menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bieslook

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Ik had een randje waar steeds onkruid groeide. Daar heb ik 2 jaar terug wat bieslook tussen gezet. Gewoon een plantje van de Lidl uit elkaar geplozen.
Nu staat deze volop in bloei.

Kan ik hem nu het beste terug knippen( en tot hoe ver)?

Kruiden

woensdag 30 mei 2012 - 13:06
Mari

Mari

Ik knip enkel de stengels af die ik nodig heb, terugknippen doe ik niet
woensdag 30 mei 2012 - 15:41
Pieter2

Pieter2

Bloemen zijn ook eetbaar
woensdag 30 mei 2012 - 20:24
Erminvb

Erminvb

De bloemen zijn zeker eetbaar maar heel straf van smaak
perfect om een slatje me te maken
dinsdag 12 juni 2012 - 13:21
Leocadia

Leocadia

Als dat mijn bieslook was......
dan zou ik hem nu helemaal afknippen en wegsmijten.
Binnen een dag of 10-12 kan ik dan nieuwe jonge sprietjes oogsten,en dit het hele voorjaar lang,tot een eind in de zomer.
Ben niet zo geneigd om die dikke bloemen op te eten,te pikant en te droog.Ieder zijn goesting.....Maar tussen de jonge sprietjes verschijnen dan weer nieuwe,kleine bloemknopjes en die snipper ik gewoon mee,heel lekker.
Als ik de komende tijd teveel bieslook ineens heb dan snipper ik die en vries hem in in plastic doosjes van margarine of roomijs.Voorraad voor de winter.......
Groetjes

N.B.:Ik knip de bieslook af tot op zo'n 3 à 4 centimeter.
woensdag 1 mei 2013 - 13:30
HappyDeez

HappyDeez

Dat was idd mijn bieslook

Sinds vorig jaar knip ik het met grote regelmaat en vries ik het deels in. Het zijn enorme pollen geworden inmiddels.
Ook vrienden en familie mogen het bij mij rustig afknippen om mee te nemen. De hoeveelheid kan ik toch niet in dit gezin aan
woensdag 1 mei 2013 - 13:37
Knorrie

Knorrie

Ik knip de helft van mijn bieslook om jonge stengels te hebben voor in de keuken, de rest laat ik bloeien omdat ik ze zo mooi vind. Ze houden zeer lang in een vaas ook. Ik heb nu een boeketje bieslookbloemen al een week in waterparels staan en ze staan nog mooi fris en stevig
maandag 20 mei 2013 - 13:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon