menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Look

Ga naar meest recente reactie

boerinneke

Boerinneke

Beste tuinvrienden,dit jaar is een topjaar voor de opbrengst van mijn knoflook.
Om het risico van doorschieten te voorkomen had ik deze graag willen drogen om daarna te malen of te versnijden in schilffers. Kan er iemand me vertellen hoe ik dat het best doe. Alvast bedankt
Boerinneke

donderdag 6 oktober 2016 - 15:36
baloe

Baloe

Je kan ze drogen, maar dan moet je ze halveren en in een droger laten liggen.
Je kan ze anderzijds ook pellen en hele tenen diepvriezen. vervolgens teentje na teentje uithalen als je ze nodig hebt.
Veel succes boerinneke !!
donderdag 6 oktober 2016 - 18:49
boerinneke

Boerinneke

Bedankt voor de informatie. Ga ze invriezen want een droger heb ik niet enkel een warmeluchtoven en 50graden is waarschijnlijk te warm.
zondag 9 oktober 2016 - 12:05
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik kocht enkele jaren geleden een droogtorentje,
dat heeft verschillende lagen, en erg makkelijk om alle fruit of groeten soorten te drogen,
appels vooral gaan goed, en de kruiden ook
zaterdag 17 juni 2017 - 03:36
boerinneke

Boerinneke

Wie kent deze soort vijg.had dit jaar twee vruchten die voortijdig afvielen. Wil hem nu verplanten in de volle grond maar weet niet hoe of wanneer het goede moment er is.Alvast bedankt

Kruiden

dinsdag 10 oktober 2017 - 16:20
baloe

Baloe

De soort vijg kan je zo niet zien, maar je kan hem gerust verplanten. Ik leg er wat bladeren op de grond tegen de Vorst en de plant overleeft het wel.
dinsdag 31 oktober 2017 - 16:07
charelke

Charelke

Look, Boerinneke,de tenen kun je pellen en in een glazen pot doen en onder zetten met vb. olijfolie;als je er ene nodig hebt haal je er ene uit,en je hebt nog eens look olie zo.
groetjes
Charelke
maandag 8 april 2019 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon