menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstideeen

Ga naar meest recente reactie

Ingeroosje

Ingeroosje

Ik weet het wat vroeg is voor aan de kerstperiode te denken,.
Maar ik werk in een RVT, en graag zouden wij enkel ideeen willen hebben voor de voorbereiding van een kerstmarkt.
Wie kan mij daar bij helpen?
woensdag 29 augustus 2007 - 13:13
decoels

Decoels

hallo ingeroosje,

naar wat ben je juist op zoek, crea-ideeën om zelf te maken samen met je mensen of eerder iets op gebied van bloemschikken ?

laat maar iets weten en dan kijk ik eens of ik misschien kan helpen

grtjes
els
donderdag 30 augustus 2007 - 08:58
jj31

Jj31

misschien wat laat maar het is nog geen kerst.wat heb ik verleden jaar gemaakt: een driehoek in triplexplank met de vorm van een kerstboom beplakt met schijven van takken van onze lindeboom die ten dode was opgeschreven.de takken in schijven van ong.1cm dik zagen en oplijmen met lijmpistool.t'is wat puzzelen met de schijfjes.in het midden op één vierde van onder een cirkel vrijlaten,vooraf bepalen waar en hoe groot ,de schijfjes er rond kleven en deze dan opvullen met mos met kleine rode appeltjes of andere uit de natuur .let wel e schijfjes moet droog zijn anders kleven ze niet.nog iets :ezelsoor drogen in telefoonboek,repen van stevig papier van ong 8cm breed en zolang dat je er een driehoek van kan maken met een basis van 8à10cm ,de hoogte zelf bepalen.je beplakt eerst de zijkanten langs buiten met de bladeren met lijmspray,kleeft dan de driehoek samen en zet er een theelichtje (liefst neplichtjes of zeker niet laten branden)in.enkele boompjes samen van verschillende grootte geven een mooi effect.je kunt ook isomo kegels beplakken met droge bladeren en er dan wat lijmspray op spuiten en dan wat kunstsneeuw op strooien.enkele samen op wat dennegroen en t'is af.nog eentje;stukken buis in pvc van chauffage of andere van ong.0,5m lang ,knijp er alluminiumpapier rond zodat de buis volledig bedekt is en kleef met de lijmpistool enkele dennetakjes en enkele denappels of kerstballen erop vast ,aan u de keuze .steek eerst een draad door de buizen ,zo kan je ze gemakkelijk ophangen.je zit ook in de verzorging en daar gebruiken jullie waarschijnlijk ook papier op rollen;de kern van deze rollen in gelijke schijven van mimstens 10cm snijden en terug in een driehoekvorm aan elkaar kleven met lijmpistool,wel de onderste eerst op een dunne plank kleven zodat je stevigheid bekomt.de boom rechtzetten op een stammetje;dat kan een echte boomstam zijn of een stuk van een grotere rol;alles bespuiten met groene verf,laten drogen en hier en daar een klein kerstobject leggen.heb je ook ideeen ,ze zijn altijd welkom
dinsdag 6 november 2007 - 14:49
decoels

Decoels

hallo,

ik heb nog wel een paar ideeën :

2 gebruikte cd aan elkaar plakken met de glanzende kanten naar buiten, bovenaan een gaatje in boren om op het hangen en deze naar wens versieren, bv met 3-d stickers of anders kerststickers, kan je als versiering gebruiken in de kersboom of ook als kerstkaart

isomobol helemaal vol plakken met doorzichtige bekertjes (grootte afhankelijk van de grootte van de bol) in deze bekertjes kan je naar eigen keuze hier en daar een kerstbal of denneappel steken of sisal of kerstslinger, zo bekom je een gigantische bol die als hij onder een lamp hangt een mooi effect geeft

veel crea-pret
tot later
dinsdag 6 november 2007 - 15:17
dorang

Dorang

CITAAT:
Ik weet het wat vroeg is voor aan de kerstperiode te denken,.
Maar ik werk in een RVT, en graag zouden wij enkel ideeen willen hebben voor de voorbereiding van een kerstmarkt.
Wie kan mij daar bij helpen? ">#666666;'> Ik weet het wat vroeg is voor aan de kerstperiode te denken,.
Maar ik werk in een RVT, en graag zouden wij enkel ideeen willen hebben voor de voorbereiding van een kerstmarkt.
Wie kan mij daar bij helpen?


Misschien vind je wel iets op mijn blog.
Bijvoorbeeld het klein rozenstukje voor op de tafels.
Alvast veel plezier met het zoeken naar de juiste dingen.
http://dorangbloem.skynetblogs.be
dinsdag 6 november 2007 - 20:45
nath

Nath

hallo ingeroosje

hier heb ik een voorbeeld dat ik vorig weekend gemaakt hebt, misschien geeft u dat een beetje inspiratie

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
woensdag 7 november 2007 - 06:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon