten van Laura.
donderdag 6 maart 2008 - 11:09
hildavw

Hildavw

Geen probleem met die amarylissen, ze staan geklemd tussen de takken van de krulwilg.
Kijk ook maar eens op de website van tuinadvies, daar heb ik het idee gepikt.

http://www.tuinadvies.be/krulwilg_met_amaryllis.htm

groetjes

Hilda
donderdag 6 maart 2008 - 11:26
LauraK

LauraK

Het hangt natuurlijk helemaal van je interieur (en smaak!) af, maar persoonlijk vind ik
de combinatie met rode amaryllissen mooier, en het oogt ook warmer.
Ook die gelparels zijn een aanwinst, want zo lijkt het net of het water een beetje schuimt,
en je ziet toch weer een extra laagje zitten. Ik had die gelparels nog niet eerder gezien;
waar koop je die? (Ik blíjf aan het vragen, hè )

Groeten van Laura.
donderdag 6 maart 2008 - 11:40
jessy6

Jessy6

Hallo Hilda.

Zo zie ge maar weer wat we allemaal van elkaar kunnen leren.
Zou mischien nog moeier zijn als je de stelen wat zou inkorten.
Maar dat is persoonlijk.

Groetjes v Jessy
donderdag 6 maart 2008 - 11:43
yeline

Yeline

Knap gedaan.Mijn kleindochter vraagt hier wanneer ik ook met de paasboom begin,want ze vind het mooi wat die mevrouw gedaan heeft.Uit een kindermondje hoor je waarheid.
donderdag 6 maart 2008 - 12:43
meuwissenj

Meuwissenj

Geweldig,
Ik ga meteen ook zo'n accubak kopen.

Gr Marga
donderdag 6 maart 2008 - 13:30
Jose47

Jose47

Hoi,

Heel mooi wat je gemaakt hebt, ik zou ook zoals Jessy opwerpt de amarylissen iets inkorten zodat ze nog meer in de takken zitten, maar da's is mijn persoonlijke keuze.

Josée47
donderdag 6 maart 2008 - 14:00
hildavw

Hildavw

Dat inkorten had ik ondertussen reeds gedaan.
Bij het plaatsen van de foto's had ik mezelf ook reeds die bedenking gedaan.
Zo zie je maar dat foto's en werkelijkheid toch soms anders ogen.

Die accubakken komen van Blokker, vorige week gekocht, met een grote korting.

Die gelparels heb ik overgehouden van het huwelijk van mijn zoon en schoondochter, vorig jaar mei.
Ik zal hen eens vragen of ze weten waar die vandaan komen, want het was een vriendin die de bloemstukken in hoge vazen had gemaakt, waar die dus instonden.
Ik bewaar die in glazen flessen van O,5 l van yoghurt.

Zo, dat weten jullie dus ook.

groetjes

Hilda
donderdag 6 maart 2008 - 14:45
Lysianthus

Lysianthus

Hey Hilda, ik wist niet dat jij ook bloemschikvingers had......................blijkbaar wel want ik vind het prachtig, doe zo verder.
donderdag 6 maart 2008 - 19:37
Karintje

Karintje

Hoi Hilda,

Leuk dat je ideetjes hier op de site opdoet hé?!

Ondertss heb je de amaryllis al ingekort, oogt waarschijnlijk meer als één geheel nu?

Ja, met die accubakken kan je alle kanten op! Ik gebruik ze ook voor vanalles en nog wat

Grtz,
Karin
vrijdag 7 maart 2008 - 12:40
miet1

Miet1

hoi
prachtig
groetjes miet1[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 7 maart 2008 - 13:28
hildavw

Hildavw

Ik ben nog niet te weten gekomen waar die gelparels verkocht worden, maar ik herinner me nu wel dat ik ze op de tuinexpo in Antwerpen heb gezien.
Vermoedelijk hebben de grotere tuincentra, waar ook bloemschikmateriaal verkocht wordt, die ook wel.
Ze bestaan ook al in kleine kubusjes, maar persoonlijk vind ik die niet mooi.
En ik had nog 2 amaryllissen over, het was een pak van 5 op de markt, (voor 3 euro) en die heb ik dan maar in die kleinere accubak gezet, waar eerst die "paastakken" in stonden.
Het vormt nu één geheel.

En wat betreft mijn "bloemschikvingers", die hebben nog niet veel uitgespookt.
Daarom heb ik al enkele mooie foto's opgeslagen, die ik ooit misschien nog wel eens kan proberen.
Wie niet waagt, ...

groetjes en bedankt voor de complimentjes

Hilda
vrijdag 7 maart 2008 - 15:16
hildavw

Hildavw

en zo ziet het er dus vandaag uit, met de knoppen open

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes

Hilda
zaterdag 8 maart 2008 - 12:31
Indah

Indah

Heel mooi met die rode amarylissen !

groeten, Indah
zaterdag 8 maart 2008 - 13:49
Jose47

Jose47

Prachtige bloemen, prachtig stuk ... ik vind het nu ook heel mooi nu ze zijn ingekort.

josée47
zaterdag 8 maart 2008 - 19:13
enzy

Enzy

Heel mooi ,en van amaryllissen kun je lang genieten
zondag 9 maart 2008 - 12:54
hommeltje

Hommeltje

hoi.ik weet niet waar je woont, maar in Nederland verkopen ze ze bij de aktion.je hebt ze soms ook in meerdere kleuren.ze hebben er trouwens meer leuke dingen die je kan gebruiken met bloemschikken,en helemaal niet duur!
zondag 9 maart 2008 - 23:35
hildavw

Hildavw

Als je gelparels wil kopen, koop dan zeker NIET de reeds gezwollen parels, want die zijn minstens 100 maal duurder dan de korrels die je in water moet leggen.
Ik heb spijtig genoeg de prijzen gisteren op de tuinbeurs niet genoteerd, maar ik dacht zoiets van rond de 3 euro voor meerdere zakjes en daarna zijn we nog eventjes, in sneltempo, een tuincentrum binnengestapt, net voor sluitingstijd en daar zag ik die reeds gezwollen parels voor 3 à 4 euro, ik ben niet echt goed gaan kijken, voor een potje van misschien een kwart liter.
En van een zakje korrels maak je meerdere liters.

Dus, goed opletten.

groetjes

Hilda
maandag 10 maart 2008 - 11:10
Adrienne

Adrienne

Prachtig Hilda,
Ik zet zo gans de zomer mijn gladiolen.
Gaat ook goed !!!

Ha en misschien nog een tip, als de parels verwateren gooi ze dan niet meteen weg hé.
Maak je bak leeg in een vergiet.
Spoel de parels even onder de kraan.
Laat ze dan 10 min terug in vers water zwellen en je kan ze meteen opnieuw gebruiken.
donderdag 13 maart 2008 - 22:40
nadine1951

Nadine1951

ik vind je stukje heel mooi hier heb ik die bloemen nog niet gezien
gr nadine
donderdag 13 maart 2008 - 22:49
hildavw

Hildavw


Die gelparels heb ik overgehouden van het huwelijk van mijn zoon en schoondochter, vorig jaar mei.
Ik bewaar die in glazen flessen van O,5 l van yoghurt.



Die waren, na bijna een jaar dus, nog even goed en vochtig.
Ik heb ook nog gewone gel, dus van die onregelmatige blokjes.
Als die verscheidene keren gebruikt zijn en niet echt meer proper, gebruik ik ze daarna in mijn bloembakken.

En nog een tip voor diegenen die een condensdroogkast hebben, gebruik het opgevangen water voor je vazen en je hebt geen last van kalkaanslag en lelijke randen.

groetjes

Hilda
donderdag 13 maart 2008 - 22:49
Julie

Julie

Hilda, echt heel smaakvol...op je laatste foto komt het heel mooi uit!
Eenvoud siert...dat blijkt maar weer en ik heb vorige maand ook zo'n mooie groote accubak van mijn schoonmoeder gekregen maar zo'n kleintje erbij is helemaal niet gek!
vrijdag 14 maart 2008 - 21:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon