menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Flesjes olie

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Als je een flesje hebt waar amandelolie ingezeten heeft, mag je dan, na goed uitspoelen, dat flesje hergebruiken om andere dingen in te doen ?

Ik heb ergens gelezen dat je flesjes waar etherische olie inzat niet mag hergebruiken. Is dit dan ook zo bij andere kruidenolie ?

Hopelijk kan hier iemand bij helpen.

grts, Indah
donderdag 10 december 2009 - 18:18
printemps

Printemps

Volgens mij is er geen probleem hoor

Met etherische olie kan je het misschien beter uitspoelen met pure alcohol

Ik denk als de geur eruit is dat de rest ook zal OK zijn

mvg
donderdag 10 december 2009 - 18:37
Indah

Indah

Ik heb het uitgespoeld met dreft en water
vrijdag 11 december 2009 - 14:24
verbena46

Verbena46

Wij doen lege olijfolie flessen beslist weg. Voor herbruik (voor iets anders) na het schoonmaken geen goede ervaring mee.




vrijdag 11 december 2009 - 17:46
Indah

Indah

Waarmee heb jij ze dan schoongemaakt ?
vrijdag 11 december 2009 - 17:47
cee

Cee

Volledig eens met Tuinfairy,

Plastic is in feite een olie dus krijg je er de ingedrongen olie niet uit maar met glas moet je enkel goed spoelen met een vetoplosser (dreft, ontvetter,...), en normaal blijft er dan ook niets van geur achter.

Wel goed spoelen, dus beter veel spoelen meteen weinig water en goed schudden, dan weinig spoelen met veel water.

Het doet me denken aan de lessen labo van vroeger, ben wel een ervaringsdeskundige op vlak van spoelen, tot m'n grote spijt.

Als er iets is waar de geur nog in blijft hangen is het de kurk als die er al op zit, dus die best ook vervangen.

Dus hergebruiken die flessen, ook nog eens goed voor het milieu!
maandag 21 december 2009 - 09:14
Indah

Indah

Het flesje zelf is van glas, maar het heeft een plastieken dopje, moet ik dan dat dopje weggooien ?
maandag 21 december 2009 - 15:26
Indah

Indah

oke, dan ga ik dat ook proberen

merci voor de tip
dinsdag 22 december 2009 - 11:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon