menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloem

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik hoop nu dat de foto te zien zal zijn.Ik weet niet welke bloem dit is.Draagt hij bloemen,mag je deze snoeien
Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen
dinsdag 31 juli 2007 - 23:56
lisa

Lisa

louka, deze plant lijkt toch als twee druppels op mijn curryplant,

groetjes lisa
woensdag 1 augustus 2007 - 22:19
an

An

wat is een curry plant mag ik isschien dom zijn maar ik ken curry of kerrie alleen uit potjes


en lisa heb jij je atvatar veranderd,je had toch een egeltje altijd
gr an
woensdag 1 augustus 2007 - 23:24
loucka

Loucka

Het is geen curry plant Het lijkt er wel op,want die heb ik ook staan.In de curry plant komen kleine gele bloempjes in.In deze plant zouden ook gele bloemen in komen.Maar deze zijn groter.Als je met je hand door het kruid gaat ruikt het naar boerewormkruid net de zelfde geur.Ook in Griekenland heb ik deze planten zien staan.Maar de naam???????
woensdag 1 augustus 2007 - 23:35
lisa

Tekst aangepast

Lisa

loucka, dan was ik nog aan kaapse alsem aan het denken ,maar dit is niet goed vrees ik
want die ruit heel anders en wordt een struik
loucka die plant kmt mij wel bekennt voor ,ik dacht dat ik ze toch een keer had,kom echt niet op de naam
groetjes lisa
donderdag 2 augustus 2007 - 08:28
Aeval

Aeval

Dag Loucka,

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het Santolina chamaecyparissus is (ook nog wel heiligenbloem genoemd).
Wij hebben dezelfde plant namelijk thuis staan... Zal in de late zomer beginnen bloeien.

Aub

Groetjes,

Annelies
woensdag 15 augustus 2007 - 13:09
Aeval

Aeval

Oja, en i.v.m. met dat snoeien: Na de bloei mag je hem stevig terugsnoeien. Mocht hij teveel verhout zijn na een tijd, dan kan je nieuwe scheutjes ombuigen en in de grond steken om zo kleine plantjes te krijgen.

Groetjes,

Annelies
woensdag 15 augustus 2007 - 13:11
lisa

Lisa

annelies je hebt het helemaal helemaal goed,
dat ik dit niet gezien heb

groetjes lisa
woensdag 15 augustus 2007 - 17:02
Victor44

Victor44

Mijn vraag:"Is dit struikje wel winterhard?'Had verleden jaar er een paar van staan tussen de overige kruiden,maar ik ben ze nergens nog tegengekomen!
Grtjs
woensdag 15 augustus 2007 - 21:12
lisa

Lisa

mia ja, ze is winterhardt houd wel van een zonnige plekje in de tuin
hoe het kan dat het bij jou verdwenen is?zal ik niet weten

lieve groetjes lisa
woensdag 15 augustus 2007 - 22:32
bisschop

Bisschop

Waarom wordt dit gebruikt?
dinsdag 28 augustus 2007 - 23:50
lisa

Lisa

marleen, je kunt de kruiden als geurzakje gebruiken en tussen de kleren doen zal motten op afstand
houden ook kan men thee van maken ,wat ik niet zal doen met alle kruiden is het met mate te gebruiken.

victor het is een wintervaste plant zijn nlijf laag en wordt niet zo hoog wordt ook als hekje gebruikt

groetjes lisa
woensdag 29 augustus 2007 - 07:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon