menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoveel munt heerlijke limonade

Ga naar meest recente reactie

Marlijs

Marlijs

Pluk een groot deel lekkere muntblaadjes (een mengeling van verschillende muntsoorten is nog beter: ik neem: 3/5den marokkaanse munt, 1/5de pepermunt, 1/5de appelmunt)

neem drie onbespoten limoenen

kook een pot water, neem ze van het vuur
pers 2 limoenen erin uit
leg je munt in het water

laat trekken

zeef alles

kook het sap weer op, met een hoeveelheid suiker (afhankelijk van hoe dik, en hoe zoet je de siroop wil)

laat afkoelen

leg er nog wat verse munt in, en het sap+ de limoen

laat nog even trekken

alles zeven

meng dit nu met (spuit) water, of met rum (heeeerlijke mojito-achtige drank)
of met andere lekkere dingen

ook OVERHEERLIJK met een mix van aardbeien, zwarte bessen, braambessen... Wat je maar in je tuin kan vinden (wel even zeven voor alle pitjes...)


SUUUUPERLEKKER!
zaterdag 18 juni 2011 - 10:45
Mandy

Mandy


Heerlijk..... MINT is toch zo lekker..........
zaterdag 18 juni 2011 - 14:26
renate67

Renate67

Klinkt goed marlijs maar hoeveel munt neem je dan ongeveer??
(nog nooit zoiets gemaakt)
Renate
zondag 19 juni 2011 - 18:13
annettereek

Annettereek

Lijkt me heerlijk !
Ik maak er nu alleen nog thee van maar dit ga ik ook proberen.
maandag 20 juni 2011 - 20:22
cee

Cee

een exacte hoeveelheid kan ik moeilijk zeggen, ik doe het nogal op gevoel, maar in totaal heb ik toch ruim 2maal mijn handen (in een kuipje gevormd) vol blaadjes (bovenstaande maak ik met ongeveer 750 cl water)

snapje
maandag 20 juni 2011 - 21:47
cee

Cee

oei ik zit blijkbaar op mijn vriendje zijn profiel/ vorig antwoord is eigenlijk van marlijs

muntthee is natuurlijk ook overheerlijk, ik ga mezelf eens verwennen met een tasje! smakelijk!
maandag 20 juni 2011 - 21:49
Knorrie

Knorrie

MMMh, heb me onlangs ook nog eens een kan gemaakt, gewoon de blaadjes gewassen, en een beetje gekneusd, limoensap bij, enkele partjes limoen in de kan voor het uitzicht, een beetje vloeibare zoetstof en daar spa bruis op gegoten. Het is snel en meer hoeft het niet te zijn, koud geeft dit ook al heel wat smaak af.
Normaal maak ik ook vaak drankjes met citroenmelisse maar ik ben net een maand geleden verhuisd en de citroenmelisse is achter gebleven.
dinsdag 9 augustus 2011 - 16:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon