menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Echinacea Echinacea augustifolia

Ga naar meest recente reactie

Maylea

Maylea

Goedenavond Iedereen

Heb een vraagje over het kruid Echinacea ( Echinacea augustifolia ) of rode zonnehoed,
Ik weet wel wat het voor een het kruid is ,en wat het doet, ik kan jullie raad en advies over het kruid wel gebruiken zoals ze zeggen je bent nooit te oud om te leren
heb een tesktje gevonden over het kruid en voor eerlijk te zeggen nu weet ik het niet meer, daarom dat jullie advies even vraag, gaat de teskt over het kruid, of heeft het een link naar homeopathie of anderen alternatieve, klopt de tekst bedankt ???

de tekst luidt als volgt :

Echinacea heeft ook z'n veiligheidsvoorschriften!
Zo mogen mensen met een auto-immuunziekte géén echinancea gebruiken... Ms, reumatoïde artritis, cvs etc.
Mensen die een transplantatie of een implantaat hebben mogen ook absoluut géén rode zonnehoed gebruiken...

Dit even voor de volledigheid!

groetjes

Maylea
vrijdag 6 april 2007 - 03:11
lisa

Lisa

hallo maleya, ik denk dat dit genoeg zegt,
Echinaforce (in België ook bekend als Echinasan) is het best verkochte natuurlijke geneesmiddel. In Nederlandse apotheken gaan er jaarlijks meer dan 150.000 doosjes over de toonbank.

ik ben wel tegen dat mensen experimentieren met deze geneeskruiden zonder zich verdiept te
heben in de kruiden wereld ,het is toch altijd opletten en teveel is nooit goed

groetjes lisa
vrijdag 6 april 2007 - 04:22
Maylea

Maylea

Hallo lisa,

bedankt voor reactie,

ik ben ook tegen mensen dat expermintereed met kruiden, zo komen de kruiden in een slecht daglicht te staan en dat is wat ik wil tegen gaan, aleee...toch proberen,
daarom het tekstje wat vind jij ervan, is wat ze schreef voor bij te houden, of wat ???
ik heb haar al een reactie gestuurd en ze heeft geen goesting om te antwoorden, en dat vind ik erg, je zet je kennis van het kruid op een forum voor iemand te helpen, met ook het met mate te nemen, wordt je door de persoon gewoon weg gekogeld met het kruid,
voor wie ik het had gezegd wist me te vertellen dat ze het al in nam en ze had nog 3 flesjes staan, en bedankt me voor de kruidenkennis die ik had doorgegeven,

Echinacea heeft ook z'n veiligheidsvoorschriften!
Zo mogen mensen met een auto-immuunziekte géén echinancea gebruiken... Ms, reumatoïde artritis, cvs etc.
Mensen die een transplantatie of een implantaat hebben mogen ook absoluut géén rode zonnehoed gebruiken.
vrijdag 6 april 2007 - 04:47
lisa

Lisa

Hallo Maylea,
Echinacea is indien oraal ingenomen niet giftig. Alleen bij auto-immuunziekten dienen mensen geen Echinacea te nemen zonder hun arts te consulteren (bijv. bij multiple sclerose of tuberculose). Personen met een allergie voor madeliefjes dienen ook voorzichtig te zijn met Echinacea. Het kan "voor zover bekend" veilig tijdens de zwangerschap worden genomen.


groeten lisa
vrijdag 6 april 2007 - 05:07
Maylea

Maylea

Hallo lisa

bedankt van je wijze raad,
maar wat dan met de mensen die transplantatie of een implantaat hebben mogen die ook geen rode zonnehoed gebruiken ???
of moet je alleen opletten dat die personen een allergie hebben voor madeliefjes.zoals je zei???

waar kun je die informatie ergens vinden of over het kruid Echinacea en natuurlijk de andere kruiden zodat we toch op hoogte blijven, of is het zelf kennis???, ik vind het heel intersant en ben vanavond weer wat wijzer geworden

ik waar daarstraks met een vriendin er ook over bezig geweest, en zij zei dat het waar is maar homeophatie gezien, weet jij of dat misschien kan kloppen ???

bedankt voor den intersante babbel, heb weer wat bij geleerd,

groetjes

Maylea
vrijdag 6 april 2007 - 05:41
lisa

Lisa

Hallo Maylea,
Op het internet vind jij het een en ander en op Alternatieve site's
en natuurlijk in oude kruidenboeken

groetjes lisa
vrijdag 6 april 2007 - 15:39
Maylea

Maylea

Hallo lisa

bedankt voor de tip en de informatie, ga ik zeker doen

nog een prettige weekend verder,

groetjes Maylea
vrijdag 6 april 2007 - 19:55
SterrenKruid

Tekst aangepast

SterrenKruid

Hallo,

Vorige week ontving ik een nieuwsbrief warin gewaarschuwd werd voor de gevaarlijke toepassignen van Echinacea. Ook hier zei men dat men dit kruid niet mag gebruiken in geval van ms, kanker e.a. ziektes. Het zou de patient alleen maar slechter maken. Men gaf de raad dat alleen echt gezonde mensen Echinacea innemen (tinctuur, thee, pilletjes,...) om zich op voorhand te beschermen tegen verkoudheid of griep.
Als Engels geen bezwaar is, wil ik de nieuwsbrief terug opzoeken, ik vind hem nu direct niet, maar weet hem ev. wel terug te vinden.

Ik vind het ook veiliger om eerst het advies van een arts te vragen als je kruiden wil gebruiken als je reeds ziek bent.Of aan de aotheker of een gediplomeerd kruidenkundige . Zeker in geval van zwangerschap.

Groetjes,

*SterrenKruid*
zaterdag 14 april 2007 - 22:16
lisa

Lisa

ja, natuurlijk heb je gelijk ,ik denk dat een deskundige wel weet wat hij doet
ik geval van kanker of zo niet gebruiken ook bij bloedarmoede of zo niet gebruiken

groetjes lisa
zondag 15 april 2007 - 01:46
salvia001

Salvia001

Hoi,

Ik begrijp niet waarom Echinacea niet mag gebruikt worden bij kanker.
Zelf heb ik bijna 6 jaar terug kanker gehad. Tijdens de chemokuur, dat ik 6 maand volgde,
ben ik verschillende malen goed geholpen met echinacea. Telkens ik een verkoudheid voelde
opkomen nam ik druppeltjes echinacea. Zo kon ik steeds de ziekte zonder bijkomende medicijnen
doorkomen.
Ook de rest van het gezin is steeds goed geholpen met deze prachtige bloementinctuur.

groetjes
vrijdag 27 april 2007 - 05:30
Catgarden

Catgarden

Zowiezo is het nooit verstandig om zomaar met kruiden te experimenteren zonder te overleggen met de huisarts en zeker niet als je medicatie neemt want bepaalde kruiden kunnen de werking van medicatie beinvloeden.
Dus overleg met je huisarts en hopelijk weet je huisarts dan genoeg over die kruiden om je te helpen. Ik heb een huisarts die wel veel weet over kruiden, homeopathie, fytotherapie en hij gebruikt ook vaak die dingen ipv klassieke geneesmiddelen.
Maar het is een misvatting van veel mensen dat kruiden geen kwaad kunnen doen omdat ze natuurlijk zijn !
zaterdag 28 april 2007 - 19:42
Siebke

Siebke

Een beter alternatief om je weerstand op te bouwen is Cat's claw. Werkt zelfs positief op je darmen en vind ik persoonlijk een sterker kruidenmiddel.
dinsdag 23 oktober 2007 - 23:11
Maylea

Maylea

hallo Siebke,

weerstand gezien sluit ik me bij jou ook aan, zo of in combinaties met andere kruiden ))

maar dit wil ik er toch ook bijvoegen een paar waarschuwing, nevenwerking en toxiteit van het kruid, dat heeft wel ieder kruid waar je mee bezig bent, en ik kan jullie alleen maar aanraden leer de pro's en de contra's van de kruiden het is echte de moeite om te weten !!!

-ja het geeft een reiningende werking op de darmen en het veranderen van de flora kan er tijdelijk (vaak in de eerste tien dagen) winderigheid, opzetting, diaree of misselijkheid zijn,
- en ook rekening meehouden met bloeddrukverlagende werking, bv bij mensen met een lage bloeddruk.
-bij een voorgeschiedenis van bloedingen, bij bloedstollingsstoornissen of maagaandoening enkele innemen op voorschrift van een therapeut of arts.

groetjes en bedankt van je reactie

Maylea
woensdag 24 oktober 2007 - 14:12
Maylea

Maylea

oh ja.... ik zou dit ook nog vergeten te melden,

iedereen is anders en reageert anders op het innemen van een kruid, maar het is wel belangrijk om te weten wat de waarschuwing van kruid zijn, groetjes Maylea
woensdag 24 oktober 2007 - 14:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon