menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruidentuintje

Ga naar meest recente reactie

lucky7

Tekst aangepast

Lucky7

hey forumvrienden,

zou volgend jaar graag zelf van mijn eigen kruiden in de keuken gebruiken. heb nu al vier struikjes rozemarijn staan die doen het goed. de munt heeft om een onbekende reden plots de geest gegeven. deze stond wel in een grote pot? de tijm plantjes(of noemt men deze strijkjes doen het dan weer perfect). de citroenmelisse had ik gezaaid maar heeft nooit iets van zich laten zien.
hebben jullie nog ideeën laat het me maar weten.
zoals je ziet met enkele gaat het hier goed en de andere doen het helemaal niet goed?
heb ik verkeerde groene vingers of doe ik iets mis of moet ik gewoon gedroogde kruiden kopen.
zou toch graag de verse nemen voor de kruiden olie.

de groete uit het oosten.
donderdag 11 september 2008 - 21:39
Rikske_

Rikske_

Hey,

Wij hebben ook zo'n "tuintje van kruiden" op het terras.
Wat wij hebben staan is, Groene & Rode Basilicum, Curry Plantje, Thijm, Laurier, Peterselie,Bieslook en Rozemarijn. Bij ons staan deze allemaal in potten.
Is raar dat het niet aansloeg bij jou, het meeste zaai ik in het voorjaar en dit gaat altijd goed.
Misschien te diep gezaaid?
Groetjes
Eric
vrijdag 12 september 2008 - 08:53
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Voor leuke ideetjes zou je eens kunnen surfen naar http://www.denieuwetuin.be . Ze sturen ook pakjes zaadjes op, dus de afstand is ook geen probleem. Je vind daar ook heel wat info.
vrijdag 12 september 2008 - 10:42
annd6

Annd6

Misschien was de munt een éénjarige soort?
Basilicum, peterselie en andere éénjarige gaan prima in pot.
Er werden al verschillende soorten genoemd, Lavas is ook leuk om te hebben in de tuin, bergsteentijm (één van mijn favorieten), bonenkruid, citroenverbena, citroentijm, oregano, ....ook allemaal lekkere kruiden.
Veel succes!

Groetjes
Ann
woensdag 1 oktober 2008 - 10:18
Rita1960

Rita1960

Hoi Lucky7,

En al gedacht over Salie (salvia officinalis)
Bieslook, egyptische boomui?, munt, oregano? Mocht je er belangstelling voor hebben dan graag een PM.

groetjes,

Rita
donderdag 2 oktober 2008 - 18:18
Aileen

Aileen

Gezien je kruiden allemaal heel erg cullinair zijn aangelegd zou ik zeker eens wat gaan opzoeken over keukenkruiden en hun kweek. Let ook vooral op de grondsoort en de nodige dosis zonlicht die ze nodig hebben.

Betreffende je citroenmelisse, nou, ik heb een plant gekocht want met zaaien lukte dat hier ook niet. Ding is dat hij naast mijn Bergamot gezaait was en dat werkt dus niet. Citroenmelisse groeit enorm maar is wel kieskeurig betreffende tussen welke planten je het zet soms.

Jammer dat ik niet meer weet bij welke je deze wel en niet mag zaaien, maar zoieso, volle grond is een aanrader, verder niet naast Bergamotplantjes
maandag 19 januari 2009 - 10:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon