menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Niet-bloeiende Salie

Ga naar meest recente reactie

weijandmari17

Weijandmari17

Bestaat dat ? Mijn Salvia groeit als een beest, laat zich heel makkelijk stekken, staat inmiddels in elk groentebed, verdraagt rigide snoei, maar heeft nog nooit gebloeid. Voor zover ik weet heb ik hem gekocht als Salvia officinalis. Dank, Marina

Kruiden

woensdag 13 september 2017 - 21:34
c j de k

C j de k

Lijk mij toch een echte Salvia officinalis , houd alleen niet van natte voeten .
Zou anders geen reden weten
woensdag 13 september 2017 - 22:07
LT

LT

Op zonnige plek, aan de droge kant, in het voorjaar terugsnoeien. Dan moet het toch lukken....
donderdag 14 september 2017 - 08:17
weijandmari17

Weijandmari17

Echt niet Lou.
Heb m al 5 jaar staan. Hij is zn carrière begonnen in mn kruidenbed, boven 80 cm steenpuin tegen de natte voeten. Hij dacht dat het hele bed voor hem was; 1 × 2 meter. Moeten verhuizen. Hij doet het overal. Alleen nu onder de mais heeft hij te weinig zon gehad maar dat zal hij waarschijnlijk ook overleven. Lelijk geworden na de 2e winter en dus drastische snoei, nam ik voor de zekerheid wat stekken. Daar ben ik geen expert in maar ze lukten allemaal. Ik kom om in de Salvia. Het lijkt of deze boom-aspiraties heeft...

Kruiden

donderdag 14 september 2017 - 10:24
Patrikc
donderdag 14 september 2017 - 12:01
weijandmari17

Weijandmari17

Patrikc hier heb ik echt iets aan, begon al aan mezelf te twijfelen ! dank je wel, Marina
vrijdag 15 september 2017 - 01:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon