menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Munt kruiden

Ga naar meest recente reactie

timaarbei

Timaarbei

hallo, ik heb een paar dagen (1 week misschien al) een zakje munt zaden geplant in kleine potjes. Weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat die beginnen te planten? (Ik weet nog niet veel van dit soort dingen af, ben net 5 weken geleden beginnen te planten.)
Alvast bedankt
maandag 9 augustus 2010 - 20:25
Cynneke

Cynneke

troost je, ik heb 5 aug alles geplant dat'k had en er groeit nog niks behalve m'n tuinkers kzie zelfs geen klein puntje erg erg . mn levende muntplant legt ook het loodje maar heb 'n nieuwe, pepermunt dit keer. komt mss goed!
k snap wel niet waarom m'n zaadjes maar niet willen kiemen
woensdag 11 augustus 2010 - 01:14
Jonna

Jonna

Munt duurt 2 tot 3 weken voor het ontkiemt. Het is wel belangrijk dat het fijne zaad niet of nauwelijks met aarde bedekt werd en dat de grond constant vochtig gehouden moet worden.

Jonna
www.seedsite.eu
zaterdag 14 augustus 2010 - 12:45
Cynneke

Cynneke

dan heb'k met timing gezaaid +) doet nie anders of regenen, behalve dan vandaag
zaterdag 14 augustus 2010 - 14:31
timaarbei

Timaarbei

Bedankt
Zie net dat ik in mijn naam de D ben vergeten
zondag 22 augustus 2010 - 14:26
desmet

Desmet

Hallo ,

Ik heb heb munt geplant .
is da winterhard of nie ik ben nog maar een beginnende tuinier dus ik
weet er nog nie veel van.

Mvg, jo
dinsdag 31 augustus 2010 - 09:43
Jonna

Jonna

Jo, munt is heel goed winterhard.

Jonna
http://www.seedsite.eu
dinsdag 31 augustus 2010 - 12:47
Pistachio

Pistachio

Ik heb twee soorten munt geplant en hoop dat ze gaan woekeren. Vind ze mooie en heerlijk ruikende plantjes. De naam van de ene weet ik niet (Aldimunt hahaha) en de andere is Marokkaanse munt... beide muntsoorten doen het veel beter in vaste grond dan in hun potjes. De Marokkaanse bloeit nu ook. Aangezien ik geen keukenprinses ben, doe ik het gewoon voor de plant en de bloemetjes. Een mooi en gemakkelijke plantje
dinsdag 31 augustus 2010 - 14:46
Cynneke

Cynneke

mijn munt groeit niet hij blijft gwn, zoals hij is
hij was eens aant doodgaan en heb de rotte takjes dan afgeknipt, en nu blijft hij zo
heb zo'n bruin takje waar nog 'n groen scheutje op staat, ma das geen nieuwke
dinsdag 31 augustus 2010 - 15:45
Jonna

Jonna

Pistachio,

Mijn munts woekeren enorm. Ik heb een echte munt (Mentha spicata) en een Pepermunt. Beide moet ik echt intomen. Ik heb ze in een bak van 1.5 m x 1.5 m staan samen met Mhyrris odorata en Origanum vulgare. Ze vechten met elkaar om ruimte.
De Mentha spicata die ik in de tuin had staan ben ik na 3 jaar nog steeds aan het uitroeien. Het kleinste stukje wortel komt weer op.


Jonna
http://www.seedsite.eu
dinsdag 31 augustus 2010 - 22:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon