menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Broodje Blij

Ga naar meest recente reactie

Debby

Debby

Hallo gezellige forummers,

ik ben gi-ga verbaasd wat jullie elke dag bereiden uit jullie eigen tuin (volgens de naam koken uit je eigen tuin )

Ik heb een (poosje geleden een) lekker "broodje blij" gemaakt, en dat hapje heb ik zo genoemd omdat we het er wet zijn oranje krullen zo blij uit vonden zien.

Ik heb gebruikt: brood, boter, kaas, zelfgemaakte mayo en verder uit de tuin: wortel, sla, (gedroogde) basilicum en uit het kippenhok in de tuin een vers ei.

De wortel heb ik met een dunschiller in lange plakjes helemaal opgeschild, en die plakken op een luchtige wijze blij gedrapeerd. De rest zie je denk ik wel zitten op de boterham?

groetjes Debby

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 februari 2011 - 20:13
Debby

Debby

dankje TuinFairy voor je goede recentie.

Maar als ik kruidenboter maak...... veel kruiden en knoflook.... moet ik niet vlak daarna andere mensen hoeven 'wegstinken' he? Moet ik een piepklein beetje rekening mee houden toch?

Maarreh, had ik niet gezegd dat ik die roomboter koel uit de koelkast met een kaasschaaf plakken afschaaf, en die als 'laagje' boter onder het plakje kaas heb liggen?

En varieren is uiteraard een prima zaak. Dit was enkel wat ik die dag toevallig in huis had he? hihi.

dinsdag 8 februari 2011 - 20:33
LauraK

LauraK

Hallo Debby,

Dat ziet er nog eens vrolijk en gezond uit! En de naam vind ik enorm goed gekozen:
alleen al als je ernaar kijkt, word je er al blij van. Laat staan hoe je je voelt als je
al dit lekkers opgepeuzeld hebt. Ik ga dit morgen ook eens proberen; ik heb zo'n
dunschiller waar je juliennereepjes mee kan maken, en die gebruik ik vaak voor een
broodje gezond, maar die krullen staan veel leuker, en die vallen ook niet zo snel van
je boterham als je eet! Bedankt voor het leuke en lekkere idee.

Groeten van Laura.

P.S. Zelf maak ik me niet zo druk om knoflookgeuren: er zijn mensen die met hun
adem die naar rook stinkt van dichtbij tegen je praten. Dat vind ik pas vies, en het is
nog ongezond ook, terwijl knoflook alleen maar goede eigenschappen bezit (behalve
dan de geur ).
dinsdag 8 februari 2011 - 21:38
Mandy

Mandy

Dat ziet er echt lekker uit, Debby

Om zo in te bijten.......
dinsdag 8 februari 2011 - 21:40
rialle

Rialle

Nou Debby, dat broodje ziet er aardig blij uit! Jij bent een echte broodjesmaakster!

Groetjes Rialle
woensdag 9 februari 2011 - 22:39
Matabish

Matabish

Zó'n broodje lust ik ook wel, lekker!
woensdag 9 februari 2011 - 23:01
Debby

Debby

Haha, jaah lekker he jongens? ja ik vind het erg leuk om ook het oog iets te gunnen bij een simpel boterhammeke. Als het er blij of lollig uitziet smaakt het ook altijd beter lijkt het.

En hebben jullie ook een lekkere foto van jullie broodjes blij? Hoe meer hoe blijer he?

Nou, wat vinden jullie van deze dan? eh, ja je hebt er natuurlijk wel een bakkie nat bij nodig om 'hem weg te spoelen' hahahahahaha. Of heb je nou het broodje nodig om de koffie weg te krijgen? Ik weet het niet meer..... Nouja, eet ze smakelijk verder.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 9 februari 2011 - 23:31
annettereek

Annettereek

Lekker lekker geef mij ook maar een portie.
zondag 27 maart 2011 - 10:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon