menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pralines met coulis van 40 verschillende gele tomaten

Ga naar meest recente reactie

lacegarden

Lacegarden

Eindelijk is het gelukt: de pralines zijn klaar. Gevuld met een coulis van 40 verschillende gele tomaten, en natuurlijk nog een hele toevoeging van ingredienten die nu nog strikt geheim blijven. Ze zullen te bewonderen zijn op 17 september op het tomatenfeest. Het was een hele klus om alles in juiste verhoudingen te krijgen. Ik heb er gans de zondag van s'morgens 5 uur tot s'avonds laat aan gewerkt. Twaalf proevers hebben unaniem 4 soorten smaken uitgekozen. De leeftijd van de personen was heel uiteenlopend, van 8 jaar tot 72 jaar.
rita
donderdag 7 september 2006 - 13:35
DannyC

DannyC

WAAR EN OM HOE LAAT IS DAT FEEST?
donderdag 7 september 2006 - 15:08
lacegarden

Lacegarden

Van s'morgens tot s'avonds
op mijn site staat de affiche
ga naar www.lacegarden.be daar staat de affiche

alle bezoeker van dit forum krijgen een gratis zadenzakje van tomaten.
doe jullie badge aan.
Wij zullen de onze ook opgespeld hebben.
Er zal aan onze stand een affiche hangen.
rita
donderdag 7 september 2006 - 15:54
Tine

Tine

Boehoe, snik, snik, mis ik weer wat leuks. Ik ga maar verhuizen naar midden België dan kan ik overal bij aanwezig zijn.

Tine.
donderdag 7 september 2006 - 18:11
Annemie

Annemie

Bedoel je dat je chocoladepralines gevuld hebt met tomatencoulis of heb ik het mis voor? Ik zou ze in ieder geval wel eens willen proeven om te weten hoe dat smaakt.

Annemie
donderdag 7 september 2006 - 19:19
lacegarden

Lacegarden

ja, ipv een pralinévulling, of een andere vulling is er nu een coulis gemaakt met 40 verschillende gele tomaten. Daar heb ik andere ingredienten bijgedaan , wat ik wel wil zeggen is dat ik er suiker ingedaan heb. Eerst de coulis laten proevebn aan fam. , vrienden, buren. Daarna aan twee prof. choclatiers, alles is goed bvonden. de praline is wel in fondant chocolade gedaan omdat dit een zeer goed huwelijk is van smaak met de tomaten.
Ik ga nu nog geen recept geven. Ik ga ook de coulis afzoderlijk meenemen, dan kan er geproefd worden.
Daarstraks heb ik een mousse au choclat gemaakt en onderaan in het las een beetje coulis gegoten. Straks heb ik bezoek, dus morgen geef ik de results van de smaaktest.


donderdag 7 september 2006 - 19:29
Nigella

Nigella

Rita

je blijft ons echt wel serieus verbazen hoor. Pralines met tomatencoulis??? Wie zou mij nu geloven mocht ik dat zo maar onder vrienden zeggen?? Maar van u mogen we dan ook echt alles verwachten. Neem er maar een patent op hoor, of.........er komen kapers op de kust!!!!!!!!!!!!!!!
donderdag 7 september 2006 - 22:24
lacegarden

Lacegarden

ik ben in onderhandeling met een choclatier. daarom geef ik geen verdere détails.
donderdag 7 september 2006 - 22:29
Nigella

Nigella

schitterend
je leert bij
donderdag 7 september 2006 - 23:05
ines

Ines

Ongelooflijk wat Lace hier aan het uitvinden is!
De geboorte van de tomaat pralienekes... lekker zal het wel zijn als het van Lace komt!
Angelo U bent de peter en wie is de meter?
Smakelijk!

zaterdag 9 september 2006 - 00:56
lacegarden

Lacegarden

gij, als ge wilt, daar hadden we nog niet aangedacht.
Straks komt Angelo, hij heeft die coulis nog niet geproefd. Ik ga hem zelf zijn bevindingen laten schrijven.
zaterdag 9 september 2006 - 08:47
Tomateboer

Tomateboer

ja,...
Ze zijn heerlijk!!!
Echt waar,ik heb er juist geproefd en ze zijn echt een delicatesse.
Als een engeltje die op je tong piest zoals ze hier zeggen.
groetjes
Angelo
ik zou zeggen tegen iedereen die wilt dat er een engeltje een op zijn tong piest,...kom naar Haverskerque
Op zondag 17 september.
Volgende week dus
zaterdag 9 september 2006 - 17:19
annd6

Annd6

Die wil ik wel proeven! Heb je er ook zonder suiker?
Te gek zeg, tomaten en chocolade!
Ann
maandag 11 september 2006 - 15:21
Adrienne

Adrienne

Boe oe oe oe da's niet bij de deur salle.
Goh, jongens toch ge moet er maar op komen.
Pralinnekes met een tomaten vulling.
Allez d'er zitten hier in ons klein landje toch echte krakken hé.
Proficiat !!!
maandag 11 september 2006 - 19:16
lacegarden

Lacegarden

we zullen mekaar nog wel eens zien zeker, dan breng ik wel een potje van die coulis mee.
woensdag 13 september 2006 - 09:17
Adrienne

Adrienne

Jeeh, ik droom er al van
Da kan niet slecht zin hé
woensdag 13 september 2006 - 20:32
lacegarden

Lacegarden

ik heb nog extra potjes gemaakt, zeker 20 met allemaal zwarte tomatensoorten nu en die is ook zeer lekker. Dat bewaard toch lang. En voor wie niet naar Frankrijk kan komen vinden we wel een oplossing. We zullen heel veel fotos maken, we zullen alle soorten tomaten meebrengen die we nog niet hebben, we zullen goed luisteren naar de conferenties. Nelly Dolezal komt ook, dus die hebben jullie al ontmoet in Mechelen.We gaan ons goed amuzeren en met heel veel zaden , tomaten, potjes van hier en potjes van dat naar huis komen. Hier bij ons is het precies een volksverhuizing.
woensdag 13 september 2006 - 23:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon