menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 4

Witlof met ei en ketjap

Ga naar meest recente reactie

WielS

WielS

Witlofkroppen
3 eieren
melk
ketjap
lepeltje mosterd
zout
peper

Halveer de witlofkroppen over de lengte.
Bak deze in boter met toevoeging van een scheutje water op een zacht vuurtje , onder een deksel gaar.
Doe de drie eieren in een shaker.
Voeg hier aan toe een scheutje melk (of creme fraiche)
2 lepels ketjap
lepeltje mosterd
zout en peper
Na goed shaken , dit mengsel over de witlof in de pan gieten en onder een deksel laten stollen
Het mengsel moet tussen de witlof de bodem raken.

Smakelijk eten.

Koken uit eigen Tuin

maandag 7 december 2015 - 07:21
Roeli

Roeli

Graag wil ik het even hebben over deze topic.
Het is heel sympathiek van WielS om dit met ons te delen en het zal vast ook wel heel lekker zijn, maar volgens mij zou dit toch in de rubriek "koken uit eigen tuin "..moeten staan.
Deze rubriek is toch niet bedoeld om recepten uit te wisselen, maar om iets te vragen of te vertellen over bloemen en planten.
Ik hoop niet dat WielS mij dit kwalijk neemt. Het is niet kwaad gemeend. En ik hoop dat hij nog veel fijne recepten plaatst op de plek die daarvoor is bedoeld.

groetjes Roeli
maandag 7 december 2015 - 07:44
charlotje

Charlotje

Lotje is er blij mee!!!
@Roelie: De titel van de rubriek is niet zo aansprekend voor degene die geen moestuin hebben...., dus zo af en toe eens een lekker hapje op deze plek is als een zonnetje op een grauwe dag.
maandag 7 december 2015 - 08:16
Dunya

Dunya

Ziet er lekker uit maar ik ben een beetje bang van die ketjap. Dat is nietzo ingeburgerd in België.
maandag 7 december 2015 - 08:26
WielS

WielS

Dank je wel Charlotje !!
Om aandacht te krijgen moet je af en toe buiten gebaande paden treden.
En blijkbaar werkt het , Roeli.
maandag 7 december 2015 - 08:37
Marei

Marei

Me dunkt dat de witlof in bladerdeeg reacties heeft opgeleverd, terwijl dat gewoon op het 'juiste' adres "koken uit eigen tuin" stond. Vond je de aandacht daar te gering?


maandag 7 december 2015 - 09:19
charlotje

Charlotje

@Dunya; Sauce Soja is hetzelfde als Ketjap, ook in 2 variëteiten: zout en zoet,.. is dat wellicht beter bekend in België?
Hier in Fr. is Ketjap n.l. ook onbekend, maar de sauce Soja is overal verkrijgbaar.
maandag 7 december 2015 - 09:44
WielS

WielS

Daar was ik uiterst tevreden mee, Marei.
Mijn tomeloos enthousiasme voor deze prachtige groente ,wil ik graag delen .
maandag 7 december 2015 - 09:50
Marei

Marei

Daar kunnen we helemaal inkomen Wiel en zijn zeer content met je recepten en.........in de juiste rubriek kunnen we ze later altijd makkelijk terugvinden!
maandag 7 december 2015 - 10:04
Dunya

Dunya

Inderdaad Charlotje overal verkrijgbaar maar niet zo alom tegenwoordig in de Vlaamse keuken.
Alleen als we gaan Chinezen.
dinsdag 8 december 2015 - 15:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon