menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn kruidentuin ik ben hie.r redelijk nieuw in

bagheera

Bagheera

hallo iedereen ,

dit is mijn eerste post op dit forum dus misschien even iets over mezelf en dan mijn vraag.
Ik ben kok van beroep, en vanuit mijn beroep en vroeger mijn studies hebben kruiden mij altijd al geïntrigeerd daarom heb ik vorig jaar een kruidentuin aangelegd en nu bigint daar dus vanalles terug te komen maar er zijn ook dingen die weg zijn omdat ze bevroren zijn zoals mijn mirte en karwij.

Nu vroeg iemand mij of je succesvol gember kan planten in de tuin, opgezocht in mijn boekje maar niets over gember gevonden daarom is het mogelijk buiten in mijn kruiden tuintje gember te houden en hoe begin ik daaraan.

woensdag 1 april 2009 - 18:37
Rita1960

Rita1960

Hoi baqheera,

Van harte welkom op dit forum ( let wel 't is erg verslavend)

Ja, het is sneu als er meerjarige planten niet terugkomen na de winter..

Mirte en karwij heb ik zelf nog niet gehad in de tuin, de karwij gebruik ik wel maar dan uit een potje.

Voor wat betreft de gember daar kan ik je niet veel over zeggen.. heb dit jaar voor het eerst een paar verse knol/bollen gekocht voor direct gebruik.. maar er kwamen groene puntjes uit. Nu heb ik ze maar opgepot na veel gegoogled te hebben en hoop ik dat ze "het gaan doen".

Maar.. er zullen op dit forum toch wel een aantal kenners zitten die hier beter raad mee weten.

groetjes,

Rita
woensdag 1 april 2009 - 18:45
bagheera

Bagheera

hey rita 1960

alvast bedankt he.
Ja die fora , heel verslavend he ik ben net over mijn gitaarnet forum verslaving heen en nu val ik hier binnen dat worden weer wat extra uurtjes achter de computer.

en over de gember kwamen die groene puntjes er al uit toen je ze kocht in de winkel of pas als je ze in de grond stak.

bedankt he
woensdag 1 april 2009 - 18:57
Rita1960

Rita1960

Nee, toen ik ze kocht zaten er geen puntjes aan. Ze zijn een tijdje in de keuken blijven liggen in de verpakking en daarna begonnen spontaan -weliswaar erg langzaam- een paar groene punten te ontstaan op de knollen en toen heb ik er maar een paar van opgepot.

Rita
woensdag 1 april 2009 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon