menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Supper jam

Ga naar meest recente reactie

Siggy

Siggy

Hallo!!!!
Het is al efkes geleden dat we hier nog iets hoorden en daarom deze verrukkelijke jam.
BEN.:6 sinaasappelen,6 citroenen,6 bananen, 500gr.worteltjes en ong. 2kg. geleersuiker
BER.: sinaasappelen ontdaan van witte velletjes en in kleine stukjes,pers de citroenen,schil de bananen en snij ze in schijfjes. Dit alles vermengen.
Worteltjes in plakjes en 10 min. in weinig water laten koken. Deze plat drukken met vork en bij de vruchten doen. Weeg alles af en voeg dezelfde hoeveelheid suiker toe ,laat alles 4min. doorkoken en in potjes gieten dierekt het deksel erop.
Moet ge echt proberen en laat eens iets weten.
Groetjes Siggy!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 6 maart 2007 - 21:12
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

waaaauuuw
die wordt hier zeker aan de serie toegevoegd
ik lust zo ie zo al elke confituur waar sinaasappel en/of banaan in zit

en... je kunt hemop elk moment vanhet jaar maken als ik de ingrediënten zie
woensdag 7 maart 2007 - 06:55
Siggy

Siggy

Hallo!!
Ja het is eigenlijk een winterjam.
nb. de worteltjes wel afgieten.
groetjes!!!!!!!!!!
woensdag 7 maart 2007 - 10:48
lacegarden

Lacegarden

als je die worteltjes kookt, doe je daar dan in dat water suiker? of enkel water en worteltjes?

ik heb zo iets in die genre eens gegeten , maar dat was met pompoenen ipv bananen

dat werd bij vlees gegeven, ik vond dat natuurlijk zeer lekker: ik zou kunnen leven op confiture.
woensdag 7 maart 2007 - 11:26
Siggy

Siggy

Enkel water (geen suiker,geen kruiden ) en worteltjes.
Groetjes Siggy!!!!!!
woensdag 7 maart 2007 - 11:35
Elma

Elma

Ik heb het recept gisteren klaargemaakt. Wel heb ik wat minder geleisuiker gebruikt en er verse gemberwortel in uitgeperst (met de knoflookpers gaat dat perfect). Vanmorgen mijn boterhammetjes ermee gesmeerd. Verrukkelijk. Ik ga dit meer doen. Als de munt weer is opgekomen ga ik dat er ook doorheen doen. Lijkt me ook lekker.
Groetjes, Elma
donderdag 15 maart 2007 - 17:36
lacegarden

Lacegarden

ge moet eens een cacke bakken en die confiture daar tussensmeren.
Ik ben al gans de dag aan het bakken (ik had 25 eieren)
vrijdag 16 maart 2007 - 14:54
Siggy

Siggy

Hallo
En dan er nog in schijfjes gesneden appel (jona-gold ) insteken,lekker.................
Siggy
vrijdag 16 maart 2007 - 15:30
Elma

Elma

Oef, da's wel slecht voor de lijn. Julle zijn wel lekkerbekken. Het lijks me overigens ook erg lekker om de jam op de pannenkoeken te smeren. Smullen maar!
Groetjes, Elma
vrijdag 16 maart 2007 - 17:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon