menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snijlook

Ga naar meest recente reactie

alloo

Tekst aangepast

Alloo

Laatst was ik op een boerenmarkt,daar stond een verkoper en die verkocht "snijlook''verdere informatie kon deze man niet geven,ik had er ook nooit van gehoord, het zag eruit als gewonen bieslook, zijn er leden die deze "snijlook kennen.
gr.Alfons
maandag 28 juli 2008 - 15:22
Rita1960

Rita1960

Hoi Alfons,

Kan het stengelui geweest zijn? Daarvan gebruik je de stengel en smaakt toch even anders dan bieslook.

groetjes,

Rita
maandag 28 juli 2008 - 20:32
printemps

Printemps

hallo

denk dat ze chinese bieslook bedoelen
het is net als bieslook,maar de stengels zijn plat
en niet rond
als je de stengels plet ruik je ook look IPV ajuin
de bloemen zijn wit IPV paars bij de gewone bieslook

ik heb hen in de tuuin staan

mvg
an
donderdag 31 juli 2008 - 12:41
alloo

Alloo

Ben vandaag terug naar de boerenmarkt geweest en die snijlook is "Tulbaghia violacea" heeft er iemant ervaring mee ,winterhardheid, eetbaarheid.
gr.Alfons
zondag 10 augustus 2008 - 10:26
Fons

Fons

"Tulbaghia violacea"of chinees bieslook is winterhard moet omstreeks deze tijd bloeien met witte stervormige bloempjes, die bloemen kan je in zaad laten komen om verder te kweken, ik houd de plantjes om de mooie bloemjes die over een langere periode bloeien.
Zal wel eetbaar zijn, zelf gebruiken we de gewone bieslook.
zondag 10 augustus 2008 - 11:57
alloo

Alloo

Fons ben u zeker ,ik heb altijd gedacht dat chinees bieslook Allium tuberosum is.
gr. Alfons
zondag 10 augustus 2008 - 16:11
Fons

Tekst aangepast

Fons

Alfons, ge hebt gelijk , allium tuberosum is chinese bieslook bloeit rond deze tijd met trosjes witte bloemen, kan gebruikt worden als snijlook.
Tulbachia of tulbaghia violacea bloeit met roze trosbloempjes dit vanaf begin julie tot september, ruikt naar look maar heb het nog niet gebruikt als lookvervanger, ik weet niet of die winterhard is, zet ze elk jaar in de serre, kan gemakkelijk verder geteelt worden via zaadjes.

Tulbachia valecea.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 10 augustus 2008 - 18:56
printemps

Printemps

hallo

die witte allium tuberrosum is winterhard
blijft mij ons gans jaar buiten in volle grond
die paarse heb ik op vakantie gezien in turkije

mvg
an
woensdag 20 augustus 2008 - 15:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon