menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Starten kruidentuin of ben ik te laat

Red_Wine

Red_Wine

Hallo,

We hebben pas sinds een jaar een tuin en ik ben dus een echt 'groentje' in tuinieren en dergelijke.. Onlangs bvb ontdekt dat die 'witte pluizen' die binnenwaaien afkomstig zijn van de torenhoge onkruid onder de sparren.. Enfin maar daar gaat het niet over


Nu wil ik graag buiten in volle grond kruiden houden.

Of ben ik te laat?


Mijn plan: bodemloze emmers ingraven en wat boven de grond laten komen. Dan plantjes gaan kopen: 3 x peterselie, 3x tijm, 3x rozemarijn, bieslook, 3x basilicum. Deze gebruik ik het meest. In elke pot drie plantjes planten.
De grond is al omgespit en ietwat afgebakend. Verder niets mee gedaan.

Een pot munt heb ik al staan, deze zou ik ook ingraven (ook met pot).

Goed plan? Moet ik de grond vooraf bemesten of iets extra mee doen? Of kan ik gewoon morgen mijn plan uitvoeren?

Hoe zit het met water geven?

Groetjes,
Ann-Sophie
zondag 7 juli 2013 - 20:44
miriam

Miriam

Ja tuurlijk gaat dat nog
Waarom het in een bodemloze emmer moet staan snap ik niet helemaal,want met een omranding kan het zich niet uitzaaien.

Persoonlijk zou ik geen 3 tijm en rozemarijn kopen
Maar
maandag 8 juli 2013 - 12:15
Red_Wine

Red_Wine

Oh ik zie nu pas je antwoord! Bedankt!

Ondertussen heb ik vanalles van kruiden buiten gezet.

In pot: rozemarijn en twee soorten basilicum.
In volle grond: bieslook, peterselie, 2 soorten basilicum, tijm

En binnen op mijn rekje in potjes: bieslook, tijm, rozemarijn, peterselie

Ongeveer een weekje geleden en het gaat goed. De grond buiten heb ik bemest met mest speciaal voor kruiden. Ook heb ik slakkenkorrels gegooid (ernaast staan wat groenten ook) omdat die volgens mijn oma graag aan de basilicum zitten.

Enkel de bieslook heb ik in een bodemloze emmer ingegraven omdat die in de winkel zei dat die woekert.

Oja, heb ook nog Marokkaanse munt staan in pot, daar heb je zalige thee van!


Nu kan ik dit allemaal in volle grond, maar mijn vriend is van plan er een paadje van te maken dus.. binnen een jaar of twee zal ik ook een bak moeten zetten op het terras. Maar eigenlijk speelt dat niet veel rol, als de kruiden maar goed groeien!

Groetjes!

maandag 15 juli 2013 - 12:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon