menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chocoladesaus

Anke

Anke

dag allemaal,
Ik vroeg me af: heeft iemand een goed recept van chocoladesaus? De bedoeling is voor bij het nagerecht te serveren: zelfgemaakte vanilleijs met een warm peertje gekookt in suikerstroop en specerijen en daarbij warme chocoladesaus. Ze mag niet meteen stollen in aanraking met het ijs, en liefst op voorhand te maken. Iemand tips? Tips voor het peertje zijn ook welkom: dat hebben we nog nooit gemaakt...
Groetjes en alvast bedankt,
Anke
zondag 24 december 2006 - 09:46
lacegarden

Lacegarden

Anke, ik maak mijn peertjes altijd volledig geschild maar ik laat ze geheel. Ik laat een beetje schil rond het steeltje. Het zijn wel kleine peertjes bij mij. Ik kook ze in een rode wijn met kaneel , kruiden die ik toevoeg als ik glühwijn mak. Die staan bij mij wel uren in de oven, maar ik kook op een engels systeem met heel veel ovens op verschillende temperaturen.Voor de chocoladesaus ga ik straks in mijn dessertenboeken zien
ik smelt mijn chocolade op de zijkant van mijn fornuis, die mag nl niet verbranden.
zondag 24 december 2006 - 10:09
lacegarden

Tekst aangepast

Lacegarden

ik geef u de saus die ik maak voor bij ijs= dame blanche
200 gr zwarte chocolade= bitter van smaak
250 gr room
1 vanille stokjes dat ik volledig opensnij en het met een scherp mes leeg maak
ik breek de chocolade en zet die op de ZIJKANT van mijn AGA
dan de room erbij de vanille
voorzichtig als het smelt alles goed mengen met een houten lepel
je kan er eventueel 10 gr honing bijvoegen

Nu weet ik niet of dit een smaak gaat zijn die jullie lusten, daarom kan je er eventueel honing bijvoegen als het niet zoet genoeg is.
Indien je echt zoettekauwen bent dan geen kristalsuiker gebruiken maar poedersuiker, maar heel goed mengen of je krijgt klonters.
En let aub op dat er zeker geen verbranding komt van uw chocolade
je kan hem ook in een au bain marie zetten maar let dan nog beter op dat er zeker geen water in je chocolade komt want water en chocolade zijn twee vijanden.
smakelijk
zondag 24 december 2006 - 10:21
Anke

Anke

Bedankt!!
maandag 25 december 2006 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon