menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaiperiode kruiden

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Bestaan er ook kruiden (of groenten) die je het hele jaar door kan zaaien? Dus die ik nu zou kunnen uitproberen?



ja ja... ik weet t...ben ongeduldig...

dinsdag 24 november 2009 - 19:55
Rita1960

Rita1960

kruiden bijna niet in het hollandse klimaat, mss nog kervel,

veldsla kan nog wel en mss ook nog winteruitjes en als je ze nog niet gezet hebt.. en met deze temp. kun je ook nog wel knoflookteentjes zetten....


groetjes,

Rita
dinsdag 24 november 2009 - 20:19
Mandy

Mandy

--Tuinbonen ( heb ik vorig jaar ook in het najaar gezet. eerst voorgeplant in potjes en dan met 10-15 cm de volle grond in. geeft een vroege oogst en lekker klein eten dan zijn ze het lekkerst.....
--Kapucijners, precies hetzelfde als boven..
--Knoflook ( staat bij mij al 10 cm hoog inmiddels) Als je knoflook een koude tijd geeft, dus in het najaar ( 15 oktober ) in de grond stopt, worden ze stevig en groot
--Koriander ( wat ik op advies van het FORUM voor de 3e X dit jaar heb gezaaid en al 2X met groot succes geoogst)

En volgend jaar heb je misschien nog wel veel wintergroenten staan, dan staat je tuin niet zo akelig kaal en leeg........

Ik heb nog steeds doperwten in bloei staan........ te gek......
En het restant van mijn snijbonen heb ik laten staan zodat ik genoeg volgroeide bonen voor het volgend jaar heb..... hetzelfde met de borlotti bonen..... zo ben ik nu al weer bezig met de groententuin voor het volgend seizoen....
woensdag 25 november 2009 - 11:45
livarno

Livarno

He wat gaaf. Er is best nog wel wat te zaaien dus. En idd Mandy, k hoop volgend jaar nog wat meer wintergroente over te houden. T is nu best kaal.

Ik ga es even aan de slag met tips die jullie geven. Tnxs

Is het mss ook nog mogelijk om nu kruiden voor op de vensterbank (binnen) te telen? bv basilicum of peterselie?

Mandy, wat zijn borlotti bonen? Nog nooit van gehoord.

groetjes
Anja
woensdag 25 november 2009 - 18:48
Mandy

Mandy

Hai Anja, '
Borlotti bonen, oorspronkelijk uit Italie, zijn rood gevlekte bonen die je kunt drogen en dan gebruiken in stoofschotels en soepen. Smaken erg lekker en heel makkelijk te groeien. Groetjes
woensdag 25 november 2009 - 19:46
larsie

Larsie

ik zou graag een aantal kruiden (o.a. basilicum, peterselie, bieslook, dille) op het terras willen kweken. Heb begrepen dat bepaalde kruiden niet winterhard zijn.
Momenteel heb ik citroenthijm en rozemarijn(in kuip), maar deze heeft de winter niet doorstaan.

alle hulp/suggesties zijn welkom, ik heb dit nooit kunnen doen wegens geen tuin en ook geen terras.

donderdag 1 april 2010 - 15:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon