menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lijmen van materiaal

Ga naar meest recente reactie

Kathelijn

Kathelijn

Ik heb een grote krans van stro en ik wil daar een soort veenbessenkrans van maken.
Heb nu in de winkel verschillende zakjes gekocht met rode veenbesjes van schuim. Nu heb ik deze al willen lijmen met houtlijm maar dat blijft niet hangen, met koude oaselijm blijft het wel maar zo één tube is wel prijzig (8 euro) en met warme lijm ben je ook een hele tijd bezig.

Iemand dus een idee hoe ik voordelig deze kleine bolletjes erop kan lijmen?
donderdag 8 november 2007 - 10:01
Jose47

Jose47

Hoi Kathelijn,

'k ben er ook eens aan begonnen om een isimobol te beplakken met de veenbesjes van schuim.
Het lukte wel, ik heb het toen geprobeerd met houtlijm, eerst een deel lijm op de bol, eventjes gewacht en dan de besjes erop. Ik kan je geen foto tonen van mijn stuk want ik was niet echt weg van mijn 'creatie' en heb het dan ook niet afgemaakt. Ik ben wel benieuwd naar het jouwe.

Wat die koudlijm betreft, dat lukt bij mij dan weer niet, ik vind dit heel moeilijk uit te smeren en toch zo'n gekluns (bij mij toch).... misschien heeft er iemand tips om makkelijker met deze lijm te werken.

Groetjes
Josée(47)
donderdag 8 november 2007 - 11:12
Indah

Indah

Kathelijn, probeer het eens met een lijmpistool, dit heb ik ook al gebruikt en dit is een betere manier dan koudlijm, houtlijm,... en het geeft minder knoeiwerk. (ze verkopen dit aan een prijs van € 4 - de kleintjes toch)

Bij mij lukt dit goed.

groetjes Indah
donderdag 8 november 2007 - 13:31
Kathelijn

Kathelijn

Ik heb een lijmpistool maar zo lijm is wel heel duur en wil toch iets moois maken voor zo weinig mogelijk geld.
Dacht eens ergens lijmspray gezien te hebben maar dan meer in brico of gamma, zou dat misschien lukken?
donderdag 8 november 2007 - 15:23
Jose47

Jose47

Hoi Kathelijn,

De houtlijmpatronen kan je ook in je lijmpistool gebruiken, ik haal meestal een grote zak in de Brico voor 10 euro en daar kan je héél lang meedoen, als dit teveel is kun je misschien eens proberen met een spuitbus , want de koudlijm kost ook een 10 euro voor een busje.
Succes.
Josée (47)
donderdag 8 november 2007 - 16:41
Kathelijn

Kathelijn

goeie tip, dank je je jose. Ik heb zo een heel groot pistool van de gamma, zou dat dezelfde maat zijn?
donderdag 8 november 2007 - 18:07
Jose47

Jose47

Ik denk van wel, in een groot pistool gaan meestal de grote lijmpatronen in , en in een kleintje gebruik je de kleinere.
Anders moet je een wit exemplaar meenemen, want ik meen dat je er wel verschillende diktes in hebt.
Succes met je zoektocht.
Groetjes
Josée(47)
donderdag 8 november 2007 - 18:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon