menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knolselder eens anders

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

eens wat geexperimenteerd met knolselder

knolselder in kleine blokjes, ze stomen, daarna extra fijne spekblokjes aanbakken, een fijngehakte sjalot er bij, gestoomde knolselder er bij doen, peper en zout, paprikapoeder, klein blikje tomatenpuree en drietal sprietels groene knoflook, goed omroeren en wat laten sudderen

wij vonden het super (wel knolselderfans)
zondag 7 januari 2007 - 13:55
corrielat

Corrielat

lijkt me erg smakelijk, ik doe dit ook zo met koolrabie, ik weet niet hoe ze dit in belgie noemen, is ook erg lekker
zondag 7 januari 2007 - 17:36
Nigella

Nigella

hier noemt het ook koolrabbi
wij eten dat zowel geraspt als warm met een sausje
zondag 7 januari 2007 - 22:15
lacegarden

Lacegarden

ik maak regelmatig knolselder purée, die koolrabi , persoonlijk vind ik die mauve de beste.
maandag 8 januari 2007 - 16:07
Nigella

Nigella

bedoel je dan een purre van knolselder alleen of een aardappel-knolselder puree. Wij doen dat laatste heel vaak. Knolselder en koolrabi, wij eten dat in allerlei recepten graag
maandag 8 januari 2007 - 20:42
lacegarden

Lacegarden

gewoon knolselder stoven, dan een beejte melk bij en de staafmixer erin, goed kruiden met peper en zout en kruidnoot.

hetzelfde doe ik dan met worteljes, dan hetzelfde met koolrabi, en dan maak ik een doodgewone aardappelpurée, alles afzonderlijk. Dat neem ik met twee eetlepels zo vormpjes (dat zijn gelijk eieren ) die duw ik met de ene lepel in de andere gevulde lepel( ja zeg, niet eenvoudig om dat geformuleerd te krijgen)
dat gaat op een bord, daar van die knoflook snippers over, en dat met geroosterde lamsstukje vlees. Dat mag natuurlijk ook een andere soort vlees zijn.
Die purée van die groenten kan je goed afzonderlijk invriezen. Maar dat zijn mooie kleuren op een bord.
maandag 8 januari 2007 - 22:10
Siggy

Siggy

Hallo !!
Knolselderpuree is toch enkel de groente gepureerd, en knolselder -aard. gepureerd is toch knolselderstoemp ? Juist ?
maandag 8 januari 2007 - 22:16
Nigella

Nigella

ja , maar ik wou zeker weten wat Rita bedoelde.

Ik vind trouwens zo verschillende bollen groentenpurees echt een mooie bordversiering.
dinsdag 9 januari 2007 - 11:29
lacegarden

Lacegarden

morgen staat er in de knack weekend een knolselder gerecht maar zij stoven alles samen,
je kan het gerecht al lezen op hun site.
dinsdag 9 januari 2007 - 21:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon