menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruiden kopen

Ga naar meest recente reactie

Florence

Florence

Help, ik wil mijn kruidentuin uitbreiden en ben op zoek naar plantencentra die een uitgebreid gamma kruiden hebben.
Kan iemand mij adressen bezorgen?

Groetjes
Florence
vrijdag 17 april 2009 - 14:50
lentemode

Lentemode

Als je van Vorselaar bent, moet je maar eens komen kijken op het zondagse 'Boerenmarktje' in Herentals.
Wees er vroeg bij....

Of Peeters-Vervoort in Herenthout
Of Intratuin in Olen
Of, en dat was een echte ontdekking: Proost-Van Gorp in Zevendonk-Turnhout.

Groetjes,
Mia,

en zet je er gezellig bij op dit leerrrijke en gezellige tuinforum !
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 17 april 2009 - 17:14
Fons

Fons

Volgende Zondag de 19 april is er een plantenbeurs te Grasheide Putte en zijn er allerhande kruiden te koop veelal aan liefhebbers prijzen.
vrijdag 17 april 2009 - 20:52
annd6

Annd6

Marechal in Turnhout heeft ook een uitgebreid kruidenassortiment en niet enkel de meest gekende.


Mia,
bij Proost-Van Gorp kom ik al sinds ik kind was( samen met mijn pa waar ik mijn groene vingers van gekregen heb), het is de laatste jaren enorm uitgebreid en ze hebben alsmaar meer keuze en ondanks toch een stijging nog goede prijzen.

Groetjes
Ann
zaterdag 18 april 2009 - 11:24
lentemode

Lentemode

Hewel, Ann,
die indruk had ik ook !
En alles zo mooi verzorgd, zonder kitch-toestanden ertussen, zonder radioreclame om je oren, ...
En een assortiment potterie waar je U kan tegen zeggen !
't Was al lang geleden dat ik dat nog bij mekaar gezien had !

Enne... ja, ik heb mijn leer weer kunnen trekken...

Ken je die uitdrukking, Ann ?

Fijn weekend,
Mia
zaterdag 18 april 2009 - 19:11
annd6

Annd6

Hey Mia,
nee niet meteen...even denken.....ik denk dat je er dan goed bent ingevlogen..?

Dus euh.....veel koopjes gedaan?

Groetjes
Ann
zaterdag 18 april 2009 - 19:18
lentemode

Lentemode

Ja, dus, zoiets...
'k Vond er twee prachtpotten om de zich uitbreidende calla's in over te planten.
Thuisgekomen kieperde ik de twee oude potten om, vlooide de callaknollen of callawortelstokken of callabollen eruit , maakte ze schoon en ooooh-jeeeeeeeeeh, toen wist ik ineens niet meer hoe ze eigenlijk in de aarde moesten !
Ik vond er geen wortels en geen groeipunten meer aan... Had ze dus nog nooit boven de grond gezien...
Volgens mij staat de helft nu ondersteboven...
Als dat maar goed afloopt...............

Je leer trekken = je portefeuille bovenhalen, in het Hertalse dialect ...
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,
Mia
zaterdag 18 april 2009 - 19:25
annd6
zaterdag 18 april 2009 - 19:26
lo

Lo

Ieder tuincentrum heeft toch een ruim assortiment?
zondag 19 april 2009 - 20:25
annd6

Annd6

Tja, ieder tuincentrum heeft wel de klassiekers maar als je zo al eens iets anders wilt vind je het niet zo gauw. Bv bergsteentijm, speciale muntsoorten, chinese bieslook, citroengras...ik noem er maar enkele...


Ann
zondag 19 april 2009 - 20:48
lo

Lo

Klopt natuurlijk. Ik heb een verlanglijstje gemaakt en ben daarmee langs gegaan bij de vijf grootste tuincentra in mijn streek en daar kom je een heel eind mee. Het is inderdaad een beetje sprokkelen voor men alles heeft dat men wil hebben. De Nieuwe Tuin in De Klinge (noorden van Oost-Vl.) heeft ook nogal wat specialiteiten. Ze hebben een website. Bij Baumaux kun je ook speciale dingen bestellen, maar dat is een Franse firma en als je dingen met de post (of koerierdienst) laat komen hangt daar uiteraard een prijskaartje aan vast.
maandag 20 april 2009 - 21:41
butterflyke

Butterflyke

tuincentrum pelckmans in lommel heeft ook wel een groot assortiment.en de prijzen vind ik ook goed
zondag 12 juli 2009 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon