menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruiden

Ga naar meest recente reactie

chello72

Chello72

Ik heb kruiden in de tuin staan en er zijn twee bij waar ik niet voldoende over kan vinden wat het gebruik aangaat. Valeriaan weet ik dat je er thee van kan maken voor als je last hebt van stress en slapeloosheid. Dan nog de kruid Absent waar ik tot dusver alleen te weten ben gekomen dat je hiermee uit moet kijken omdat deze erg giftig zou zijn. Ik zou nog graag willen weten of deze kruiden dan toch nog in de keuken/recepten te gebruiken zijn ondanks de waarschuwingen. Wacht het antwooord af.

Gr. Anneke
zondag 27 mei 2012 - 15:52
molleke32

Molleke32

zal is aan mijn kameraad vragen die is herborist als ik een antwoord heb hoor je het wel..

groetjes vicky
zondag 27 mei 2012 - 16:49
kenny001

Kenny001

van absent kan je absint maken

maar inderdaad zeer giftig
hoe maak je thee van valeriaan
dinsdag 29 mei 2012 - 21:49
chello72
dinsdag 29 mei 2012 - 22:27
TuinmanTom

TuinmanTom

Die absent is dat Alsem of Artemisia (Absinthium)? Ik dacht dat geen enkele Artemisia giftig was eigenlijk, de meeste zijn (geneeskrachtige) kruiden. Ik heb ook zo een staan, naast de dragon, ook familie.
woensdag 30 mei 2012 - 15:14
kenny001

Kenny001

ik heb ze alle 2 en na wat zoekwerk blijkt deze toch in te grote dosis niet goed te zijn


woensdag 30 mei 2012 - 15:30
TuinmanTom

TuinmanTom

Inderdaad, je moet toch altijd voorzichtig zijn. Kinderen en zwangere vrouwen zeker ook niet experimenteren met geen van beide, of met geneeskrachtige kruiden in het algemeen eigenlijk.

Er is een interessante site waar ze beide op staan vermeld met veel receptjes, en dat is "kruidjes.be
woensdag 30 mei 2012 - 15:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon