menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Look

Ga naar meest recente reactie

Merel

Merel

Heb vandaag mee geholpen in de tuin van de buren en een hele hoop look geoogst, wil hem bewaren in olie, is het zo simpel dat je de look onder de olie zet en het potje goed afsluit of moet je hem eerst bewerken?

groetjes Merel
woensdag 30 augustus 2006 - 23:44
florentina

Florentina

Merel,

De knoflooktenen wel pellen, eventueel wat versnijden en in glazen pot leggen. Daarna een
olie van goede kwaliteit ( bv. koudgeperste olijfolie) erover gieten. De pot moet enkele weken in
het zonlicht staan en mag daarna weer donker. De knoflooktenen veranderen van kleur, gaan
een beetje roodbruin uitslaan . Ik filter de olie om ze als lekkere geparfumeerde olie te gebruiken.
De knoflook gebruik ik in warme gerechten(kan ook wel in koude). Voor het eerst heb ik van die met olie gesatureerde knoflooktenen in de diepvriezer gestoken en er ook van gebruikt in
warme gerechten, zonder probleem. Knoflook kan je droog toch ook lang bewaren ?
mvg ,
florentina
donderdag 31 augustus 2006 - 12:22
Merel

Merel

Bedankt Florentina,
wel wil enkele mooie potjes vullen en als kadootjes geven voor ik terug vertrek naar huis, denk dat de buurvrouw hem meer zal gebruiken als hij mooi staat te blinken in haar keuken dan dat hij ergens in de schuur hangt te drogen.

groetjes Merel
donderdag 31 augustus 2006 - 15:50
lacegarden

Lacegarden

ik doe mijn knoflook( voor een groot deel) reeds door de hakmolen gedraaid in ijsblokvormpjes. Dan gaat die de diepvreis in. Na een paar dagen haal ik de vormpjes leeg en doe de inhoud in plastiek zakjes. Met zo een specile sluitting.

De andere look hangt in de keuken aan de balk en die gebruik ik tot rond nieuwjaar. Ik doe nooit veel look op voorhand in olie. Dus enkel als ik een nieuwe flesbegin en dan gaat er een partij in.
Hebben jullie de gerookte al geproefd? zeer lekker en oh die heerlijke geur.
rita
vrijdag 1 september 2006 - 09:01
Merel

Merel

hey Rita bedankt voor de tip vant invriezen, dat roken doen jullie dat zelf? heb dat al meermaals gelezen hier opt forum dat hij zo lekker zou zijn maar nog mooit ergens in de winkel gezien

groetjes Merel
vrijdag 1 september 2006 - 19:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon