Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hi,
Ik heb dit jaar warmoes geplant omdat het in bokrijk in de tuintjes overal stond.
Maar nu wil ik het ook opeten... wat mag ik ervan eten ? De stengels, de blaadjes, alles ?
Klaarmaken zoals spinazie, maar kan ik het dan ook in de diepvries bewaren zoals spinazie?
zet ze dan maar snel in volle grond, groeien een stuk beter. Kan wel eens zijn bij een heel strenge winter dat er enkele de geest geven, of zoals dit jaar door de sneeuw de grote bladeren afgeknakt waren maar in enkele weken heb je terug een plant staan.
Sorry danny heb verbod gekregen om nog iets in de grond te steken.
Volgend jaar wordt het huis afgebroken en mijn lieve ventje wil geen stukje grond omgraven om een moestuintje te maken, niet zolang ons huis niet opnieuw in orde is. Dus dat is pas in 2013 !
Alles tegelijkertijd kan niet zegt hij ! Dus moeten we het nu doen met een paar potten.
van de baderen kunt ge warmoesstoemp maken, zoals spinasiestoemp,bladeren koken of stomen en daarna goed mixen met peper en zout, als je grote hoeveelheden gebruikt geeft het een scherpe smaak, dit kan je oplossen door een bruine vleessaus mee te berijden of genoeg melk onder de stoemp te doen zodat de scherpe smaak wat zachter word.
De stengels kun je vergelijken met selder, hier ook de draden verweideren, de stengels zijn heel lekker in kaassaus of gestoofd zoals selder, goed kruiden met peper en zout