menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruidenmuur

Ga naar meest recente reactie

Lien9420

Lien9420

In onze tuin zijn er momenteel 3 'uitgangen' die ik zal moeten afsluiten voor de dochter. (poortjes ed plaatsen)
1 'uitgang' had ik graag afgesloten met een soort van kruidenmuur.
Dus ipv een gewoon houten paneel of zo te plaatsen, een soort muur waar met bloempotten kruiden kunnen op geplant worden.
Heeft iemand iets dergelijks uitgewerkt?

Ik ben ab-so-luut geen tuinkenner. Dus alles van ideeën, tips voor materialen,... is welkom.
Bestaat er iets kant en klaar voor dat gebruik? Ik dacht toch ooit een stenen muur gezien te hebben waar een aantal stenen 'bloempotten' waren met hangplanten,...

donderdag 17 juni 2010 - 11:53
leeuwtje

Leeuwtje

Ik denk dat je Batdah zijn tuinmuur bedoelt met hanggeraniums.
Batdah show eens een verse foto!
donderdag 17 juni 2010 - 21:50
Lien9420

Lien9420

Een forumverslaving zit er eerder in dan een tuinverslaving
Als ik de tuin zo bekijk... het is hopeloos daar ooit iets van te maken. Het is een groot stuk in een U rond het huis. Acteraan open zicht en dat willen we zo houden.
Nu ja, als iemand zich graag uitleeft in het opmaken van een plan Het moet wel onderhoudsvriendelijk blijven of de factuur van de tuinman loopt te hoog op

Goed laten we het op het oorspronkelijke probleem houden. Ik zag in de folder van overstock van deze week (ook te vinden op de site) een 'bloembak met rek' staan. Het lijkt me nog een snelle en kant en klare oplossing. Ik had graag frambozen gehad. Kan je dat in zo een ding planten?

Alleen blijkt het nu de moment niet te zijn om frambozen te planten dus misschien moet ik maar een voorlopige andere keisnelle groeier (die dan ook niet te duur is liefst) er zetten?

Misschien moet ik maar eens een apart topic (met foto's) van alle probleempunten in mijn tuin gaan maken? Kunnen jullie je forum en tuinverslaving daar op los laten :P

(ps ik heb wel enige ervaring met forumverslavingen )
zaterdag 3 juli 2010 - 14:16
berenice

Berenice

muurtje in Marbella

Kruiden

donderdag 8 juli 2010 - 19:54
berenice

Berenice

muurtje in Marbella
donderdag 8 juli 2010 - 20:14
sennevb

Sennevb

@batdah:

waar heb je die houders/beugels gehaald om de bloempotten in te hangen/op te zetten?

Alvast bedankt!
dinsdag 13 juli 2010 - 15:36
Stefan70

Stefan70

Dag Lien,

Kan je een foto laten zien van de plaats die je bedoelt? zon of schaduw?

Groetjes

Stefan
dinsdag 13 juli 2010 - 23:20
sennevb

Sennevb

@batdah je hebt Pm (denk ik toch de verzenden knop bleef grijs nadat ik gedrukt heb en geen melding dat het verzonden is)
dinsdag 13 juli 2010 - 23:49
renate67

Renate67

Hallo Lien
Er bestaan stenen stapelbare bloembakken, waarbij je op muur plaats hebt om planten te planten, tijdens stapelen vullen met aarde, ze bestaan in verschillende vormen als je bij google zoekt op: bloembakken stapelbaar vind je ze wel (staan er ook op marktplaats).
Ik vind zelf de bakken niet echt mooi, maar met ook wat hangende planten (tijm) erin zie je er al gauw niets meer van.
plaatje van internet:
Renate

Kruiden

vrijdag 16 juli 2010 - 10:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon