menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Natuurlijke anticonceptie

Ga naar meest recente reactie

Aileen

Aileen

Hey hey,

Geen idée of er hier mensen zijn die erg into het medicinale van kruiden zitten, toch had ik een vraag. Laatst heeft een erg goede kennis van me aangeraden mijn implanon te laten verwijderen (wat ook zal gebeuren) en dat ik beter overstap op natuurlijke anticonceptie middelen in de plaats van (weer hormonen) de prikpil te nemen.

Kent iemand natuurlijk anticonceptie middelen? En dan heb ik het niet over het abortus kruid der kruiden, de wijnruit. Maar echt voorbehoeding want ik ben morgen 19 en ik zie dus nog geen klein krijsent wezentje zitten momenteel.

Heeft er iemand overigens ervaring met natuurlijke anticonceptiemiddelen?
maandag 19 januari 2009 - 11:06
hannibal

Hannibal

Ga voor dit soort zaken wel altijd ten rade bij een gynecoloog ( doe er 2 verschillende zo ben je zeker) en geen kwakzalverij. Gebruik ondertussen zeker een condoom zou ik zeggen, of nog beter: braafkes zijn.

Ik kreeg op jonge leeftijd de pil voorgeschreven om mijn maandstonden wat te kunnen regelen tot een aanvaardbaar iets. Tot nu toe (na zoveel jaren) heb ik daar geen ziektes aan overgehouden. Bij mij was de kosten - baten annalyse vlug gemaakt. Als er goede natuurlijke middelen zouden bestaan zullen die ook wel nadelen of bijwerkingen hebben. En zeker beter bekend zijn bij grote publiek.

Van horen zeggen kan soms gevaarlijk zijn is mijn motto, raadpleeg steeds mensen die weten waarover ze spreken voordat je iets doet die je later zuur kan opbreken.

Alvast een Gelukkige Verjaardag gewenst.
maandag 19 januari 2009 - 13:01
andreash

Andreash

@aileen

Ben zelf dan wel geen vrouw maar heb er wel eentje die maandelijks de rode zee oversteekt. Daarnaast nog een tijdje gyneacologie gehad op de opleiding. Natuurlijke anticonceptie is een moeilijk onderwerp. De hele werking van de hormoon cyclus wordt door de pil immers op z'n kop gegooid. Er zijn kruiden bekend die deze hormooncyclus beinvloeden (St. Janskruid) maar of er echt homeopatische middelen zijn kan ik je niet vertellen. Enige wat ik weet is dat je er inderdaad (zoals hannibal zegt) ERG voorzichtig mee moet zijn. Je speelt (letterlijk) met je leven.

Hier wel iets waar google mee op de proppen kwam: http://www.homeopathiebaars.nl/pages/25/hormonen-en-anticonceptie.html
maandag 19 januari 2009 - 16:22
Aileen

Aileen

Ik ben altijd braaf hoor Hannibal
Dankje voor de felicitaties alvast!

Ding is wel dat ik echt zoals in dat artikel waar Andreash naar linkte heel slecht reageer op hormonen. Heel veel bloedingen, nu ook met mijn staafje, dat loopt al even lastig als pil. Die Gynefix of hoe je het typt lijkt zeker wel wat goeds. Ding is alleen dat een Spiraaltje, of soortegelijke pas makkelijk kan worden ingebracht wanneer je al zwanger bent geweest of gewoon bredere heupen hebt dan mijn maatje 32. Dus tja. Gelukkig heeft die kennis van mij er een boek over en kan ik het volgende week vrijdag opeisen want ik ben er toch wel even heel benieuwd naar of zoiets werkt en wie er ervaring mee heeft.

Maar voorlopig houd ik het gezien mijn jonge leeftijd zoieso nog op de reguliere geneeskunde hoor, dus no worries
maandag 19 januari 2009 - 17:46
andreash

Andreash

vaak is het zo dat een zwangerschap zo al genoeg doet met je hormonen dat die bloedingen ook wel voorbij zijn. dus misschien is dat een optie? *grins* maar met de bloedingen kun je je maatje 32 ook wel vaarwel zeggen. dus het is kiezen of delen...
GRAPJE NATUURLIJK
maandag 19 januari 2009 - 18:26
Aileen

Aileen

Laat ik het hopen voor over enkele jaren, al heb ik wel mijn twijfels rond kinderen. Als je de puppy eyes van je partner ziet en fantaseerd, ja hoor! Maar anderzijds, man, zo'n verantwoordelijkheid en onzekerheid.

Dus nu nog ff niet! Wel inderdaad een goede manier om aan te komen zo!
maandag 19 januari 2009 - 20:39
andreash

Andreash

Nou jah, zo hoef het niet te gaan hoor. Als ik kijk naar m'n schoonzus. Die is bevallen van een tweeling en die ziet er tegenwoordig net zo uit als voordat ze mee ging doen aan de evolutie. (-:

Btw, ik weet niet eens hoe oud je bent dus of het er de tijd voor is. Zei ik oud?? Ik bedoelde natuurlijk verstandig
maandag 19 januari 2009 - 20:48
Aileen

Aileen

19 (morgen toch) is niet oud dus ik ga voor verstandig en de komende 5 jaar nog niet denken aan babymansjes.
maandag 19 januari 2009 - 20:52
andreash

Andreash

Btw... Wat dat spiraaltje betreft. Een vriendin is ook maatje 20 (als het niet minder is) en die heeft er ook een gehad. Dus het kan wel bij kleinere maten.

Genoeg daarover. Ik hoop dat je snel van je klachten af bent! Niks zo rottig als storm op de rode zee (Oh HAHA, how funny... NOT!)
maandag 19 januari 2009 - 21:01
summerspookje

Summerspookje

ff ernstig

wees toch maar voorzichtig hoor , met het staafje zou ik opletten ,mijn dochter heeft dat genomen samen met verschillende vriendinnen van haar, bij drie van hen is er toch een zwangerschap gekomen, ,twee, kregen allerlei symtomen , bij mijn dochter verdween het staafje zomaar, het is nooit er meer terug gevonden , niet met foto's of doorlichtingen , er bestaat ook een ring,is ook niet slecht hoor , en safe,simpel om te gebruiken , maar om kruiden te nemen! ?er zijn er meer in verwachting geraakt dan niet, ook zijn er al difinitief onvruchtbaar door geworden,het hangt volledig af van je gestel, en een goede gaenecoloog zoekt met u ook wel de gepaste methode en middelen hoor, voorzichtig dus , vraag raad en werk niet op eigen houtje

groetjes

summer
dinsdag 20 januari 2009 - 10:07
Thanja

Thanja

Aileen,

GEFELICITEERD! met je verjaardag!

Thanja
dinsdag 20 januari 2009 - 10:27
Aileen

Aileen

Dankjewel Thanja.

Betreffende het staafje,d at heb ik nu, end aar heb ik dus baarmoederlijke bloedingen van gekregen. Absoluut niet te vergelijken met de maandelijkse kost en heel rot want het houd aan en dan moet ik dingen bijnemen om mijn bloed te versterken enzo. Gelukkig gaat ze er 30 januari uit. Genoeg geprobeert om die staaf onder controle te krijgen zo!
dinsdag 20 januari 2009 - 12:34
andreash

Andreash

Hey Aileen,

Implanon staat (stond?) er om bekend dat het behoorlijk rottig spul is. Mijn broer heeft een hele tijd onderzoek gedaan (hij is onderzoeks journalist in NL) naar de activiteiten van Organon dat aangaande. Kwamen er niet echt leuk uit. Miljarden industrie....

In datzelfde onderzoek kwam voorbij dat vrouwen die de 3e generatie anti-conceptie pil gebruikten een evenredig grote kans op trombose hebben. Dat wil je ook absoluut niet. Dus voordat je iets nieuws gaat gebruiken heel goed navragen bij je huisarts / gynaecoloog.

Hier nog wat links:
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/9708102/
http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/3103383/

Groet,

AndreasH

ps: Nog vele jaren toegewenst! En blije dagen voor de rest van je leven...
dinsdag 20 januari 2009 - 13:14
printemps

Printemps

hallo

roken moet je doen als je zulke contraceptie neemt
dan heb je zeker vlug een trombose

mvg
an
dinsdag 20 januari 2009 - 16:32
Aileen

Aileen

Wel, mijn gyne gaat die staaf er echt wel heel dringend uithalen nu!
Dit is allemaal informatie die ze zelfs niet besproken had met mijn.
Het enige wat ze zei, ja, je bent mager dus tja, dan ga je gewoon geen bloedingen meer hebben waarschijnlijk. En ik dacht yeeey! Die gyne heeft dan ook afgedaan na die staaf.
woensdag 21 januari 2009 - 09:29
summerspookje

Summerspookje

aileen

inderdaad ,gooi die buiten, ik hoop dat ze dat staafje nog vinden , bij mijn dochter vonden ze het niet meer , zij heeft dus jaren moeten doen met dat staafje tot het uitgewerkt was, zij had ook problemen , probeer eens die ring? dat lijkt zo ring achtig maar dat valt echt mee hoor,
ik hoop dat ge raad vraagt aan een ernstige gaenecoloog, ge zult dat direkt horen aan de uitlegdie hij geeft ;

groetjes

annie
woensdag 21 januari 2009 - 11:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon