menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Recept3

Ga naar meest recente reactie

hugo

Hugo

Hoeveelheid aanpassen aan behoefte

Normandisch gebak
1000gboter (of margarine)
1000g eieren (20 stuks)
1500g suiker
1000g bloem
20g bakpoeder
Rhum

De getempereerde eieren en de suiker luchtig kloppen met de draadgard, eerst warm, dan koud
Een geut rhum en de gesmolten boter ondermengen,, geleidelijk de bloem en het bakpoeder onderspatelen
Taartvormen beleggen met een op 2mm uitgerold vetdeeg (pate grasse) en de bodem prikken
Op de bodem een laag appelschijfjes of appelcompote aanbrengen en de vorm verder vullen met het beslag
De rand natmaken en een deksel opleggen van vetdeeg, waarvan in het midden een circel is uitgesneden
Het deksel instrijken met ei waaraan enkele druppels ZEER straffe koffie is toegevoegd( ofwel koffieextract), als dit een beetjes is opgedroogd met een vork sierlijntjes trekken
Voor het afbakken de vorm op een bakplaat zetten (niet op een rooster) en afbakken in een matig wrme oven

Na afbakken direct ontvormen en laten afkoelen op een rooster

Om makkelijk te onttvormen: leg een keukenhanddoek op de taart, hierop een rooster en draai deze zo om, nu een rooster op de bodem leggen enterug omdraaien

succes en smakelijk


[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 27 november 2006 - 17:09
an

An

ziet er weer lekker uit,we worden hier allemaal tuinierders en bakkers, wat zullen ze allemaal versteld staan van ons als we dat voorzetten.
gr.an
dinsdag 28 november 2006 - 21:20
Bowie

Bowie

An de calorieën die we aankomen, gaan er af met het tuinieren
dinsdag 28 november 2006 - 22:05
an

An

ja maar tania in de winter is er niet zoveel te doen we moeten dan in mrt . april dubbel zo hard aan de slag hahaha.
gr an
dinsdag 28 november 2006 - 22:27
Adrienne

Adrienne

WINTER
An waar woont gij, mijn koeikes gaan nog iedere dag de wei op.
Ha, in mijne stal is het nog met zwier 18°
Deze middag in de veranda maar liefst 26°

Bij mij hier is het verdorie eer terug lente.
woensdag 29 november 2006 - 21:00
an

An

ja bij mij staat die ene plant in bloei ik weet niet hoe die heet en vol met knopjes ,
die vroeg in het voorjaar bloeit met die gele bloemetjes het is een struik je zie ze ook wel in plansoenen.
en ik loop in mijn tshirt rond met mijn winterjas open.
nee hier is het denk een graad of 15.
gr an
donderdag 30 november 2006 - 14:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon