menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Warmoes

Ga naar meest recente reactie

Sandy

Sandy

hi,
Ik heb dit jaar warmoes geplant omdat het in bokrijk in de tuintjes overal stond.
Maar nu wil ik het ook opeten... wat mag ik ervan eten ? De stengels, de blaadjes, alles ?
Klaarmaken zoals spinazie, maar kan ik het dan ook in de diepvries bewaren zoals spinazie?

groetjes
woensdag 15 juni 2011 - 21:44
danny2

Danny2

Waarom zou je dit in de diepvries steken, kan gewoon in de tuin blijven, schiet pas door in april volgend jaar.

groetjes danny
woensdag 15 juni 2011 - 22:15
Sandy

Sandy

kan dat gewoon in de winter blijven staan ?
Het staat wel in potten, buiten uiteraard...

oh joepie, weer werk minder
donderdag 16 juni 2011 - 07:30
danny2

Danny2

zet ze dan maar snel in volle grond, groeien een stuk beter. Kan wel eens zijn bij een heel strenge winter dat er enkele de geest geven, of zoals dit jaar door de sneeuw de grote bladeren afgeknakt waren maar in enkele weken heb je terug een plant staan.

groetjes danny
donderdag 16 juni 2011 - 21:01
Sandy

Sandy

Sorry danny heb verbod gekregen om nog iets in de grond te steken.
Volgend jaar wordt het huis afgebroken en mijn lieve ventje wil geen stukje grond omgraven om een moestuintje te maken, niet zolang ons huis niet opnieuw in orde is. Dus dat is pas in 2013 !
Alles tegelijkertijd kan niet zegt hij ! Dus moeten we het nu doen met een paar potten.
vrijdag 17 juni 2011 - 13:00
nathalieke

Nathalieke

van de baderen kunt ge warmoesstoemp maken, zoals spinasiestoemp,bladeren koken of stomen en daarna goed mixen met peper en zout, als je grote hoeveelheden gebruikt geeft het een scherpe smaak, dit kan je oplossen door een bruine vleessaus mee te berijden of genoeg melk onder de stoemp te doen zodat de scherpe smaak wat zachter word.
De stengels kun je vergelijken met selder, hier ook de draden verweideren, de stengels zijn heel lekker in kaassaus of gestoofd zoals selder, goed kruiden met peper en zout
vrijdag 11 november 2011 - 18:20
Sandy

Sandy

klinkt allemaal heel lekker, dat gaan we zeker eens proberen
maandag 14 november 2011 - 18:32
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 4? (beveiligingscontrole) *