menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaaschikking WIT

Ga naar meest recente reactie

Julie

Tekst aangepast

Julie

Hallo,

Tijdens de opendag van school heb ik deze vaasschikking gemaakt metO.a. calla,veronica,asparages,hedera,beregras,en bloemistenverdriet.
Ik wilde jullie deze schikking niet onthouden maar heb er zelf niet echt iets mee.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 24 februari 2008 - 10:55
jessy6

Jessy6

Hallo Julie

Ben niet van onder de indruk,
Vind die zuiderwind ook erg lang bij dat anderen.
Maar ieder zijn keuze of smaak.

Jessy
zondag 24 februari 2008 - 11:50
yeline

Yeline

Ja ik zou ze ook wat ingekort hebben.
zondag 24 februari 2008 - 13:17
Kent

Kent

Is een mooi stuk voor mensen die graag een modern bloemstuk zien - wel goed gemaakt
In welk jaar zit je Julie - hier zijn der twee in huis die de tuinbouwschool doen men zoon het tweede jaar en men dochter haar laatste jaar
zondag 24 februari 2008 - 13:20
Jose47

Jose47

Mooi gemaakt.

Josée47
zondag 24 februari 2008 - 16:26
linderic

Linderic

Hoi Julie ,
Het stuk is wel mooi maar die lange stengels storen mij ook.
Ik vind de ornithogalum een mooie en dankbare bloem om mee te bloemschikken , in dit stuk komt ze niet tot haar recht vind ik ,je zou misschien beter gebruik gemaakt hebben van haar buigzame stengel maar ja........dan was het stuk niet meer zoals de titel zegt in verschillende hoogte gestoken.
groetjes linderic
zondag 24 februari 2008 - 19:17
Julie

Tekst aangepast

Julie

Hallo,

Ik zit in de eerstejaars avondopleiding bloembinden/schikken.
Ik denk inderdaad dat de zuiderwindlelie korter had gekunt...misschien was dat ook wat mij stoorde...
zondag 24 februari 2008 - 19:35
linderic

Linderic

Hoi Julie ,
Ik volg ook eerste jaar volwassenonderwijs ( wel Belgisch)gewoon omdat ik graag bloemschik en bijleer , en wie niks doet doet ook niks verkeerd zeg ik dan maar!
Trouwens Belgische en Nederlandse cursus verschillen veel, bij mij zit iemand in de les die op dinsdag naar Goes gaat ook en dat is heel anders ,meer schools als ik het goed begrijp.
Je maakt mooie stukken en je beleefd er plezier aan ...........dat is waar het om gaat!
groetjes linderic
zondag 24 februari 2008 - 19:46
Julie

Tekst aangepast

Julie

Hoi linderic,

Dank je!

Ik vindt het leuk dat jij ook op avondcursus zit!
Er zijn er hier meer op het forum!
Je leert er zo veel van!
En als je dan ook nog een leuke club medeleerlingen hebt zit je goed!
Toch vindt ik het soms best moeilijk en sla ik de plank af en toe flink mis met mijn creaties...
Ik volg een echte vak opleiding (2 jarig)en heb elke 10 lessen een andere leraar ,ook moeten wij de plantnamen in nederlandse en latijnse termen kunnen benoemen en volgend jaar examen en eigenlijk zou ik ook stage moeten lopen in een bloemenwinkel maar aangezien ik ook nog een normale baan heb wordt dat voorlopig niets...
Heb jij ook examen...etc.?
zondag 24 februari 2008 - 20:27
miet1

Miet1

sorry het is niet zo zeermijn goesting
groetjes miet1
zondag 24 februari 2008 - 20:31
linderic

Linderic

Hoi Julie ,
Omdat er te weinig eerste jaars waren zitten wij met 3 eerstejaars samen met de 4 tweedejaars ,de klas begon met 10 en nu zijn we nog met z'n 7 over ,een leuk clubje dat voornamelijk bestaat uit Nederlanders (ik ben de enig belg als je onze lesgeefster niet meerekend).
Onze lessen zijn vooral leuk ,er is een lessenpakket dat moet gevolgd worden en we hebben examen maar als je (bij onze) deze cursus volgt dan kom je er zeker niet om proffesioneel te worden.Iemand bij ons zit de dinsdag in Goes ook en daar is dat echt ook anders.Normaal gezien zou je dus na het volgen van deze tweejarige cursus moeten terecht kunnen in een bloemenzaak ,je kan daarna nog 2 jaar verder bloembinden (dan heb je ook die naam) en dan nog 2 jaar om jezelf florist te mogen noemen en een eigen zaak te beginnen(zo had ik het toch begrepen),maar met de gemakzucht dat wij de cursus afwerken kom je er zeker niet.Onze cursusgroep bestaat uit hobby-isten! t'Is leuk en daar gaat het om!Zo .....mondje vol hé.
groetjes linda
maandag 25 februari 2008 - 09:08
Karintje

Karintje

Hoi Julie,

De materialen vind ik allemaal heel mooi, maar je kan er idd andere dingen meedoen!
Deze schikking is niet echt mijn ding.....

Grtz,
Karin
maandag 25 februari 2008 - 10:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon