menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alcohol

Ga naar meest recente reactie

anneke

Anneke

Hoi

Ik zou graag eens notenwijn maken maar kan iemand me vertellen waar ik die zuivere alcohol kan krijgen? Ik heb aktijd gehoord da je dat niet zomaar in de winkel kan krijgen

Anneke
vrijdag 6 oktober 2006 - 11:33
DannyC

DannyC

Je kan deze bij de apotheker kopen
vrijdag 6 oktober 2006 - 12:36
Anke

Anke

Ik weet dat je die een paar geleden toch nog kon kopen in delhaize.
vrijdag 6 oktober 2006 - 13:30
Bowie

Bowie

In de Colruyt hebben ze die soms ook.
vrijdag 6 oktober 2006 - 15:23
corrielat

Corrielat

Hoi

Ik zou graag eens notenwijn maken maar kan iemand me vertellen waar ik die zuivere alcohol kan krijgen? Ik heb aktijd gehoord da je dat niet zomaar in de winkel kan krijgen

Anneke

notenwijn zelf maken? lijkt me lekker, zou je het recept door willen seinen? ik kan veel noten krijgen, maar van wijn maken geen verstand, moet je daar speciale spullen voor aanschaffen? ik ben zeer benieuwd.
vrijdag 6 oktober 2006 - 16:47
hugo

Hugo

http://www.tuinadvies.be/kruiden_porto.htm

van hofmeester Wilfried, zeer lekker

groetjes
vrijdag 6 oktober 2006 - 18:56
anneke

Anneke

Voor corielat; ik heb het recept zelf zien staan hier op het forum

groetjes anneke
vrijdag 6 oktober 2006 - 21:27
kurt

Kurt

Hofmeester Wilfried gaat altijd om zijn 94° alcohol naar Frankrijk.
Daar kun je deze vinden bij elke apotheker en je kunt er per persoon maximum twee liter kopen.

De prijs is daar wel maar de helft van hier in België. Ik weet trouwens niet of die 94° in ons land of bij onze vriendelijke noorderburen wordt verkocht. De meeste alcohol die je hier kunt kopen is maar half zo sterk (voor dezelfde prijs) en dan moet je een dubbele hoeveelheid gebruiken voor hetzelfde resultaat.

Dat is toch wat men mij zegt... want zelf drink ik nooit alcohol
Ik heb inderdaad ook al veel horen boffen op de notenwijn en de andere likeurtjes van Wilfried.

Santé.

Mvg,
Kurt
vrijdag 6 oktober 2006 - 22:43
wyandotte

Wyandotte

Ik haal men alcohol altijd in de carrefour, verfijnde alcohol 94 graden, deze vind je in het sterke-drankenrek, om en bij de 12 euro. Ook in de delhaize hebben ze die. Hier kun je hem ook bij de apotheker krijgen, maar zeer duur, die van frankrijk is de goedkoopste. Ik gebruik deze alcohol altijd om men advocaat te maken.
zaterdag 7 oktober 2006 - 12:55
wyandotte

Wyandotte

Kurt, als je een dubbele hoeveelheid alcohol van 47 graden gaat gebruiken kun je nooit een alcoholpercentage van 94 krijgen, enkel een grotere hoeveelheid van 47 graden
zaterdag 7 oktober 2006 - 12:57
wyandotte

Wyandotte

2 jupilers van 5 graden geeft nog geen trappist van 10 graden
zondag 8 oktober 2006 - 12:14
tuinheks

Tuinheks

Ik haal men alcohol altijd in de carrefour, verfijnde alcohol 94 graden, deze vind je in het sterke-drankenrek, om en bij de 12 euro. Ook in de delhaize hebben ze die. Hier kun je hem ook bij de apotheker krijgen, maar zeer duur, die van frankrijk is de goedkoopste. Ik gebruik deze alcohol altijd om men advocaat te maken.


Bedankt voor de informatie.
Ik wist niet dat je die alcohol ook in bv de carrefour kon krijgen.
En die prijs idd, dat is een heel stuk goedkoper dan bij de apotheker.
Deze laatste is wel 96°, maar daar zal het wel niet op aankomen zeker.

groetjes
dinsdag 10 oktober 2006 - 16:56
anneke

Anneke

Ik heb mijn alcohal gehaald naar frankrijk en voor ene fles van 1liter van 90 graden heb ik zeven euro betaald

Groeten anneke
dinsdag 17 oktober 2006 - 11:53
Anke

Anke

Amai, dan weet ik wat mee te smokkelen als ik nog eens in frankrijk ben...koop je dat ook in de supermarkt of enkel bij de apotheker? Ik dacht hier voor een halve liter van 96° 12 euro, da's wel een deftig verschil hé.

En verder nog...kurt heeft inderdaad gelijk dat je dan in verhouding meer alcohol-vocht moet gebruiken moet gebruiken, of maken jullie je drank ook werkelijk 96° sterk?? Schol! Wij hebben hier nog een literfles inmaak-grappa staan uit Italië om eens iets lekkers mee te doen, iemand tips?

Anke
woensdag 18 oktober 2006 - 15:47
anneke

Anneke

Hoi

Anke ik weet niet of je dat daar ook in de supermarkt kan krijgen
Groeten anneke
woensdag 18 oktober 2006 - 16:45
martje

Martje

Hoi

Ik zou graag eens notenwijn maken maar kan iemand me vertellen waar ik die zuivere alcohol kan krijgen? Ik heb aktijd gehoord da je dat niet zomaar in de winkel kan krijgen

Anneke


ik koop mijn alcohol in luxemburg. veel goedkoper dan hier.
ginder betaalt men veel minder belastingen.
zondag 22 oktober 2006 - 14:12
lacegarden

Lacegarden

zwijg mij van die franse sterke dranken.
Sommige boeren hebben daar een "licence om zelf alcohol te maken. Ik kreeg bij een boer in Normandië een calvados, zelf gestookt. Die vent deed dat in een "jatte" un petit calva!!! zoals hij het zo mooi zei. Ik met veel zwier die "jatte" achterover, precies of het koffie was.
Ja , ik heb een half uur op hun terras in een zetel gelegen, zo rood als een tomaat. Ik kon geen woord meer zeggen. Dat was precies of er kwam hete stoom van uit mijn tenen tot over gans mijn lichaam; om dan uiteindelijk uit mijn oren, neusagaten , ogen en mond te komen. Moesten ze op die moment gvraagd hebben hoe ik noemde ik had het nooit kunnen zeggen.
woensdag 25 oktober 2006 - 00:05
Victor44

Victor44

Rita toch,dat sla je toch niet binnen alsof het een koffie is.Ik geloof het goed dat je "knock-out"gelegen hebt.In't vervolg een beetje voorzichtiger zijn.
Grtjs Victor
woensdag 25 oktober 2006 - 21:48
corrielat

Corrielat

ach waarom niet Victor, je weet toch, een zatte vrouw is een engeltje in bed
je krijgt er wel een blauwe kop van,
zaterdag 28 oktober 2006 - 00:17
charelke

Charelke

Ja ik koop die alcohol in één van die grenswinkels in Luxemburg 10 euro de liter en 96%vol.
recepten staan op tuinadvies hier door Wilfried van Hecke en ook van Jos Putzijs.
groetjes
Charelke
donderdag 18 september 2008 - 12:08
Rita1960

Rita1960

Corrielat,



en vervolgens....

groetjes,

Rita

(LOL!!!)
donderdag 18 september 2008 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon