menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozemarijn

Ga naar meest recente reactie

JasperL

JasperL

Beste,

De bovenste blaadjes van mijn rozemarijnstruikje, dat ik deze zomer gestekt heb, zijn momenteel zwart aan het worden. De plant staat binnen, dus aan de koude kan het niet liggen?

Groetjes,
Jasper
zondag 21 december 2008 - 10:30
hildavw

Hildavw

Misschien te nat?

groetjes

Hilda
zondag 21 december 2008 - 12:15
alloo

Alloo

Mijn rozemarijn sta al jaren buiten in de vollen grond,nooit problemen mee gehad.

groetjes Alfons
zondag 21 december 2008 - 20:02
Culinaria

Culinaria

Mijn Rozemarijn staat al 8 jaar in een oude zinken wastobbe, buiten in de tuin ophet zuiden. Overleeft hete zomers en strenge winters en natte jaargetijden. Ik gebruik het regelmatig bij het koken, dus eigenlijk wordt er het hele jaar door gesnoeid. Een probleemloos kruid!
zondag 18 januari 2009 - 22:53
Aileen

Aileen

Misschien is het even handig om te kijken of je Rozemarijn de juiste grondsoort ter beschikking heeft en de juiste dosis zonlicht.

Ik quote hierbij even mezelf in mijn opdrachten:
Rozemarijn heeft nood aan een zonnige standplaats in koudere landen en vraagt een zanderige, waterdoorlatende grond die rijk is aan Humus.

Verder geraak ik ook niet snel verder, te nat zou zeker kunnen maar het zou ook kunnen zijn dat het een soort insect is. Je hebt er namelijk die zich onder zwarte vliesjes verstoppen, maar dit gebeurt bijna alleen bij tropische planten als ik me goed herinner.
maandag 19 januari 2009 - 09:53
JasperL

JasperL

ik heb nu mijn rozemarijn in cocospotgrond gezet en daar doet ie het blijkbaar beter in...
wat ik wel zie is dat aan de nieuwe blaadjes die uitkomen witte haartjes hangen. Is dit normaal of wijst dit op schimmel?

bedankt!
vrijdag 10 april 2009 - 21:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon