menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Makkelijke appelcake

Ga naar meest recente reactie

moenske

Moenske

Ik geniet al een tijdje van jullie recepten en daarom is het tijd om iets terug te doen. Deze appelcake wordt sinds jaren in onze familie bereid (doorgegeven van moeder op dochter) en is supervlug klaar.

150 g bloem (gewone bloem,niet zelfrijzend)
150 g suiker
1 zakje vanillesuiker
150 g boter of margarine
3 eieren
2 appels

Smelt de boter, voeg suiker en vanillesuiker toe en goed mengen. Scheid de eieren. Voeg de eierdooiers toe en meng. Voeg de bloem toe en meng. Voeg tenslotte de eiwitten toe en meng.

Gebruik en ingevette en bebloemde platte vorm. Giet er de helft van het deeg in. Leg de hele vorm vol met appelschijfjes. Bedek de appeltjes met de rest van het deeg.

Voorverwarmde oven: 180°
30 minuten bakken

Smakelijk
zaterdag 30 december 2006 - 13:48
corrielat

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

wat een lekker recept lijkt mij, ik ga hem snel uitproberen, en idd welkom, het is hier leerzaam en oooooooooooooooooooooo, zo gezellig
zaterdag 30 december 2006 - 15:57
Tine

Tine

Moenske, welkom en dan gelijk met zo'n lekker recept. Prima zo.

Tine.
zaterdag 30 december 2006 - 19:05
ines

Ines

Moenske welkom! en laat de receptjes maar komen hier zitten ook zoetebekjes tussen...
ines.
zaterdag 30 december 2006 - 21:59
Anke

Anke

Mmmmm, klinkt lekker, maar dit vroeg ik me af: geen bakpoeder? En klop je de eiwitten dan op? Anders lijkt het me toch geen zin te hebben van ze te scheiden? Dit is waarschijnlijk een heel vaste cake dan?
Anke
maandag 1 januari 2007 - 16:09
moenske

Moenske

Het is inderdaad meer een taartje dan een cake. De eiwitten worden niet opgeklopt en waarom je ze moet scheiden weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb het gewoon twintig jaar geleden zo geleerd en altijd verder toegepast.

Moenske
maandag 1 januari 2007 - 19:50
Anke

Anke

Dan ga ik mijn bakvorm gewoon aanpassen: in een kleine springvorm ipv een cakevorm en poedersuiker en/of amandelschilfers erbovenop...njammie!
maandag 1 januari 2007 - 19:55
Tine

Tine

Als je het ei-geel en ei-wit apart toevoegd, wordt de taart minder compact. Wanneer je het ei-wit ook nog schuimend opklopt en in een paar slagen door het beslag doet, krijg je meer een luchtige cake. Dus, hoe je het ook doet, lekker is en blijft het.

Tine.
maandag 1 januari 2007 - 23:06
Anke

Anke

Serieus!? Wat grappig dat het verschil uitmaakt of je e eieren scheidt of niet, de wondere wereld van het koken
dinsdag 2 januari 2007 - 08:37
an

An

welkom op het vorm en ik ga ook je appel cake uitproberen.
vrijdag 5 januari 2007 - 19:35
hille

Hille

Ik heb zonet jouw makkelijke cake uitgeprobeerd; ruikt heerlijk en het is inderdaad snel en gemakkelijk,aanrader!
zaterdag 31 maart 2007 - 14:22
hildavw

Hildavw

Zou je die taart ook met bosbessen kunnen maken ?
Ik verdraag nl. geen appelen (ik eet enkel bananen en bosbessen - van fruit natuurlijk).
Ik heb nog veel bosbessen in de diepvries liggen.
Zou ik die dan eerst moeten laten ontdooien en eventueel een beetje opkoken, of zou ik die er zo mogen tussenleggen ?
Ik heb in dat verband niet veel ervaring.
Hilda
vrijdag 20 april 2007 - 23:43
moenske

Moenske

Ik heb geen idee wat het geeft met bosbessen, maar het is het proberen waard.

Een hele leuk taart met bosbessen kan je maken met bladerdeeg of zanddeeg als bodem. De bodem bak je apart. Daarna smeer je een dikke laag banketbakkersroom op de reeds gebakken bodem en die dek je af met een flinke laag bosbessen. Die bosbessen moet je wel koken met wat suiker. Je kan de massa ook dikken met wat gelatine. Je kan de bosbessen ook vervangen door aardbeiden of kersen of om het even welk vers zomerfruit.
zaterdag 21 april 2007 - 01:05
hildavw

Hildavw

Moenske,
Bedankt voor je tip.
Iets dergelijks heb ik al geprobeerd, lekker !
Wat ook lekker is, daarop geklopt eiwit en nog even in de oven.
Hilda
zondag 22 april 2007 - 02:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon